-Vanessas perspektiv-
Jag o Felix hade legat i sängen i några timmar innan det knakade på dörren och in kom hela min familj.
-Hej! Utbrast jag och flög ur sägen och kramade om alla tre.
-Hej gumman. Sa mamma och kramade om mig.
-Ann ringde oss och berättade vad som hade hänt. Förklarade pappa.
-Så vi ska gå ner till erat klassrum med en gång. Fortsatte mamma.
Jag nickade .
-Hej då Felix vi ses sen. Sa jag och gav honom en lätt kyss innan vi försvann ut.
-Haha är du och Felix tillsammans eller? Frågade Harry och kollade på mig med en busig blick.
-Haha jaa det är vi. Svarade jag och puttade löst till honom.
När vi kom in till klassrummet var redan Victor och hans föräldrar där.
Mamma o pappa hälsade på Ann och sedan satte vi oss mittemot Victor o hans föräldrar. Och Ann vid sidan av bordet.
-Så som ni redan vet så kom Vanessa och hennes kompisar hit i morse och berättade för mig att Victor har våldtagit henne två gånger. Och den senaste var igår kväll. Började Ann.
-Det säger du inte emot av Victor? Frågade Ann och kollade på Victor.
-Ja det gjorde jag. Svarade han och kollade surt på mig.
-Jag vet inte hur vi ska gå iväga med detta men jag tolererar inte att detta ska hända. Jag trofé ni var stora nog att sköta er själva och inte hålla på så här. Fortsatte Ann.'
-Är det inte bäst att han åker här ifrån? Frågade Harry som satt på min ena sida.
-Jag vet inte vad tycker ni andra. Svarade Ann.
-Jag tycker att det är helt fel att Victor ska få åka hem. Jag kan förstå honom på ett sätt då jag själv vet att tjejer i deras åldrar brukar gå runt i utmanande kläder. Började Victors pappa.
-Så du tycker att det är okej att våldta tjejer bara för att de går i utmanande kläder? Frågade min pappa.
-Då kanske det är dig vi ska anmäla! Sa Harry och kollade surt på de.
-Absolut inte. Men ni kanske ska ha koll så flickan inte går runt i utmanande kläder. Förklarade han.
-Jag har ju för fan aldrig utmanande kläder! Igår kväll hade jag på mig det här! Utbrast jag och pekade på min tjocktröja.
-Men om du blir kåt av det så är du ju sjuk i huvet! Halv skrek jag.
-Lugna ner dig. Viskade Harry i mitt öra.
-Nu tycker jag att alla lugnar ner sig! Jag vet att Vanessa inte är den typen som går runt i utmanade kläder. Hon har oftast pösiga tröjor och tajta byxor. Försvårade mamma.
-Och tajta byxor är inte utmanande! Fortsatte hon.
-Vad hade du på dig första gången då? Frågade Victors pappa.
-Han lurade upp mig till hans rum från stranden så jag hade bikini! Sa jag surt!
-Det spelar ingen som helst roll vika kläder honom hade på sig utan att han gjorde över huvud taget! Sa Ann.
-Eftersom Victor är över 15 så har ni rätt att anmäla honom för våldtäkt. Fortsatte Ann och kollade på våran sida av bordet.
[Heeey:) så vad tycker ni? Inte det bästa kapitlet men aja:D förlåt att det tog så lång rida att få ut det men WattPad ville inte sammarbeta med mig så det såg ut som att jag hade lagt ut det men det hade jag inte:( ]
YOU ARE READING
I Tried
FanfictionJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...