chapter30♚

5.5K 182 11
                                    

....

Megat Aidan dan Tengku Adhuha tengah sibuk main soft toys bersama-sama di ruang tamu
bersama Tengku Adwa . Megat Aedan? ada kat rumah atok dengan nenek dia macam mana Megat Aidan boleh tersesat? Semua di sebabkan Tengku Adhuha tak nak bagi Megat Aidan balik lah tadi Megat Aiman dan Megat Afwa datang bincang sesuatu Tengku Ammar.

" Abang Aidan , Uha want that can ? " Tengku Adhuha memandang ke arah Megat Aidan.

" Can , can , nah .." Megat Aidan menyerahkan mainan tersebut kepada Tengku Adhuha.

Tengku Ammar senyum kecil sahaja kalau anak perempuannya itu sudah bertemu dengan anak Megat Adam pasti susah hendak di pisahkan melekat macam belangkas . Tengku Adwa merangkak mendekati Tengku Ammar yang duduk di sofa itu .

" Daddy cee that.... "tangan kecil Tengku Adwa menepuk paha Tengku Ammar.

" Yes my little fighter . "Tengku Ammar angkat Tengku Adwa ke atas ribanya. Nuraisha letak secawan air kopi di atas meja sebelah Tengku Ammar .

" Abang rasakan Kak Qai dengan abang Adam dapat anak kembar lagi tak? " soal Nuraisha tiba-tiba. Terjungkit kening Tengku Ammar bila dengar soalan isteri.

" Kenapa little flower abang pun nak jugak ke macam mana ? " soal Tengku Ammar sambil dia tayang senyum nakal.

" Abang jangan macam-macam eh ada jugak yang tidur luar kang. " balas Nuraisha sambil jeling tajam ke arah Tengku Ammar.

" I will sleep with little flower , macam mana abang nak tidur kalau tak ada sayang kat sebelah hm ? " Tengku Ammar memandang ke arah Nuraisha satu senyum nakal dia berikan .

" Gatal! " bidas Nuraisha matanya terus di alih ke kaca televisyen , Tengku Ammar tertawa kecil memandang isterinya itu .

Tengku Adhuha dan Megat Aidan masih lagi sibuk bermain sampai tertidur mereka .

" Abang.... Tengok tu . " Nuraisha menepuk bahu Tengku Ammar sambil dia menjuihkan bibir ke arah Tengku Adhuha dan Megat Aidan yang sudah tertidur

Tengku Ammar tertawa memandang anak perempuannya itu dan Megat Aidan comel pulak bila Tengku Adhuha tidur berbantalkan lengan Megat Aidan . Tengku Adwa di berikan kepada Nuraisha , Tengku Ammar bangun dari sofa bantal kecil di ambil lalu di lapik kan ke kepala anak perempuannya dan Megat Aidan.

...

Megat Adam bangun dari tidur mendapati Qaira tiada . Dia bangun kemudian keluar dari bilik tidur menuruni anak tangga melihat Qaira elok duduk di depan sofa depan televisyen sedang menonton tom&jerry . Megat Adam tersenyum kecil lalu mendekati isterinya itu , dia melabuhkan punggung di sebelah Qaira .

Tangan sasanya menarik Qaira dekat dengan dirinya itu begitulah Megat Adam pantang dia dekat dengan Qaira pasti mahu melekat dah macam koala .

" Sayang, abang pening . "kepala Megat Adam di lentok ke bahu Qaira , kedua-dua tanganya memeluk erat pinggang isterinya.

Tangan Qaira perlahan memicit kepala Megat Adam sambil matanya masih fokus ke skrin televisyen itu . Megat Adam memejamkan mata rasa ngantuk pulak .

" abang masih rasa loya? "soal Qaira matanya turun memandang wajah Megat Adam.

" Ada , tapi better dari kelmarin. " ujar Megat Adam matanya yang pejam , celik semula dia memandang wajah isterinya.

" abang ada teringin apa-apa ? " soal Qaira pandangan matanya masih lagi pada Megat Adam .

" Tak ada abang mengidam sayang je . " kata Megat Adam lalu dia mencium pipi gebu Qaira dengan lembut .

" Macam ni boleh gatal lagi eh abang ni ? " soal Qaira sambil dia julingkan mata ke atas.

Milik Tuan Megat [𝒞 ]Where stories live. Discover now