Dari tadi lagi wanita itu asyik memandang ke arah Qaira dan yang lain sesekali dia merasa gerun jugak memandang kesemua jejaka yang kacak itu seram auranya terasa remang bulu roma dia bila bertentangan mata dengan salah seorang daripada mereka .Faliq , Rayna berborak dengan Qaira, Megat Adam dan yang lain mereka berehat seketika sempat jugak mereka memerhatikan keadaan sekeliling memang ada something fishy . Qaira yang dari tadi dingin semacam je nak tanya takut jadi mereka hanya diam .
" Adam....bini kau pahal ? Seram wei . " bisik Hud Mikael kepada Megat Adam .
" Gaduh ke bro? Dari tadi aku tengok dia dah jadi macam Ammar . "giliran Fareez Akmal pula berbisik kepada Megat Adam.
" Along, kak ipar aku nak bertukar jadi singa ke macam mana ? " bisik Megat Afwa buat yang lain menahan ketawa . Tapi macam ya je .
Megat Adam memandang ke arah isterinya itu pasti ada sesuatu yang sedang menganggu fikiran .
" Rayna aku nak tanya orang kat sini layan kau okay ke ? " tersentak mereka semua dengan nada dingin Qaira . Rayna seakan gelabah tak tahu bagaimana nak jelaskan kepada Qaira.
" O...okay je Qai , kenapa ? " tipu Rayna . Tapi yang sebenarnya belum berkahwin lagi dia sudah di soal itu ini terutama pasal anak di tambah lagi bekas kekasih Faliq yang jugak sedikit sebanyak ganggu dirinya itu .
" Faliq if want Rayna as your wife better kau jaga dia elok jangan biarkan orang lain kacau dia . " ujar Qaira dingin seperti dia mengetahui sesuatu .
Terdiam seribu bahasa mereka apa yang di maksudkan oleh Qaira sebenarnya ? Mengapa wanita ini bertukar dingin? Tadi elok sahaja dia berborak bagai .
" Sayang it's something you want shared or telling us ? " soal Megat Adam seraya jarinya itu genggam erat jari jemari Qaira .
Qaira diam seketika tak menjawab soalan dari Megat Adam . Sejujurnya hatinya panas saat ini rasa ingin meletup sahaja kalau tak sebab dia mendengar nasihat Megat Adam agar dia tidak bergaduh mulut.
" Why asking me? Rayna better you telling us the truth did someone bullied you ? " soal Qaira dengan nada dingin .
Tak sempat Rayna menjawab seorang wanita datang menegur kebetulan mereka semua duduk di dapur jadi adalah beberapa mak cik - mak cik sedang melakukan hal di dapur .
" Haih , orang lain kalut duk tolong apa yang patut depa boleh relax ja minum ayaq teh " perli Natasha meletak kan besen berisi daging
di atas meja satu lagi . Rayna terus tunduk bila di perli sebegitu dari semalam lagi dia kena untung dia di bela oleh adik dan kakak Faliq ." Apa masalah hang Tasha ? " soal Faliq nada dingin matanya sudah mencerlung ke arah Natasha .
" Betui la aku tengok bakal isteri hang tu dari tadi relax ja macam dia mem besaq kat sini cuba la tolong kat dapoq ni asyik mengelak ja sibuk duk kot luaq sana . " bidas Natasha .
" Macam mana la dia selesa buat kerja kat dapur ni kalau di kelilingi manusia mukut jahat plus hati busuk ? " bidas Qaira dengan nada dingin pandangan tajam diberikan.
Mereka semua memandang ke arah Qaira berharap Qaira berkata sesuatu bagi jelaskan apa yang di maksudkan oleh gadis itu.
" Hang sapa nak kata kat orang dalam dapoq ni macam tu ? " soal Natasha sinis .
" Aku kawan baik diaorang . Jangan ingat aku tak dengar la apa yang korang borak kan tu hebat eh mulut orang kampung kau Faliq ? Rayna belum jadi isteri kau diaorang dah buat cerita macam-macam. " Qaira tertawa sinis .
" Apa maksud kau Qai ? Rayna ada apa-apa yang saya tak tahu ke ? " soal Faliq tidak tahu apa-apa.
" Cakap la Elisha Rayna Tan sri Rashan tell the truth diaorang hina kau kan ? " Qaira sambil memandang ke arah Rayna .
YOU ARE READING
Milik Tuan Megat [𝒞 ]
Romance- my 1st romance story - Megat Adam Qhalish x Nur Qaira Ameerah Nur Qaira Ameerah hanya gadis biasa yang bekerja sebagai barista di sebuah cafe hidupnya sedikit berbeza dengan gadis lain walaupun memegang degree namun dia memilih untuk bekerja seb...