chapter23ᰔᩚ

5.3K 204 11
                                    

....

Puas Megat Adam mencari kelibat isterinya di sekeliling di ikuti Megat Afwa dan jugak Megat Aiman . Kebetulan Haisha Maryam, Hud Mikael serta Fareez Akmal juga masuk ke dalam mall cari mana tahu jumpa Qaira ke .

" Adam! " jerit Haisha mendekati Megat Adam dengan wajah garang .

" Korang bila sampai?! " soal Megat Afwa dia memandang sahabat abangnya itu .

" Baru je tadi kitaorang tengah cari Qaira tadi dia call Ammar guna public phone apa yang jadi hah!!? kau tau tak macam nak pecah tau jantung kami tadi Qaira mengadu sambil nangis tadi kat kami . " jelas Haisha Maryam dengan nada dingin sempat mata dia memandang ke arah Lina yang diam di belakang . Langsung tak ada riak bersalah .

" Hah?! Qaira call Ammar! . " soal Megat Adam dengan nada terkejut . Hud Mikael angguk kepalanya .

" Ammar tengah cari Qaira sekarang dan kami pulak cari orang yang cuba cederakan Qaira tadi dia cakap ada orang nak apa-apakan dia. " jelas Fareez melihat sekeliling  dingin dan serius sahaja nada dia saat ini .

Megat Adam meraut wajahnya rasa serabut dia sekarang kalau tak disebabkan kat public dah lama dia mengamuk kat sini memang lunyai si Lina dia kerjakan !

Tengku Ammar di sisi lain pula sibuk melihat ke semua arah mencari keberadaan Qaira.  Kaki panjang itu melangkah laju bila dia perasan akan seseorang yang sedang duduk di tangga seperti menahan sakit .

Terasa jantungnya berhenti melihat tubuh kecil Qaira sedang bersandar di dinding menahan sakit . Terus berlari ke arah Qaira bagi dia mendapatkan isteri sahabatnya itu . Pucat wajah Qaira sekarang ni .

" Astaghfirullahalazim! Ya Allah! Kau okay tak! Sakit ?! Bagitahu aku . " ujar Tengku Ammar .

" Ammar , perut Qai sakit!! " jerit Qaira sambil dia menahan sakit di perutnya itu .

Cairan darah merah mengalir di bahagian  sensitif . terbeliak mata Tengku Ammar sekarang cepat-cepat dia cempung tubuh Qaira bawa ke kereta.

" Ammar nak Adam! Qai nak Adam!! " rengek Qaira . perlahan tangan kecil itu menumbuk dada Tengku Ammar sambil menangis tapi hanya di biarkan sahaja laju kaki panjang Tengku Ammar melangkah ke kereta .

" Ye aku bawak Adam nanti kau sabar dulu . " ujar Tengku Ammar . Qaira di letakkan di seat penumpang kemudian dia menelefon Hud Mikael.

" Am, nak adam , Am.... Sakit..... " guman Qaira perlahan air mata mengalir bagai air hujan  .

Sedang sibuk mereka berbincang serta cuba menenangkan Megat Adam yang sudah pun kelihatan orang tidak waras Hud Mikael terima panggilan dari Tengku Ammar .

" Hell--- " jawab Hud Mikael setelah dia terima panggilan dari Tengku Ammar.

" Aku dah jumpa Qaira!! Dia kena pergi ke hospital sekarang cepat!! Kalau jumpa adam bagitahu dia dia sekali! " Pintas Tengku Ammar tak sempat Hud Mikael berkata apa-apa lalu panggilan di matikan.

" Ammar dah jumpa Qaira ! Tapi kena bawak dia pergi hospital! Adam kau follow kereta kitaorang! Ammar dah tunggu kat kereta! " ujar Hud Mikael cuba untuk bertenang , laju kaki Fareez Akmal berlari ke arah kereta semula .

Di ikuti  Hud Mikael, Haisha Maryam . Megat Adam , Megat Afwa dan Megat Aiman juga mengatur langkah di ikuti Lina yang hanya diam tak bersuara dari tadi mereka menuju ke kereta  .

" Am sakit..... " Qaira meringis cuba untuk tahan air mata mengalir laju sahaja di pipi . Tengku Ammar pula panik tak tahu mahu lakukan nak buat apa .

" Kau cengkam je la tangan aku. " Kata Tengku Ammar berikan lengannya kepada Qaira . Laju sahaja tangan Qaira cengkam lengan Tengku Ammar berlapik gais . Terasa pedih tu .

Milik Tuan Megat [𝒞 ]Where stories live. Discover now