-Vanessas perspektiv-
Anton var nu tillbaka och vi hade spenderat flera timmar vid poolen. Det visade sig också att Anton och Felix hade dansat tillsammans på base i några år. Vi hade iallafall bestämt oss för att gå o äta lunch på hotellet.
-Förresten min kompis som bor i hunsområdet lite längre bort ska ha fest ikväll. Ni skulle inte vilja joina? Frågade Anton och tog en tugga av sin mat.
-Ehh jo visst kan vi det. Om du vill såklart Vanessa. Svarade Felix och kollade på mig.
-Jaa det kan vi väl. Det kan väl va roligt att hitta på något istället för att bara ligga på hotellrummet och dega. Svarade jag och skrattade.
-Fast det är ganska mysigt att dega på hotellrummet också. Mumlade Felix.
Vi åt upp våran lunch och gick sedan tillbaka till våra platser vid poolen. Jag lade mig på mage på min handduk och slöt ögonen.
-Vanessa ska du med i? Frågade Felix.
-Vart är Anton? Frågade jag.
-Han skulle iväg med sin familj men vi skulle mötas i lobyn klockan 8 ikväll. Förkläde Felix.
-Får jag vända mig om? Frågade jag och försökte leka oskyldig.
-Okej då. Suckade Felix och ställde sig i armhävningsposition så jag kunde snurra runt. Så fort jag hade vänt mig om lade sig Felix ner igen och pressade sin blöta kropp mot min.
-Du är inte sur va? Frågade Felix och kollade seriöst på mig.
-Nej skulle jag va det? Frågade jag och lade min ena hand i hans hår.
-Jag syftade på i morse. Mumlade Felix lite tystare för att han antagligen skämdes för det.
-Nae jag är inte sur. Du vet att jag inte är långsint och du sa ju förlåt. Och jag älskar ju dig så jag kan inte vara sur på dig. Förklarade jag och drog hans ansikte lite närmre mitt.
-Jag älskar dig med. Sa Felix och pressade sina mjuka läppar mot mina. Han drog sin tunga längst min underläpp för inträde. Jag särade snällt på läpparna och släppte in honom. Vi drog tillslut ifrån och jag mötte direkt hans halv gröna ögon. Fan vad kär jag är i honom.
-Men vill du verkligen gå på fest? Frågade jag efter en stund när Felix hade rullat av mig och satt sig tätt in till mig.
-Nja jag är ju inte så förtjust i fester men om du vill så följer jag absolut med. Förklarade Felix.
-Är du säker? Jag behöver inte gå om du inte absolut vill det. Sa jag och kollade in i Felix ögon.
-Jag kan offra en kväll för att du ska få ha roligt istället för att ligga och bara mysa på rummet. Sa Felix och lät lite besviken. Det är klart att jag vill ligga o mysa med Felix men det känns som att det är det ända vi gör.
-Men säg inte så där! Det är klart som fan att jag vill mysa med dig. Jag skulle byta ut varenda fest mot att bara ligga o mysa med dig.
[Heeeey! Så vad tycker ni? Hoppas ni gillar det och skulle ni faktiskt råka gilla det så gilla gärna kapitlet och kommentera. Haha jag tjatar hela tiden om hu många läsningar jag har men vafan jag vill ju tacka er! (PS tack för 18K + lösningar) :D btw så tänkte jag lägga upp kapitel 2 av mimandes novell när jag har 20K :D ]
YOU ARE READING
I Tried
FanfictionJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...