Kapitel 93

1.2K 36 2
                                    

•Lördag•
-Felix perspektiv-

Jag öppnade sakta ögonen och kände direkt att jag ville somna om igen och aldrig mer vakna.

-Felix? Hörde jag en liten röst viska från min högra sida. Jag öppnade motvilligt ögonen och vände blicken till Vanessa som kollade på mig med stora ögon.

-Hur mår du? Frågade hon och kollade dystert på mig.

-Ehm jävligt ont i huvudet men annars okej antar jag. Mumlade jag.

-Kommer du ihåg något från igår kväll? Frågade hon. Jag tänkte efter och det sista jag kom ihåg var att någon tryckte sitt kön mot Vanessas rumpa. Jag blev jävligt arg men jag orkade inte reagera.

-Inte mycket. Jag kommer bara ihåg att vi dansade. Svarade jag och lade ena armen runt henne.

-Du blev drogad.. Mumlade Vanessa och sänkte blicken.

-Vänta vaddå drogad? Utbrast jag.

-Någon la ner droger i din dricka. Fortsatte hon.

-Vad hände då? Frågade jag och höjde på huvudet men hände hur huvet dunkade att jag inte orkade utan lät huvudet vila mot kudden.

-Ehm asså jag höll på att bli våldtagen men Anton hann komma o stoppa det. Förklarade Vanessa och pratade så tyst att man knappt hörde vad hon sa.

-Våldtagen av vem då? Frågade jag och kände hur arg jag blev men jag orkade inte reagera.

-Eh Jake han som hade festen. Svarade Vanessa.

-Men det hände inget mer än att han knäppte upp min bh innan Anton och o stoppade honom. Och sen bar Anton hem dig. Jag följde såklart med. Förklarade Vanessa så snabbt antagligen för att hon trodde att jag skulle bli arg.

-Okej om du säger det så. Sa jag och kände hur ointresserad jag lät.

-Asså Vanessa jag vill reagera starkare än vad jag gör men jag orkar inte. Jag känner mig helt snurrig och orkar inte göra något. Förklarade jag.

-Det är okej. Anton berättade att du antagligen skulle vara lite snurrig och så idag. Svarade hon.

-Men vi kan väl bara ligga här hela dagen och kolla på film o mysa. Föreslog hon.

-Det blir jätte bra. Sa jag och kramade om henne. Vanessa sträckte sig efter datorn som låg på golvet och lade upp den i sitt knä. Hon satte på den första Harry Potter och ställde sedan ner datorn på sidan av henne. Vi kröp ner och började kolla på filmen.

[Heeeeey! Kort kapitel igen... Men inte lika kort dock typ bara 100 ord för lite. Iaf hoppas ni tyckte om kapitlet isf kommentera gärna. Uppskattar kommentarer mer än gillningar. :D ]

I TriedWhere stories live. Discover now