•Torsdag•
-Vanessas perspektiv-Jag öppnade sakta ögonen och fick blinka några gånger för att vänja mig vid ljuset som sken igenom det stora fönstret.
Jag log för mig själv när jag insåg att jag är i USA. Jag drog bort det varma täcket från min kropp och klev sedan ur sängen. Jag tittade mig omkring och gick sedan fram till fönstret. Jag kollade ut och såg ett stort poolområde. Fan vilken fin pojkvän jag har som bjuder mig på det här. Tänkte jag och njöt av utsikten.
-Godmorgon älskling. Hörde jag en raspig morgonröst säga. Jag vände mig om och såg Felix med ett stort flin på läpparna.
-Vad flinar du åt? Frågade jag och kollade fundersamt på honom.
-Haha sötis du är liksom halv nacken. Flinade Felix och bet sig löst i läppen. Jag kollade ner på min kropp och en röd färg spred sig i mitt ansikte. Jag smet ner under täcket igen och glömde mitt ansikte.
-Haha ska vi gå ner o äta frukost? Frågade Felix och drog bort täcket som skulle täcka mitt ansikte. Jag nickade och reste mig ur sängen igen.
-Du måste dock ta på dig kläder först. Flinade Felix.
-Inte för att jag tycker att du ska ha det men jag vill ha dig för mig själv. Viskade han sedan i mitt öra.
Jag drog på mig min svarta bikini topp och även ett par svarta shorts som knapp täckte halv rumpan på mig. Håret slängde jag upp i en tofs och sedan började vi gå mot frukosten.
Vi åkte ner till första våningen och gick därifrån till matsalen där frukosten serverades. Vi plockade åt oss lite mat och gick sedan ut och satte oss vid ett borde vid poolen.
Min tallrik var fyll med massor olika bär och andra frukter medan Felix tallrikar var fyllda med fil och flingor, smörgåsar och allt var det nu var. En ordentlig frukost med andra ord.
-Vad ska vi göra idag då? Frågade jag och tog ett hallon.
-Ehhh vi kanske kan gå o kolla in området kanske? Svarade Felix.
Jag nickade och åt upp det sista av min frukost. När allt var uppätet gick vi ut från hotellområdet och gick längst gatorna. Tillslut kom vi fram till en gigantisk strand. Eller aa vi vet inte om det är en strand då det ligger människor överallt. Inte en ända liten bit av sanden var synlig. Förutom den metern från vattnet då.
-Här måste vi va någon dag! Sa jag och kollade på Felix.
-Haha om vi får platser så visst. Skrattade Felix och tog tag i min hand och drog iväg mig.
-Vart ska vi? Frågade jag och kollade på Felix som såg helt fokuserad ut.
-Lite längre bort här spelade vi in musikvideon till whistle. Förklarade han.
[Heeeeey! Inte så jätte roligt kapitel kanske men aja :))) råkade radera kapitalet så var tvungen att skriva om det Såå Jaaa:))))))) haha iaf hoppas ni gillar det btw så tappade jag mobilen i skolan och aa den sprack... Såå nu är det lite svårt att skriva kapitel men jag har kapitel till torsdag:)) haha ingen bryr sig men ändå :D ]
YOU ARE READING
I Tried
FanfictionJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...