Janet's Paranoia

9 3 7
                                    

Janet'in kafası büsbütün dağınıktı.

Atlantis... Gerçek olduğu bile belli olmayan kişi. Kişi mi? O bir insan mı? 

Bilinmiyor... 

Göremiyordu onu. Hissedemiyordu ama beyni ona hükmediyor; inan, diyordu, inanç her şeydir. Nasıl inanacaktı peki, nasıl güvenecekti sorgusuz sualsiz? Yanıtsız...

Şizofreniyim herhalde, diyordu bazen; kafayı sıyırmış bir paranoyak. Ama bir ses bir his kafasındaydı. Ona yardım ediyordu. Kendi sesi miydi yoksa bir hayalete mi aitti?

İnancını sorgulamaya başladı, tüm bu olanlar, her şey o çok bağlı olduğu dinine aykırıydı! Ama öyle cazip, öyle gizemli ve öyle çekiciydi ki... Şu an hiçbir şeye inanmıyordu. Tanrı var mı? Bilmiyordu. Mistik şeylerdi bunlar, insanı düşündürerek deli edecek lezzetli bir pastaydı. Karşı koymak, düşünmemek imkansızdı. Deliriyordu. Tek belli şey belki de buydu. Delirmek... Kime deli denirdi peki? Farklı olana mı? Aptala mı? Zekiye mi? Kim bilebilirdi! İnsanlar hoşlanmadığı kişiye derdi deli. Bu onun sevilmediği anlamına mı geliyordu?

Derin bir nefes çekti içine, Atlantis'i düşündü... Gerçi, neyini düşünebilirdi? Saçlarını mı, gözlerini, gülümseyişini mi? Huylarını mı? Hiç kimsenin bilmediği şeyi! Atlantis ne vardı, ne yoktu. O kayıp bir ruh, demişlerdi. Ruhu kayıpsa nasıl vardı? Var mıydı?

Çığlık atmak istedi. Bunca belirsizlik işkencenin ta kendisiydi! Unutsaydı keşke her şeyi! Ama unutursa, yıllarca gerçek olmasını dilediği mistik şeyleri de unuturdu. Var ve yok, unıturdu. İstiyor muydu? Evet, hayır. Buna bile karar veremezken evreni nasıl sorguluyordu?

Normal değil, dedi. Kesinlikle normal değil. Yaşayan bir insanın böyle şeyleri aklına getirmesi... Yaşıyor muydu? Her uyuduğunda ölüyor muydu yoksa? Her gözlerini kapattığında, her hayale daldığında...

Hayal! Ya bunlar bir hayalden ibaretse? Korktu. İstemedi bunu. Neden istemiyordu? Güzel değildi ki!

° ° °

Bu konuya açıklık getirmem lazım.

Öncelikle, Janet benim karakterim. Bundan bir yıl kadar önce, aklımda bir fantastik kurgu fikri belirmişti. O kadar heyecanlanmıştım ki! Hiçbir şeye benzemiyordu. Ne karakterler, ne dünya... Ama çok karanlıktı, buradan da anlayabilirsiniz, ve ben bu kadar karanlık bir şey yazamayacağıma karar verip yayınlamadım.

Yayınlamayacağım.

Atlantis konusu... Atlantis Şehri başlıbaşınca bir gizem zaten. Ben de bunu çok sevmiştim ve niye... Niye böyle bir karakter olmasın demiştim. O günden sonra Atlantis ismini kullanmaya başladım.

Bunun bir örneği de daha yayımlamadığım TVD&TO kurgusu (burada bir kesit paylaşmıştım).

23.12.23
~Deniz

Deniz'in Taslak DefteriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin