....
Tengku Ammar, Hud Mikael dan Fareez Akmal tertawa terbahak-bahak apabila mendengar cerita Megat Adam tentang perangai Qaira yang aneh itu . Haisha Maryam pula geleng kepala ." Serious bini kau ajak buang baby sebab dia jealous dengan tak sanggup tengok kau asyik ulang alik tandas ?! " soal Hud Mikael masih lagi ketawa terbahak-bahak.
" Itu masalahnya nasib aku boleh pujuk kalau tak haish boleh tahan bini aku sekarang ni semua yang keluar dari mulut dia tak ada filter langsung " adu Megat Adam . Pening kepala .
Tengku Ammar hanya geleng kepala sahaja sakit perut gelak kan si Megat Adam tadi jarang tak lawak Qaira nasib badan la Megat Adam dapat bini yang ting-tong walaupun tak seberapa ting-tong .
" Sudah la tu korang ketawa nanti kena dekat diri baru tahu padan muka especially you Hud Mikael . " tegur Haisha sambil cubit lengan Hud Mikael .
Terus diam mereka bertiga seram pula dengan singa betina tapi nak dibandingkan dengan Qaira , wanita itu lebih garang dari mereka sangkakan Haisha ni masih ada lembut dan seorang yang tenang .
Lalu pintu base di buka Megat Afwa datang bersama Qaira yang mengikuti langkah adik iparnya itu . Megat Adam memandang ke arah isterinya itu tersenyum kecil muka monyok tu mesti merajuk .
" Afwa sihat ? " soal Haisha tersengih kecil .
" Hi Kak Haisha , alhamdulillah sihat je! " jawab Megat Afwa .
Megat Adam memandang Qaira yang sedang merajuk itu , lalu tangannya menarik Qaira dan terduduk di sebelah perlahan .
" Merajuk dengan abang ke sayang . " Megat Adam menyoal nampak gaya macam ye .
" Dah tau tanya lagi . " jawab Qaira dengan wajah monyok.
Yang lain hanya menonton sahaja nak cakap lebih sudah terbiasa memang suka betul buat hidup orang sendu eh ?
" Nanti kita bertolak ke jitra Haisha , Hud akan satu kereta dengan Fareez dan Fiera lepastu
Am , Adam dan Qaira satu kereta " ujar Hud Mikael." Apa hal aku satu kereta dengan laki bini ni ? " soal Tengku Ammar tidak puas hati sambil dia menunjuk ke arah Qaira dan Megat Adam .
" Sebab Ammar single so akan jadi driver kami nanti . " balas Qaira dengan selamba badak dengan main arah-arah Tengku Ammar .
Megat Adam sudah ketawa pasrah sahabat baiknya itu kena arah dengan bini kawan dia sendiri . Masam muka je Tengkuk Ammar sekarang
" Setakat ni Qaira sorang je berani arah Am tau tak! Gila la u tak takut dengan Am ?! kami punya la seram dengan dia . " ujar Hud Mikael .
" But this man beside me as my husband. " jawab Qaira dengan nada tenang . Menunjuk ke arah Megat Adam.
" Relax la Am bukan kau sorang je Afwa ikut jugak sepatutnya Qalif ikut tapi tak boleh . " beritahu Megat Adam .
" Qalif tu kena tinggal dalam hutan ke macam mana ek ? Dah jadi orang hutan ke belum ? " soal Qaira polos , ini kalau Qalif dengar mau kena bantai kakak dia .
" Sayang tersedak member dalam hutan tu " seloroh Megat Adam memandang isterinya itu, yang lain melopong seketika sejak bila Megat Adam ikut perangai ting-tong Qaira?
" Sejak bila kau ikut perangai bini kau ni ? " soal Tengku Ammar dengan wajah berkerut .
" Sejak dia mengandung . "jawab Megat Adam sambil mengusap kepala Qaira yang berlapik tudung itu , nasib tudung sarung kalau bukan naya dia dekat sini .
" Abang . " panggil Qaira memandang ke arah Megat Adam buat semua terjungkit kening apa lagi budak kecik ni nak ?
"kenapa sayang ? " Megat Adam pandang ke arah anak mata isterinya.
YOU ARE READING
Milik Tuan Megat [𝒞 ]
Romance- my 1st romance story - Megat Adam Qhalish x Nur Qaira Ameerah Nur Qaira Ameerah hanya gadis biasa yang bekerja sebagai barista di sebuah cafe hidupnya sedikit berbeza dengan gadis lain walaupun memegang degree namun dia memilih untuk bekerja seb...