Kapitel 4

2.9K 83 10
                                    

-Vanessas perspektiv-

Jag och Felix har bott grannar i aa hela vårar liv. Vi blev bästisar redan på dagis och lekte näst intill varje dag, under flera år. Sen i 3an började Max i våran klass. Jag blev snabbt bortglömd av Felix och sen dess har jag hatat både Felix som valde bort mig och Max som tog min plats.

-Du lämnade mig för Max. Svarade jag och kollade ner i mitt knä.

-Jag har aldrig sett på det så. Svarade han och kollade på mig med sorgsna ögon.

-Jag har alltid tänkt på det som att du ignorerade mig och då blev jag vän med Max. Fortsatte han.

-Mm fast så var det inte. Mumlar jag och kollade upp och möttes av Felix ganska fina ögon.

Vi blev avbrutna av en knackning på dörren.

-Kom in! Ropade vi i mun på varandra.

Dörren öppnades och Wille kom in.

-Tja Vanessa hänger du med o badar? Frågade Wille och log mot mig.

-Aa visst. Gå ner du så länge så kommer jag. Svarade jag.

Wille nickade och lämnade rummet.

Jag drog upp min bikini ur väskan och ställde mig med ryggen mot Felix som fortfarande satt i sin säng.

Jag drog av mig tröjan och knäppte snabbt upp bh-n och drog på mig bikini överdelen.

Jag kände hur Felix blick brände i ryggen på mig.

Jag vände mig om och såg hur Felix vände bort blicken så fort han såg att jag kollade på honom.

Jag log och drog av mig shortsen och bytte bikini underdel lite fort. Sedan drog jag upp min handduk och virade den runt min kropp.

-Vi ses väl senare. Sa jag till Felix innan jag lämnade stugan.

Jag halv sprang förbi alla de stugor som låg mellan vattnet och min stuga.

-Äre kallt? Ropade jag till Jesper och Wille som redan låg i vattnet.

Jag hann inte höra svaret innan jag själv var i.

-Vafan gör du? Sa jag argt och kollade upp på Victor som stod på bryggan som jag nyss stod på.

-Haha var det kallt? Frågade han efter ett skrattanfall.

-Din jävel. Det här kommer du få igen för! Sa jag och simmade ut till Wille o Jesper.

-Hur är det att bo med Felix då? Frågade Jesper och log mot mig.

-Jag vet inte. Jag hatar det på ett sätt men aa jag vet inte. Svarade jag.

-Hallå när skulle vi får kvällsmat? Frågade Victor som simmat ut till oss.

-Ehhh klockan 6 tror jag. Svarade Jesper.

-Klockan är 6 nu. Sa Victor och skyndade sig upp ut vattnet.

-Haha är han hungrig eller? Skrattar jag.

-Ja han tjatar om mat hela tiden. Svarade Wille.

Jag,Wille och Jesper gick gemensamt till våra stugor som ligger precis bredvid varandra.

-Ses om 10 då. Sa Wille innan han stängde dörren till deras stuga.

Jag öppnade dörren och möttes av Felix och Max som satt o pratade vid vårt lilla bord som stod i ena hörnet av sovrummet.

-Hej! Sa Felix och log mot mig.

-Eh hej. Svarade jag.

-Ska inte ni äta? Frågade jag och försökte få av mig bikini överdelen på ett smidigt sätt under handduken som skulle täcka min kropp.

-Joodå men vi väntar på en kille. Svarade Felix och kollade intresserat på mig.

-Aha okej. Sa jag kort och drog av mig bikini trosorna under handduken.

Jag tog fram ett par nya trosor och samma bh som jag hade innan och försökte få på mig dom.

-Haha vill du ha hjälp att hålla i handduken? Frågade Felix och ställde sig upp.

-Okej då. Suckade jag och lät Felix hålla uppe handduken.

Jag slingrade på mig mina underkläder och tackade Felix. Jag slängde handduken på sängen och drog sedan på mig samma T-shirt och shorts som innan.

Sedan sa jag hejdå till killarna och försvann ut till Wille och Jesper som väntade utanför.

[Heeey! Vad tycker ni om novellen? Skulle vara jätte roligt om ni skulle vilja lämna en kommentar och berätta vad som är bra och vad som är dåligt. Tack på förhand]

I TriedWhere stories live. Discover now