-Vanessas perspektiv-
Jag klev ut ur skolbyggnaden och möttes av solens starka solstrålar.
-Men Jag ringer när jag kommer hem. Ropade jag till Wille innan jag började gå hem.
Jag och Victor bor åt samma håll och brukar därför alltid gå hem tillsammans.
-Jaha vad tycker du om att bo med Felix då? Frågade han och kollade på mig.
-Jag vet inte hur jag ska orka med de här veckorna. Svarade jag med en suck.
-Nae inte jag heller. Mumlade han.
Mer hann inte prata innan Victor var hemma
Vi sa hej då och jag fortsatte sedan hem.Jag hann bara gå några meter innan jag hör mopeder bakom mig.
Jag suckar och förstår direkt att det är Felix och hans kompisar.
Felix kör fram en bit framför mig innan han stannar och väntar in mig.
-Vill ha lift hem snygging? Frågade han och log mot mig.
Jag suckade och svarade ja. Han är ju bra på nått iaf och det är att köra hem mig.
Jag hoppade upp bakom honom och slingrade mina armar runt hans mage. Sedan körde han iväg.
Han körde förbi mitt hus och körde upp på garageuppfarten som tillhörde huset bredvid som han tyvärr bor i.
-Tack. Sa jag och hoppade av moppen.
-Inga problem. Log han.
Jag gick över den lilla häcken mellan våra hus och fortsatte in till mig.
Jag öppnade dörren och smet in i hallen.
Jag sprang upp på mitt rum och packade ner det sista i min väska.Jag släpade ner väskan för trappen och ställde den i hallen.
Jag gick till köket och tittade igenom skåpen och letade efter något gott att äta.
Tillslut hittade jag en halv äten chipspåse.
Jag log nöjt för mig själv och hällde upp chipsen i en skål.Jag tog fram en Redbull ut kylen och gick o satte mig framför tvn.
Där satt jag i några timmar innan det ringde på dörren.
Jag hoppade ur soffan och små joggade fram till dörren.
Jag öppnade dörren och där stod Wille med ett glatt leende.
-Tja sa jag och drog på mig skorna.
-Redo för läger? Frågad han och log.
-Det vetifan. Svarade jag och drog ut min väska till hans pappas bil.
Vi hoppade ur bilen och gick fram till folkmassan som bildats av alla nior. Efter en liten stund kom Både Jesper och Victor.
-Tja Babes sa Victor och log mot mig o Wille.
-Haha Heey bebe. Skrattade jag.
-Okej allihop! Jag vill att ni sitter med eran rumskompis i bussen, så att vi kan kolla så att ingen är själv. Ropade Ann och packade sedan på bussen.
Jag lät blicken flyga över folkmassan i letandet efter Felix.
Plötsligt känner jag hur två armar kramar om min midja bakifrån.
Jag vänder mig om och möts av Felix leende.
-Hey Snygging. Log han och tig min hand och drog med mig in i bussen.
-Jag tar fönsterplats! Sa jag drygt och hoppade in till platsen bredvid fönstret.
Felix sa inget utan nickade och lät mig ta platsen.
Jag satte i hörlurarna i mobil och satte på mina Spotifylista.
YOU ARE READING
I Tried
FanfictionJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...