bölüm 14

97 10 1
                                    

1 həftə sonra:
Bu gün hastaneden çıkıyordum.Yaralarım iyileşmek üzereydi.Doktorlar benimde doktor olduğumu öğrendikten sonra taburcu ola bileceğimi söylemiştiler.Kapı çaldı içeriye Azer ve Azerin kucağında etrafa bakan Fereh girdi.Fereh beni görünce hemen gülmeye başladı.Onu kucağıma alıp sevdim.
-Hafsa yaxşısan?Ağrın var?
-İyiyim.Hiç bir yerim acımıyor.
-Hazırsan?
-Hı hı.Çıka biliriz.Fereh sen beni mi özledin?!Valla ben seni çok özledim.
Ferehin bana cevabı etrafa saçtığı gülücüklerdi.Azer eşyalarımı alıp kapıyı açtı.Benim geçmemi bekledi.Azere sarılıp ağladığım günün sabahı çok rahat uyanmıştım.Yılların birikmişliğine ağlamıştım ve rahatlamıştım.Bir kitapta okumuştum,yanında rahatça ağlayabileceğiniz insanları hayatınıza alın.Azer gerçekten bana değer veriyordu.Bu evliliği hiç yapmayada bilirdi.Evliliğimize sadık kalmayada bilirdi.Amma hiç birini yapmadı.Benim ailem olmadığı için benim evlenmem bir sorun teşkil etmiyordu.Ama Azerin ailesi vardı ve öğrendiklerinde tepkilerinin ne olacağını kestiremiyordum.Hayatın bizi hangi tarafa sürükleyeceğini bilmiyoruz.O yüzden bazı şeyleri akışına bırakmak lazım.
Eve geldiğimizde rahatlamıştım.Evim,evim,canım evim.
-Xanım qız,bu gün yeməyi mən bişirəcəm.Sən uzanıb dincələcəksən.
-Bak ben hastanede çok yattım bile.Sana yardım etsem, olmaz mı?
-Olmaz,xanım qız.Onsuzda bir həftə evdə olacaqsan.Komandir icazə verib.Get uzan.
Kabullenişle omuzlarım çöktü.
-Tamam ama yine de çok uyumam.Benim doğama haykırı.
-Ağır heç nə qaldırmırsan,nəsə istəsən mənə deyirsən.Razılaşdıq?
-Emr edersiniz,komutanım!
-Əmr eləmirəm,xahiş eləyirəm həkim xanım.
İlk önce odasına gitti.Beş dakika sonra kiyafetlerini değişmiş bir şekilde mutfağa gitti.Yemek konusunda çok özgüvenli konuşmuştu.
Azer sofrayı bile kendi kurmuştu.Kalkıp yardım etmek istemiştim ama bakışlarıyla beni yerime oturtmuştu.Tavuk yemeği yapmıştı.Şaşırmıştım.
-Sən otur.Fərəhi götürüm gəlirəm.Ona da yemək yedizdirək.
O salona giderken bende yemekleri tabaklara doldurdum.
-Ver ben yedireyim.Sen kendi yemeğini ye.
Bunları söylerken kolları arasında küçücük kalan Ferehe baktım.Yerinden gayet memnundu.Yemeğini yiyordu.
-Tez yeyir.Həm onunla nəsə eləmək xoşuma gəlir.
-Azer bu yemeğin ismi ne?
-Toyuq çığırtması.Bəyəndin?
-Güzel beğendim.Ne yalan söyleyeyim,senden böyle bir yemek beklemiyordum.
-Bəyənməyinə sevindim.
Yemeğimizi yedikten sonra sofrayı topladı.Bende namaz kılmak için abdest almaya gittim.Namaz kılarken bir az kollarım acımıştı.Yaralarıma pansuman yaptıktan sonra salona geçtim.Azer şarkı açmıştı.Fereh şarkının ritmine görə kollarını ve ayaklarını haraket ettiriyordu.Telefonumu çıkarıp onları vidyoya çekmeğe başladım.Sonra dayanamayıp güldüm.Gülmemle birlikte Azerin bakışları bana döndü.O da bana bakıp güldü.
-Qızımı indidən bizim toylara hazırlayıram.
-Fereh sende ne marifetler varmışta bizim haberimiz yokmuş.
Fereh dediğimi anlamış gibi güldü ve gözlerini kapatıp açtı.Uykusu geldiği zaman böyle yapıyordu.
-Ferehin uykusu geldi ver yatırayım.Sende uyu çok yorgun gözüküyorsun.
Ağzını itiraz etmek için açmıştı.
-İtiraz istemiyordum.
Ona sinirli bakmaya çalıştım.Ama yüzündeki ifade yapamadığımı açıklıyordu.Bir az bekleyip kahkaha attı.
-Yaralarına krem vurmusan?
-Merak etme sürdüm.
-Onda gecəniz xeyrə.Bu arada elə baxışlar atanda əsəbi olmursan,daha çox Fərəhə oxşayırsan.
Bende dediği şeye güldüm.
-Xeyrə qarşı.
Yüzüme şaşkın-şaşkın baktı.Gülümseyip odaya girdim.
Sabah kalkıp hazırlandım.Kahvaltı hazırlamak için mutfağa geçtim.Bu gün haftasonuydu.Sofra hazır olduğunda Azeri kaldırıp-kaldırmamak arasında kaldım Odasından gelen sesler uykudan uyandığına işaretdi.
-Azer kahvaltı hazır.Seni bekliyorum.
-Gəldim,gəldim.
Azer mutfağa girdi.
-Sabahın xeyir.
-Günaydın.
Yemeğimizi yedik.Evi toparlamaya başladım.Azerde bana yardım etti.
-Azer evi topladıktan sonra markete gitmemiz gerek.
-Evdə işimizi bitirək.Bir az gedib gəzərik.Evə gələndə marketə girib nə lazımdırsa,alarıq.
###
Hafsa gəldikdən sonra evdən çıxdıq.Onlarla nəsə eləmək xoşuma gəlirdi.İkisiylədə xoş xatirələrimiz olsun istəyirdim.Bir restoranda oturub sifariş verdik.
-Azer Ali abi eşini buraya getirdi mi?
-Bu gün axşama biletləri var.Bura gəlsə,ikisidə rahat olar.Əli bilindirmir,ancaq gəlinbacı üçün çox narahatdır.
Yeməyimizi yeyib restorandan çıxdıq.Marketə girib alış-veriş eləməyə başladıq.Hafsa öndə gedib lazım olan şeyləri səbətə atırdı.Məndə Fərəhlə birlikdə onun arxasınca gəzirdim.
###
Evə gəlib otaqlarımıza keçdik.
-Hafsa işin bitəndə qonaq otağına gələ bilərsən ?Səninlə danışmaq istəyirəm.
-Geldim.İyimisin?Noldu?
-Çox güman ki,sabah tapşırığa gedəcəyik.Nə qədər çəkəcəyini bilmirəm.Dedim əvvəlcədən xəbərin olsun.Mən olmayanda özünü yormursan.Sənin hələ icazən bitməyib.Fərəhlə bir-birinizə yaxşı baxacaqsınız.Mən gələndə səni daha yaxşı görəcəm.Oldu?
-Tamam.Kendimize çok iyi bakıcaz.Ama sende kendine iyi bakıcaksın.Kurşun önüne atlamayacaksın.Seni bekleyen kızın var.Fereh ortalığı bir-birine katar.Vallaha durduramayız.
###
Arabayla gidiyorduk.Azer gittikten sonra biz eve geçicektik.Karagaha girdik.Azerin timinin üyelerinin  bazıları gelmişti.
-Əmisinin balası gəlib.Necəsiz?
-Biz iyiyizde,sen fazla iyisin gibi geldi.
-Gəlinbacı,nə vaxtı tapşırığa getmirdik.Darıxmışam.
Bir az sonra Ali ağabey yanında bir kadınla karargaha geldi.Her kesle vedalaşmak istedikleri için böyle olmuştu.
-Salamun Aleyküm.
-Aleyküm salam.Xoş gəlmisən gəlinbacı.
-Xoş gördük.Necəsiz?
-Biz yaxşıyıq ,sən necəsən?
-Mən də yaxşıyam.
Ali ağabey beni gösterip konuştu.
-Mehriban,Hafsa komandirin yoldaşıdır.
Mehribanla tanıştık.Çok iyi kızdı.Evleri bizim binanın yanındaymış.Bir şeye ihtiyacı olduğunda bana söylemesini istemiştim.Vakit gelmişti.Gitmeleri gerekiyordu.Azer gelip ilk Ferehi öptü,kokusunu içine çekti.Beni anlımdan öpüp ikimize birden sarıldı.
-Özünüzə yaxşı baxın.Fərəh səndə ananı incitmə yaxşı qızım?Hafsa mən fürsət tapdıqca səninlə əlaqə quracam.Allaha əmanətsiniz.
-Sende kendine iyi bak.Sende Allaha emanetsin.
Diğerleride Ferehi kucağına alıp öptü.
-Önce Allaha sonra bir-birinize emanetsiniz.Kendinize iyi bakın.Unutmayın ki,sizi bekleyenler var.
Mehribanda buna uygun kelimeler söylemişti.Helikoptere binip gittiler.

Fələyin oyunuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin