Kapitel 69

1.6K 43 2
                                    

•Lördag•
-Vanessas perspektiv-

Jag öppnade sakta ögonen och blinkade några gånger för att vänja mig vid ljuset.
Jag vände mig försiktigt om och fick syn på min fina Felix.

Hans grön/blåa ögon var slocknade och hans lätt rosa läppar var smått särade. Hans perfekta ansikte var helt avslappnat.

Jag log åt synen och tänkte tillbaka till igår. Jag funderade på allt som hade hänt. Först skolavslutningen. Felix och Max fina sång. Och Felix underbart fina tal. Sedan fika med halva Felix familj. Sedan lite mys med Felix innan balen.

Hela dagen igår var perfekt. Jag kunde inte ha fått en bättre dag. Jag kunde inte heller ha fått en bättre pojkvän.

Jag kände ett par mjuka varma läppar mot min panna. Jag vände upp blicken och mötte Felix fina nyvakna ögon.

-Godmorgon min fina. Sa Felix raspiga morgonröst.

-Godmorgon älskling. Svarade jag och kramar om honom.

-Vad vill du göra idag då? Frågade jag och höll kvar mina armar runt honom.

-Mysa med dig. Svarade han och drog försiktigt sina fingertoppar över min rygg.

-Såklart. Mumlade jag och gav honom en lätt puss på axeln.

-Föresten vad önskar du dig i födelsedags present? Frågade Felix efter en stunds tystnad.

Jag kollade förvånat upp på Felix.

-Hur vet du att jag snart fyller år? Fångad ekar chockat.

-Jag bara vet det. Små skrattade Felix.

-Men vad önskar du dig? Frågade han igen.

-Jag vill bara ha dig. Svarar jag.

-Får jag bara spendera tid med dig så har jag allt jag någonsin velat ha. Fortsatte jag.

Felix suckade och pussade mig lätt på huvudet.

-Hur lång tid är det kvar tills ni åker? Frågade jag försiktigt.

-Några veckor. Svarade Felix kort.

-Vi har lång tid på oss. Jag lovar. Fortsatte han.

Jag gav ifrån mig en lätt suck och funderade på alla saker jag vill hinna göra med Felix innan han åker iväg.

Jag vill spendera dagar med honom på stranden. Jag vill ligga o mysa hela morgnar och hela kvällar. Jag vill kunna ligga i hans famn och bara njuta av livet. Men när han åker till USA kommer det inte bli av.

Att få lägga mig själv i kall säng utan att få dela den med honom kommer bli svårt. Fast att jag vet att han kommer tillbaka så gör det lika ont iallafall.

-Ska vi gå upp o äta? Frågade jag efter en ganska lång tystnad.

-Nae jag vill ligga kvar här. Mumlade Felix och snurrade sina armar runt mig och drog mig närmre.

-Du vet att jag älskar dig något otroligt va? Frågade han och gav mig en lätt puss på huvudet.

Jag vände upp mitt huvud och kollade in i Felix fantastiskt fina ögon. Jag log och pressade försiktigt mina läppar mot hans.

[Heeeey jaaaa jag lever! :D haha jag vet att jag inte har uppdaterat på två dagar men jag har inte haft någon skriv lust. Men nu är den tillbaka och jag lovar att det kommer blir så mycket bättre nu! Iaf jag tänkte ha bestämda dagar när ska ska lägga ut kapitel. Min förra novell lade jag ut på Onsdagar och söndagar. Och jag tänkte att jag kör på det med denna novell också. Så från och med idag kommer det ett nytt kapitel varje onsdag och söndag. Och btw så kan det ju komma kapitel andra dagar också. Typ om jag har några färdigskrivna kapitel så kan jag lägga ut det på typ en fredag. Iaf tack för att ni läste detta kapitel hoppas ni gillade det och isf kommentera gärna! Det gör mig såååå glad när jag får fina kommentarer! Jag tänkte även börja svara på kommentarer så kommentera på :) tack o hej för mig]

I TriedWhere stories live. Discover now