-Vanessas perspektiv-
-Fan kan inte någon bara dränka Victor eller? Sa jag surt medan jag Jesper och Wille var påväg till stugan.
-Joo jag gör det gärna. Mumlade Wille.
-Hej! Sa jag när vi hade öppnat dörren och kom in i stugan.
Felix satt i sin säng med Max och Pelle på varda sida.
-Hej. Mumlade de i mun på varandra.
-Vanessa kan jag få prata själv med dig? Frågade Felix och ställde sig upp.
-Eh visst. Svarade jag.
Felix gav Max en blick som visade att de skulle gå. Och det var precis det dom gjorde.
-vad ville du prata om? Frågade jag och satte mig i min säng.
-Oj alltså förlåt för hur jag betedde mig förut. Började Han och satte sig bredvid mig.
-Jag gillar ju dig och jag blir illamående bara jag tänker på att han rör dig. Och det gjorde så ont i mig när han gjorde så. Fortsatte han.
-Jag vill bara skydda dig så det där aldrig händer igen. Avslutade han.
-Ingen fara Felix. Jag tyckte att du reagerade på ett helt normalt sätt. Men det är inte okej att du slog honom. Dock förtjänar han en riktigt hår smäll men ändå. Svarade jag och gav honom ett svagt leende.
-Det är bara det att när jag blir arg så kan jag inte kontrollera mig själv. Svarade han kort.
-Det gör inget. Jag gillar dig ändå. Svarade jag och kramade om honom.
-Men du? Började Felix och drog upp mig i hans knä så att vi satt ansikte mot ansikte.
-Jag gillar dig något enormt mycket och undrar bara om du skulle vilja bli min? Frågade Felix och kollade generat ner i sitt knä.
-Det är klart att jag vill. Utbrast jag och pressade mina läppar mot hans.
-Så jag är din pojkvän nu? Frågade han när vi hade dragit ifrån.
-Och jag din flickvän. Svarade jag och kramade om honom.
-Haha jag älskar att vi har försökt ha sex två gånger innan vi blev tillsammans. Skrattade Felix under kramen.
-Vi får försöka igen snart. Svarade jag och gav honom en busig blick.
-Det tycker jag låter som en underbar ide. Svarade han och gav mig en kyss på halsen.
-Men du ska vi kanske gå till de andra? Frågade jag och drog bort hans läppar från min hals.
-Men jag vill ju mysa med min fina flickvän gnällde Felix.
-Haha vi har hela livet på oss att mysa kom nu. Skrattade jag och hoppade ur hans knä.
Vi gick ut och såg att de andra hade duckat upp en picknick med jordgubbar och Nutella.
-Grattis till det nya paret. Ropade alla i mun på varandra.
-Haha hur visste ni det? Frågade jag och skrattade.
-Felix berättade att han skulle fråga och aa vi styrde ihop det här. Förklarar Max och log.
-Ohhh tack. sa jag och kramade om alla fyra +Felix.
-Vilken tur att du sa ja. Annars hade det blivit lite pinsamt. Skrattade Pelle.
-Haha jaa verkligen. Svarade Jag och satte mig ner på fliten.
Efter mig kom Felix och satte sig bakom mig så att hans ben var på varsin sida om mig.
-Värst vad mysig du är. Viskade jag i Felix öra.
-Bäst att du vänjer dig gumman.
[OHHH efter 25 kapitel är de äntligen tillsammans :) så gulligt :') hoppas ni gillar kapitlet och tack för över 600 läsningar:) ]
YOU ARE READING
I Tried
FanfictionJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...