-Vanessas perspektiv-
Vi hade nu kollat på två Harry Potter filmer och bara legat och myst i sängen. Felix låg och rygg med ena armen runt mig. Den andra handen höll jag i min hand och pillade med hans fingrar.
-Vad tänker du på? Frågade Felix och pussade mig lätt på huvudet. Jag suckade högt och tänkte efter vad jag egentligen skulle säga. Jag ville säga att allt var mitt fel. Det är mitt fel att vi bara har legat på hotellrummet hela dagen. Fast att vi egentligen kunde ha shoppat, badat eller bara njutit av det fina vädret. Men nej det kan vi inte. För på grund av mig mår Felix så dåligt att han inte orkar ta sig ur sängen.
-Förlåt. Mumlade jag och kände hur all ångest rann över mig.
-Förlåt för att jag har förstört allt. Hade jag inte tvingat dig att följa med på den där jävla festen så hade inget av det här hänt. Förklarade jag och kände hur några tårar rann längst mina kinder. Jag satte mig upp och desamma gjorde Felix. Han suckade och lutade huvudet mot sin
ena handen och blundade på grund av smärtan som han kände i huvudet.-Du tvingade mig inte. Jag har egen vilja och hade kunnat stanna här på hotellet om jag hade viljat. Men att släppa ut dig på en fest med massor av främlingar själv var och är något som aldrig kommer hända. Och du kunde ju inte veta att det var massor av droger på festen. Förklarade Felix och kollade på mig med sina trötta ögon. Jag vände bort blicken då jag skämdes över att titta in i Felix ögon som bara skrek ut att de ville somna och inte vakna igen. Tårarna rann och jag orkade inte hålla snyftningarna inne.
-Men gumman snälla gråt inte. Jag mår så dåligt över att se dig så här. Sa Felix och lade två av hans fingrar under min haka och lyfte upp min blick så den fastnade i hans. Sedan drog han sin tumme under ett av mina ögon för att torka bort några av de tårar som rann.
-Fan vad löjlig jag är så gråter. Om någon ska gråta så är det du. Det är du som har blivit drogad och mår dåligt. Snyftade jag fram och torkade bort tårarna. Felix kollade medlidande mot mig och fångade sedan in mig i en kram.
-Ska vi beställa upp lite mat? Jag är as hungrig. Frågade Felix och släppte kramen. Jag kollade på honom och nickade. Vi ringade ner till personalen och de skulle komma upp med mat åt oss.
Jag hoppade ur sängen och klädde på mig lite kläder och plockade bort alla saker som vi hade lagt på det lilla bordet som stod i ena hörnet av rummet. Efter bara några minuter knakade det på dörren och våran mat blev framdukat på bordet.
Jag hade fått en tallrik kyckling med pasta och sås medan Felix åt köttfärssås o spagetti. Vi hade även fått var sin efterrätt som var någon slags chokladpudding.
[Heeeey! Kanske lite långtråkigt kapitel men vafan man behöver sånna också! Förresten vad tycker ni om att ha mer tankar istället för att de pratar så mycket?!? Kommentera gärna vad ni tycker. Uppskattar kommentarer mer än gillningar. OMG idag fyller Felix år!! 17 jävla år... Haha kommer ihåg förra året när jag satt uppe hela natten för att kunna skriva grattis till Felix först:D hoppas han får en bra dag iallafall]
YOU ARE READING
I Tried
FanfictionJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...