Kapitel 16

2.1K 54 3
                                    

-Willes perspektiv-
•Flera timmar tidigare•

Jag och Jesper satt nu i våran stuga och bara pratade skit om allt möjligt. Men plötsligt slogs dörren upp och Victor kom in rusande.

-Vafan gör du här? Frågade jag förvånat och satte mig upp ur sängen.

-Jag och Vanessa började bråka. Sa han och satte sig bredvid mig.

-Vad hände då? Frågade Jesper.

-Vi började tjafsa om varför vi dissade henne vid frukosten och allt det där. Svarade han.

-Aha okej.. Svarade jag.

-Men är dom kvar på stan? Fortsatte jag.

Han nickade och satte händerna för ansiktet.

-Hon gillar Felix. Sa han kort.

Det tar självklart hårt på mig och Jesper men det gör ondare för Victor som har byggt så starka känslor för henne. Han är kär.

-Hur vet du det? Frågade jag försiktigt.

-Innan hon gick iväg från mig så sa hon att hon gillar Felix. Sedan lade hon till efter en liten stund och Max. Hon blev röd i ansiktet och sedan försvann hon iväg till dom. Förklarade han och snyftade lite då och då.

-Han kanske inte gillar henne. Sa Jesper och försökte trösta honom.

-Det gör han säkert. Dom gullar ju så mycket så det är klart att han gillar henne. Sa Victor och brast ut i gråt.

[Jag tänkte att detta bara skulle vara ett litet emellan kapitel där ni får veta vad Victor gör efter hans och Vanessas lilla bråk :D tänkte att det skulle bli lite oklart vad som hände annars :) ]

I TriedWhere stories live. Discover now