Kapitel 42

1.8K 60 4
                                    

-Vanessas perspektiv-

Just nu ligger jag på mage på Felix som ligger på rygg i sin säng. Jag hade mitt huvud mot hans bröst och mina fingrar leker med Felix'. Jag förstår verkligen inte hur mycket en människa kan betyda för en.

-Felix? Frågade jag lite försiktigt.

-Mmm mumlade han och drog sin hand igenom mitt hår.

Jag låg tyst en stund och funderade på hur jag skulle formulera mig.

-Ehh hur kommer det bli sen när lägret är slut? Frågade jag enkelt.

-Hur menar du? Frågade han.

-Hur blir det med dina fans? Du är ju liksom känd o så. Svarade jag och kände hur ångesten rann över mig.

-Du måste ju gå ut med det. Annars kan vi ju inte gå runt på stan o så. För frågar dom så kan vi ju inte ljuga för dom. Förklarade jag och kände ännu en gång all ångest jag fick för frågan.

-Det är ett tag kvar gumman. Jag löser det. Svarade han och drog sin hand långsamt längst min rygg.

-Kommer de bli arga? Frågade jag efter en ganska lång stund av tystnad.

-Det märker vi. Svarade han kort.

-Jag skulle inte ha frågat. Mumlade jag och stängde ögonen och hoppades att Felix inte skulle ha hört vad jag precis sa.

Men såklart mumlade jag högre än vad jag trodde då Felix hörde precis vad jag sa.

-Det är okej att du frågade. Sa han och stannade sin hand så den låg fint placerad på nederdelen av min rygg.

-Vi löser allt eftersom. Viskade han i mitt öra och pussade mig på huvudet.

Ytterdörren öppnades och Max, Pelle, Wille och Jesper kom inrusandes.

-Vart fan har ni varit? Utbrast Wille och kollade på oss.

-Här? Svarade jag och suckade. De må vara mina vänner men ibland vill man bara att de ska försvinna.

-jaja iallafall så är vi lediga resten av dagen. Sa Max och flinade åt oss.

-mm vad skönt då kan vi ligga kvar. Mumlade jag och myste ner mitt ansikte i Felix bröst.

-Men vill ni med o bada? Frågade Jesper.

Jag lyfte motvilligt upp huvudet och vände min blick till Felix. Jag kollade frågande på honom.

-Kan vi väl. Svarade han och flinade mot mig.

-okej vi ses där nere. Sa Max och alla fyra försvann ut.

Jag skulle precis resa mig upp från Felix när han virade sina armar runt mig och tryckte mig närmre honom.

-Felix ska vi gå då? Frågade jag och försökte ta mig loss.

-En puss först. Sa han och putade med sina läppar.

Jag skrattade åt honom och pressade mina läppar mot hans.

Jag skulle precis dra ifrån när han lade sina händer bakom mitt huvud och tryckte mig närmre.

Hans tunga drogs längst min underläpp för inträde. Jag särade på läpparna och släppte in honom.

Hans tunga började brottas med min och det övergick snabbt till grov hångel.

Tillslut drog vi ifrån för att ta luft.

-Det var inte en puss. Sa jag och skrattade.

-Nae det var bättre. Svarade Felix och släppte taget om mig så jag kunde resa mig upp.

[Heey! Vad tycker ni? Bra? Dåligt? Kommentera! Kommentera också om ni vill ha fler kapitel. Sry för att de senaste kapitel har varit ganska sega men jag hoppas de blir bättre:) och där släppte jag även en bomb;) alltså att Felix är med i TFC i novellen:D det trodde ni inte va? :) ]

I TriedWhere stories live. Discover now