Kapitel 31

2K 54 3
                                    

-Vanessas perspektiv-

Jag och Felix bytte snabbt om till ett par myskläder och sedan försvann vi ut till Max och Pelle som stod o väntade på oss.

Jag fångade Felix hand och vi började gå mot Anns stuga.

-Vill du berätta eller ska någon av oss göra det? Frågade Max och kollade på mig när vi nästan var framme.

-Ni kan få berätta. Svarade jag och kramade om Felix hand.

Vi gick den sista biten till stugan och sedan knackade Pelle på.

-Oh hej! Sa Ann som precis hade öppnat dörren.

-Skulle vi kunna få prata med dig? Frågade Max.

-Ja självklart. Är det okej om vi går till klassrummet o pratar? Frågade hon.

-Ja det blir jätte bra. Svarade Max och vi började gå mot klassrummet.

Vi satte oss på varsin stol och Ann satte sig längst fram.

-Så vad ville ni prata om? Frågade Ann och log vänligt mot oss.

-Ehh joo det är så att. Sa Max och började förklara allt som har hänt.

Jag tittade ner på min hand som var ihopflätad med Felix hand medan Max drog hela historien.

-Är detta sant? Frågade Ann chockat och kollade på mig.

Jag nickade lite lätt till svar och kände hur tårarna började rinna längst mina kinder.

-Det är verkligen tråkigt att höra. Och det är synd att ni inte kom från första början. Då kanske andra gången inte hade hänt. Började hon.

-Men jag ska verkligen prata med Victor och jag kommer även ringa hans föräldrar med en gång. Förklarade hon.

-Eftersom han är över 15 så kan hon väl anmäla honom eller? Frågade Felix och kramade om min hand.

-Ehh jag tycker att jag ringer hans föräldrar och din Vanessa så får dom komma hit så pratar vi igenom det hela. Sen får du och dina föräldrar bestäma om ni vill anmäla honom. Förklarade Ann.

Vi nickade och tackade för hjälpen och gick sedan tillbaka till våra stugor.

-Heey Vanessa! Var har ni varit? Frågade Wille när vi kom tillbaka.

-Vi har pratat med Ann. Svarade Felix.

-Har det hänt något? Frågade Jesper.

-Ja den där jäveln Victor var ju på Vanessa igår igen! Sa Felix med en argt ton.

-Igen? Frågade Wille och kollade chockat på mig.

Jag nickade.

-Jag vill gå in o vila men vi hörs senare. Mumlade jag och drog med mig Felix in.

-Vill du ligga själv eller får man göra sällskap? Frågade Felix försiktigt.

-Jag vill alltid ha sällskap av dig. Sa jag och kröp ner under täcket.

-Vad bra, för jag vill alltid göra dig sällskap.

[Okej där har ni kapitel 31:) vad tycker ni? Bra? Dåligt? Kommentera. :) iaf eftersom Vanessas familj kommer in i bilden nu och ni vet ju inget om hennes familj utan att hon har en äldre bror, så tänkte jag att ni får lite info om hennes familj:) TACK FÖR 1K LÄSNINGAR LOVE YOU SO FUCKING MUCH❤️]

{ Vanessa är då 15 år och hennes äldre bror som heter Harry är två år äldre så alltså 17 år.
Hon bor i en ganska rik familj. Så hennes mamma och pappa jobbar väldigt mycket. De bor i ett väldigt stor och fint hus ute på Värmdö utanför Stockholm. Aa granne med Felix som ni redan vet om.
Hennes mamma heter Karin och hennes pappa heter Jonas.
Hon har inte så jätte bra relation med sina föräldrar eftersom de jobbar så mycket som de gör och har då alltså inte tid för att "lära känna" Vanessa och Harry på det sättet som de vill.
Vanessa och Harry har iaf en väldigt tajt relation och är varandra väldigt nära.}

I TriedWhere stories live. Discover now