Karşımda gördüğüm manzara gözyaşartıcıydı.Yurddan çıktıktan sonra arabaya binmiştik.Azer Ferehin bizimle olmasını kutlamak istedi.Birlikte yemek yemeğe gelmiştik.Fereh Azerin kucağında oturmuş garip sesler çıkarıyordu.Azerde anlıyormuş gibi onunla konuşuyordu.
-Qızım,bu qədər şirin olma.Sənin topbuş ayaqlarını dişləyərəm.Tapşırığa gedəndə sənin üçün darıxaram.
Ferehle öyle ilgileniyordu ki,dışarıdan bakan birisi Azerin Ferehin gerçek babası olmadığını anlamazdı.Yemeğimizi yeyip eve gitmek için hazırlandık.Azer hesabı ödemeğe gitmişti.Birinin beni çağırmasıyla başımı o yöne çevirdim.
-Kız Hafsa senmisin?
-Evet benim Nurten teyze.
-Kız senin ne işin var burda?Çocuk arkadaşının mı?Elinede çok yakışıyor.Sen benim oğlanla bir görüşsene.İşinde,gücünde birisi.Geçenlerde seni görmüş beğenmiş.Burda şirketde güvenlik olarak çalışıyor.Hemen itiraz etme.
Nurten teyze tek nefese konuşmuştu.Tam cevap vereceğim sırada Azerin geldiğini gördüm.
-Hemen yan masada oturuyoruz.Gel bir konuşun.
-Bir problem mi var?
Bu arada Nurten teyzenin oğlu da yanımıza geldi.
-Hayır birader,hiç bir sıkıntı yok.Hayırlı bir iş konuşuyoruz.
Sırıtması ve Azerin ellerinin yumruk olması hiç hayıra alemet değildi.
-Nasıl bir hayırlı işmiş bu?
Sesi tektidkardı.Fereh sanki Azeri destekliyormuş gibi susmuştu.
-Evlilik gibi bir hayırlı iş.Sana ne oluyor birader?
-Yusuf benim oğlum Hafsa.Seni gördü,beğendi.Bende seninle konuşmaya geldim.
-Ya səbir,ya səlamət.
Yusuf bey sırıtıp beni süzüyordu.
-Evet birader sen işine baka biıirsin.
-Mənim işim sənin kimiləri yox eləməkdi.
-Anlamadım?
-Diyorum ki,eğer bir azda öyle sırıtırsan ve gözlerine sahip çıkmazsan olacaklardan ben sorumlu değilim.
-Sen neden karışıyorsun ki?Sanane?
-O iğrenç gözlerini çek karımın üzerinden.
-Hafsanın evli olmadığını ikimizde biliyoruz.
-Hafsa,sənə zəhmət Fərəhin gözlərini bağla.O iğrenç gözlerini karımın ve kızımın üstünden çek.
Yusuf bey afalladı ama kendini topladı.
-Nasıl yani?
-Deyirəm ki,o gözlərini həyat yoldaşımın simasından çək.
Azer bunu deyip,adama yumruk attı.Nurten teyze bağırmaya başladı.Restorandakiler Azeri Yusuf beyin üstünden alamıyorlardı.Polisler geldi ve sonunda onları ayırdılar.10 kişi Azeri tutuyordu.
-Buraxın məni.Onu doğulduğuna peşman eləyəcəm.
Azerin sesi restoranı inletiyordu.Fereh korkup ağlamaya başladı.Azer kafasını çevirip bir bana,bir Ferehe baktı.
-Burax,heç nə eləməyəcəm.
Sesindeki eminlik polislerin geri çekilmesine yetti.
-Bir daha seni karımın etrafında görürsem seni gebertirim.Git bir az adap öğren.Bir kadına öyle yaklaşılmaz.Hele ki bu kadın evliyse ve ya seni istemiyorsa.
-Ben bundan şikayetçiyim.Seni sürüm-sürüm süründürücem.Oğlumu ne hale getirdi.Memur bey ben şikayetçiyim.
Polisler tam harakete geçeceği sırada Azer asker kimliğini gösterdi.Polisler olduğu yerde kaldı.
-İstediğiniz gibi şikayet ede bilirsiniz.Kamera görüntülerine baktık.Sizin oğlunuzda hanımefendiye taciz ediyor.Size de dava açılır.
Nurten teyze oğluna baktı.
-Tamam.Bu seferlik büyüklük bizde kalsın.
Nurten teyze oğlunu yerden kaldırıp çıkışa götürdü.Polisler Azerle tokalaşıp gittiler.Ben hala Ferehi susturmaya çalışıyordum.Gözlerim dolmuştu.Azerin benim yüzümden kavga etmesini hiç istemiyordum.Azer bana doğru geldi.Ferehi kucağımdan aldı.Fereh bunu bekliyormuş gibi başını Azerin boynuna sakladı.
-Gedək.
Ferehi kucağına aldıktan sonra Azerin siniri geçmişti.Arabada Ferehi pusete koydu.Battaniyesini üstüne örtüp benim için kapıyı açtı.Sinirli diğildi,ama bir şeyler düşünüyordu.Fereh uyumuştu.Ben bunları düşünürken evin önüne gelmiştik.Arabadan indim.Azer benden önce inmiş,Ferehin pusetini eline almıştı.Eve girdiğimizde Azer puseti salona koyup odasına gitti.İki dakika sonra bir kutuyla geldi.İçinde ne olduğu konusunda hiç bir fikrim yoktu.Kutuyu yavaşça açıp,kurmaya başladı.Aldığı şeyin beşik olduğunu anladım.Ben bunu tamamen unutmuştum.Bebeğin diğer ihtiyaçlarını almıştım,ama beşiği unutmuştum.
-Bunu sənin otağına qoymağı fikirləşirəm.
Ondan önde gidip kapıyı açtım.Odaya girip yatağı koydu.Ferehi getirip içine yatırdı.Koklayıp,öptü.
-Hafsa ,paltarını dəyişəndən sonra danışa bilərik?
-Konuşuruz.
Kiyafetimi değişip,salona gittim Azerde benim gibi kiyafetini değişmiş çay yapmış beni bekliyordu.Gidip önüne oturdum.Konuşmasını bekledim.
-Bu gün olanların beynini qarışdırmasını istəmirəm.Bəlkə də gözündə vəhşi biri olaraq görünürəm.Amma sizə qarşı əsla belə olmaram.Mənim sevgimin bir sərhədi var və sərhədin kənarında olan insanlar sevgimdən nəsibini almaz.Ancaq siz o sərhədlərin içərisindəsiniz.
-Seni hiç öyle görmemiştim.Beni en çok üzen benim için kavga etmendi.Nurten teyze konuşmama izin vermedi.Yoksa evli olduğumu söyleyecektim.Eğer söyleye bilseydim,sinirlenmene,kavga etmene gerek kalmazdı.Eline de pansuman yapalım.Mikrop kapmasın .
Ona karşı mahçuptum.
-Əlimi boş ver.Orada o qədər əsəbləşməyimə gələndə isə onun hərəkətlərinə,danışığına görə az belə eləmişəm.Biz səninlə fərqli formada ailə həyatı qura bilərik.Lakin bu sənin mənim həyat yoldaşım olduğun gerçəyini dəyişdirmir və mənim həyat yoldaşıma heç kim güldən artıq söz deyə bilməz,ona pis nəzərlərlə baxa bilməz.Yəni,sözün qısası həyatımda olduğun müddətdə yanındayam,arxandayam.Hətta səni qorumaq üçün önündə belə olacam.Bir problemin olanda mənimlə bölüş.Məndən çəkinməyinə ehtiyac yoxdur.Mən sənin problemini başqasından yox səndən eşitmək istəyirəm.Əslində bu mövzuda səninlə danışacaqdım.Bu hadisədə bunu danışmağıma bəhanə oldu.
Sözünü bitirip çayından bir yudum aldı.Rahatlamıştı,bende rahatlamıştım.Azerle konuşmak bana huzur veriyordu.
-Bende senin için aynı şeyleri düşünüyorum.Sende sıkıntın olduğunda benimle konuşa bilirsin.
-Razılaşdığımıza görə bütün problemlər aradan qalxdı.
-Hadi git dinlen.Aslında senin bu gün yataktan kalkmaman gerekirdi.
-Baş üstə.Bir şey olsa məni oyat.Yuxum ağır deyil.Yenə də deyirəm,çəkinməyinə ehtiyac yoxdur.
-Tamam,tamam.Merak etme.Gidip dinlenirmisiniz beyefendi?!
-Əlbəttə,xanım qız.
Gülüp odasına gitti.Heyecanlandım.Hem de utandım.Ne diğe adama "beyefendi" diyorsam.Odama yavaşça girip Ferehe baktım.Uyuyordu. Aynanın karşısına geçtiğimde kızarmış bir yüz görmeyi beklemiyordum.İyi ki Azer yüzümü görmemişti.Şalımı açıp uykunun beni kollarına çekmesine izin verdim.
Ağlama sesiyle gözlerimi açtım.Fereh ağlıyordu.Acıktığını düşünüyordum.Başıma hazır şalımı geçirip mama hazırlamak için onunla birlikte mutfağa gittik.Kucağıma aldığımda susmuştu.Ama yüzünü buruşturmuştu.Mamasını hazırlayıp içirmeye başladım.Saat 6-ya geliyordu.Ferehin qazını çıkarıp abdest almaya gittim.Geldiğimde böyle bir manzara görmeyi beklemiyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fələyin oyunu
PoetryXüsusi təyinatlı hərbiçi Azər Rüstəmov, Türk həkim Hafsa Öztürk. ~ Keçmişi yaralı olan iki gənc və onların hekayəsi