•Onsdag•
-Vanessas perspektiv-De två sista dagarna hade rullat på och allt vi hade gjort var att bara ligga vid poolen och dega. Och kanske gått ut o ätit någon gång. Idag är det onsdag och vi ska åka tillbaka till Sverige. Vilket känns så jävla tråkigt eftersom Felix snart åker tillbaka till USA och jag stannar i Sverige.
-Godmorgon sötis. Sa Felix med sin raspiga morgon röst.
-Godmorgon. Svarade jag och suckade lite lätt.
-När är det ni ska åka tillbaka till USA? Frågade jag och kollade på Felix.
-Ehm jag tror att det var på lördag eller söndag. Svarade Felix.
Jag nickade och försökte ge honom ett leende. Men det gick inte så bra om man säger så. Vi gick iallafall upp ur sängen och började packa ihop våra saker. Alla kläder och annat skit som vi har köpt pressade vi ner i våra väskor. När allt var ihop packat så gick vi ner till frukosten för att aa äta frukost för sista gången här i LA. Jag plockade på samma saker som jag har ätit vardag dag. Sedan gick vi o satte oss vid ett bord.
-När ska flyget gå? Frågade jag och tog en tugga av min smörgås.
-Ehm om tre timmar tror jag. Sa Felix med hela munnen full av frukt. Jag nickade och försökte njuta av varje sekund av LA. När all mat var uppäten gick vi tillbaka upp på vårt rum och hämtade våra väskor. Sedan åkte vi ner till lobbyn och lämnade tillbaka nyckeln och väntade sedan på taxin som skulle ta oss till flygplatsen.
-Ska det bli skönt att komma hem igen? Frågade Felix och kollade på mig.
-Nae faktiskt inte. Svarade jag kallt och suckade.
-Eftersom du åker iväg snart igen så vill jag inte att det här ska ta slut. Mumlade jag.
-Men gumman, jag är bara borta i en månad sen kommer jag ju hem igen. Sa Felix och kramade om mig.
-Joo jag vet men man vet aldrig vad som kan hända på en månad. Mumlade jag och kollade på Felix med sorgsna ögon.
Mer hann vi inte säga innan våran taxi kom. Vi hoppad in och var nu påväg till flygplatsen. Alltså ett steg närmre Sverige.
[Heeeey! Kort kapitel idag joo jag vet. Men ibland blire bara så:D iaf hoppas ni tyckte om kapitlet isf kommentera gärna något fint❤️]
YOU ARE READING
I Tried
FanfictionJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...