-Vanessas perspektiv-
Efter en lång tryckare bestämde vi oss för att ta något o dricka. Vi lämnade dansgolvet och gick bort mot bordet med dricka och tilltugg på.
Vi hällde upp lite dricka och stod o pratade.
-Tja har ni röstat än? Frågade Max som hade kommit med sin dejt Wilma.
-Nae inte än. Svarade jag.
-Får man rösta på sig själv? Frågade Felix och skrattade lätt.
-Haha gör det. Svarade Max.
Felix tog min hand och drog med mig till båsen där man skulle rösta.
"Felix och Vanessa" skrev Felix ner på två lappar och lade sedan ner dom i boxen.
Vi gick sedan ur båset och gick iväg till Wille som stod o dansade med sin dejt.
-Någon timme senare-
Klockan hade nu passerat 21:00 och hela klassen skulle ta ett sista klassfoto.
Vi trycket ihop oss och jag fick Felix på min högra sida och Max på min vänstra.
Fotografen tog ett par bilder innan vi släpptes fira igen.
-Okej hörni! Om en halvtimme presenterar vi vilka som har vunnit balens "par" kan man väl kalla det. Ropade Ann ut i högtalarna.
-Ni har alltså lite mindre än 15 minuter på er att lägga era sista röster. Fortsatte hon och gick sedan av scenen.
Jag, Felix och vårat lilla gäng stod och pratade de sista minuterna innan vi skulle få reda på vilka som vinner.
-Hörrni kolla! Sa Jesper och spelade på Victor som stod vid röstningsbåsen och röstade.
-Han kan ju inte rösta hur många gånger som helst. Sa Max och kollade surt på Victor.
-Han röstar ju iallafall inte på oss. Mumlade Jag och lutade mitt huvud mot Felix axel.
-Aja skit samma det är ju bara en dum tävling. Svarade Felix och lade sin ena arm runt min midja.
Några minuter senare hade röstningen avslutats och resultatet var klart.
-Okej vi har nu ett resultat i våran lilla tävling. Sa Ann i mikrofonen.
-Och balens par har ni röstat fram till är VICTOR OCH EMMA! Ropade Ann och Victor och Emma gick glatt upp på den lilla scenen.
-Tack så mycket till alla som har röstat. Jag och Emma är verkligen jätte glada. Sa Victor som ett litet tacktal.
-Jaa det hade jag verkligen inte förväntat mig. Fortsatte Emma.
-Grattis Victor och Emma och det ni vinner är två biljetter till Bråvalla. Sa Ann och reste fram två biljetter till dom.
-Haha det där vill man ju ändå inte gå på. Sa Max och kollade på mig o Felix.
-Alla vet redan att det är ni två som är balens "par". Skrattade Max.
-Och egentligen så är det en ganska töntig tävling också. Sa Felix och kramade om min bakifrån.
[Heeeey! Asså jag blir helt konstig i huvudet.. Jag fick nyss 5K och nu är jag ett stenkast ifrån 6K?!? Vafan händer? Jag förstår inte!! Jag såg också att kapitel 1 har fått 200 läsningar och hallå det är helt sjukt och nästan alla andra kapitel ligger bara några siffror ifrån 100! Tack tack tack iaf! Och hoppas ni gillar min sörja och iaf kommentera gärna om ni gör det. Btw dåligt kapitel jag vet men aja ibland blire bara så.. ]
أنت تقرأ
I Tried
أدب الهواةJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...