chapter24ᰔᩚ

5.9K 187 15
                                    

....

Berombak dada Megat Adam tahan amarah  ikutkan hati dia tadi mahu sahaja bunuh Lina di sini hadapan semua .

" Qai , saya bawak awak masuk bilik . " ujar Haisha bangun perlahan-lahan dia membantu Qaira bangun dari sofa .

" A..auch.... " Qaira meringis kesakitan tangan memegang perutnya itu.

Dengar suara isterinya meringis kesakitan dia terus menolak Kaylina dengan kuat hingga jatuh terkena bucu meja tajam hingga cairan darah mengalir pedih! Megat Adam dekati Qaira. Mak ngah dan Leana membantu Lina .

" Adam! Kalau marahkan anak mak ngah sekalipun tak payah sampai tolak!! " jerkah Mak ngah tidak puas Hati. 

" Sayang okay ? Abang dukung eh . " dengan lembut Megat Adam mencempung tubuh kecil Qaira untuk di bawa ke bilik .

"Setakat luka kat dahi tu apa sangat nak di bandingkan luka isteri aku ni . Kalau apa-apa jadi tadi sama ada dekat isteri atau anak aku . Pak ngah , dengan tangan aku sendiri akan bunuh anak pak ngah ni ! Jangan cabar kesabaran aku! " ujar Megat Adam dengan tegas dia tidak main-main . Kakinya hendak langkah namun teragak . Dia berpaling semula ke arah Lina . Pak ngah sudah terdiam .

" Pak ngah . Anak pak ngah dah hidup lama tau nak di bandingkan anak aku yang belum tengok dunia lagi .  tadi kalau anak aku mati,  anak pak ngah pun kena mati jugak! Jangan main-main dengan aku sebab bila aku cakap . I will do it . " sambung Megat Adam kemudian dia berlalu pergi ke bilik tidur . Terasa aura gerun Megat Adam saudara-mara yang lain terdiam seribu bahasa kata-kata Megat Adam jangan di bawak main! Memang tak ada bahasa sopan .

" Weh Hud kau rasa Adam akan bunuh minah tak sedar diri tu dengan apa? "soal Fareez , dia bermain dengan benang baju nya itu. 

" Aku rasa dengan cangkul tak pun penyodok tanah , tapi aku rasakan penyodok tanah lagi sesuai kot sebab minah tu kan nak jadi oink oink penyondol seangkatan geng penyondol merampas kebahagiaan perempuan lain kat Malaysia ni " ujar Hud Mikael sengaja kuatkan suara. Semua pandang ke arahnya.

" ha'ah aku rasa geng penyondol ni boleh dah buat group whatsapp. Persatuan penyondol suami orang Malaysia . " perli Fareez sambil dia tayang senyum senget.

" Inikan kalau si Fiera ada memang ada kapal terbang langgar rumah atok Adam . " seloroh Hud Mikael manakala Fareez Akmal ketawa .

" Luka kat dahi je kan minah tu? " soal Hud Mikael tanpa memandang ke arah Lina dan yang lain .

" Haah. Dah la rambut karat , dia basuh guna air apa eh? Setahu aku air kat dalam Malaysia bersih-bersih belaka di rawat pulak tu . Rambut karat selalunya budak-budak baru nak up je pakai . Solat ke tidak tu ? " selamba sahaja Fareez berkata. Lina menunduk malu kaw kaw dia kena!

" Apa susah nanti kena jilat lah dengan api neraka sekali mak dia .Menyampah aku tengok
mati tak sempat bertaubat baru tahu. Bila aku tengok kan macam mak perempuan tu je yang terpaling bagus . " kata Hud Mikael lagi dengan riak wajah selamba menunjuk ke arah Mak ngah .

" I never thought i will say this but anak Mak ngah dengan pak ngah dah lebih!! Yes she's working as barista but the truth dia belajar pasal law tau so bila-bila masa je di boleh sama anak pak ngah dengan mak ngah tu boleh kena saman atau tidur lokap .  " Megat Aiman bersuara penuh dengan sinis dari tadi dia diam biar Hud Mikael dan Fareez Akmal kaw kaw kata dekat Lina dan Mak ngah.

Mereka semua terdiam Puan Sophia menahan amarah mendengar apa yang jadi tadi .  Megat Zahar pula geleng kepala kecewa apa yang jadi nak ikutkan hati mahu saja dia mengamuk tapi lihat isteri nya sedaya upaya tahan marah jadi dia diam sahaja.

" So aku nak tanya siapa yang berani mesej aku guna phone mama aku?! "soal Megat Afwa dingin !! Semua terkaku lalu melihat sesama sendiri  .

" Macam kau dho Am . " bisik Fareez Akmal ke Tengku Ammar . Mereka hanya diam dan biar adik beradik Megat Adam settle . Nanti apa - apa baru diaorang masuk campur .

Milik Tuan Megat [𝒞 ]Where stories live. Discover now