chapter33♚ (End)

6.2K 224 30
                                    

•┈••✦ ∗ ࣪ ˖༺ ♡ ༻˖ ࣪ ∗ ✦••┈•

" Afwa pun nak kahwin jugak!"ujar Megat Afwa
buat semua yang ada di ruang tamu pandang ke arahnya.

" Bagus bro , kita sanding atas satu pelamin la jimat bajet . " kata Qalif dengan selamba .

" Betul jugak kan ? Nanti aku bagitahu bakal isteri aku mesti dia suka . " ujar Megat Afwa sambil memaut bahu Qalif berjalan ke luar rumah .

" Budak-budak tu ingat kahwin semudah ABC je eh ? " Qaira bersuara.Yang lain mengangguk kepala serentak tanda setuju.

" Ai pun nak join jugak pelamin diaorang . " ujar Megat Aiman terus berlalu pergi turut ikut serta Qalif dan Megat Afwa.

" Itu sorang lagi ingat kahwin semudah ABC ke macam mana ? " kata Megat Adam. Yang lain jugak angguk kepala .

" Lepastu kita nak kena buat apa sekarang ni
Bang ? Tengok anak awak tu . "Datin Zahirah memandang ke arah Dato Zubair.

" Sunatkan je la biar diaorang tahu langit tinggi ke rendah . " selamba sahaja Dato Zubair menjawab.

" But abah langit kan sentiasa tinggi . " seloroh Qaira dengan riak tak tak bersalah manakala Dato Zubair hanya geleng kepala sahaja.

" Aku kan kesabaran sekarang setipis kulit bawang , Megat Adam je yang boleh bawak bersabar dengan bini dia . " ujar Fareez sambil menahan sabar . Qaira ketawa tak bersalah

" Kau nak sidekick bini aku ke macam mana ? " soal Megat Adam mata tajam memandang ke arah Fareez Akmal .

" E...er tak tak aku cakap je . " jawab Fareez dia menelan air liur payah , seram la ek . Yang lain hanya geleng kepala sahaja ada aja benda nak di gaduhkan .

" Macam-macam la korang ni . " Qaira geleng kepala sambil mengeluh sahaja .

Mereka semua sambung berbincang hal-hal berkaitan iaitu tentang hal perkahwinan Qalif, Megat Aiman , Megat Afwa nak sanding satu pelamin punya pasal .

....

Qaira berbaring perlahan di atas katil sambil di bantu oleh Megat Adam . Manakala yang lain masih ada kat ruang tamu bawah tengah bersembang alang-alang sekali semua nak lunch , Dinner kat rumah Megat Zahar bukan selalu ramai-ramai macam ni .

Sementara ketiga bayi kembar itu sudah tidur sempatlah Megat Adam bermanja dengan si isteri kesayangannya itu . Rindu nak clingy kat bini .

" Sayanggg.... abang rindu . "adu Megat Adam dia membenamkan mukanya ke lengan Qaira .

" Manja lah babah ni . " usik Qaira sambil dia tersenyum kecil mengusap lembut rambut Megat Adam .

" Sayang tahu tak yang abang rasa sangat bersyukur ada sayang . Tak akan ada satu pun perempuan lain mampu gantikan sayang tau because woman like one in million . Pasangan hidup ni segala-galanya macam sayang lah . Bagi abang sayang adalah kawan , nyawa , jiwa , semangat untuk abang dan anak-anak kita adalah anugerah yang terindah . Terima kasih sebab sudi terima abang sebagai suami sayang , iman solat sayang, my little one . " ujar Megat Adam panjang lebar sambil dia senyum manis buat Qaira.

" Thank you abang sebab jadi rumah untuk Meerah jadi Iman solat dan jadi segalanya for me and now for ours children. " kata Qaira dengan lembut , Megat Adam tersenyum .

Lama Megat Adam menemani Qaira di dalam bilik . Bila Qaira sudah tidur dia kemudian lalu dia turun ke bawah turut ikut yang lain borak
sementara Qaira tengah tidur dan berehat .
Selesai sahaja masak makan tengahari Megat Adam membawa makanan buat Qaira .

Milik Tuan Megat [𝒞 ]Where stories live. Discover now