-Felix perspektiv-
Vi klev ur polis bilen och jag var snabb med att fånga Vanessas hand. Sedan gick vi in till polisstationen.
-Ni kan gå o prata med henne. Sa polisen som hämtade oss och pekade på en tant som satt vid en soffan.
Vi nickade och gick fram till henne.
-Hejsan, Sofia heter jag. Sa hon och sträckte fram handen till mig.
-Hej Felix. Sa jag och skakade hennes hand.
-Ja jag antar att de var dig jag pratade med tidigare. Sa hon och log mot mig.
-Ja precis. Svarade jag och sedan satte vi oss ner på andra sidan bordet.
-Så ni ville anmäla en våldtäkt? Frågade hon och kollade på Vanessa.
-Ja. Eller aa två stycken. Svarade jag åt Vanessa.
-Okej vad heter du gumman? Frågade hon och kollade på Vanessa som såg nästan livrädd ut.
-Vanessa Lindblom. Svarade hon.
-Okej vill du berätta vad som har hänt? Frågade Sofia.
-Är det okej om Felix gör det åt mig? Frågade hon lite blygt.
Det var konstigt att se henne så här. Hon har aldrig varit den blyga typen.
-Jag antar att Felix inte var med under själva våldtäkten så jag skulle vilja höra historien av dig. Svarade hon vänligt.
-Okej. Joo det var så att jag och Felix o några andra vänner var o badade i en sjö. Började jag.
-Jag och Felix stod o pratade och han sa tydligt att han bara ville vara vän med mig.
-Och då blev jag ledsen och gick upp på stranden och tänkte sura för mig själv.
-Men då kom Victor som han heter och frågade om jag ville följa med honom till hans stuga för att prata.
-Han såg på mig att jag var ledsen.
-Sen när vi kom in till stugan så låste han dörren och drog för gardinerna och trycket upp mig mot väggen.
-Och aa där började det hela. Förklarade Vanessa med många och långa pauser.
-Vilken relation har du med denna Victor? Frågade Sofia efter någon minuts tystnad då hon skrev klart det Vanessa nyss berättat.
-Jag och Victor var bästisar och det var därför jag följde med honom. För att jag litade på honom. Sa hon snabbt.
-Vad är hans hela namn? Frågade Sofia.
-Victors Sundbreg. Svarade hon kort.
-Du sa att ni ville anmäla två våldtäkter? Sa Sofia och kollade på mig.
-Ja eller om man kan det. Han gjorde samma sak i fredags. Svarade jag.
-Okej så han har gjort det här två gånger. Upprepade hon och skrev ner det.
-Jag ska absolut fixa två anmälningar på honom. Men bara så ni vet så kommer era namn finnas med så om han får syn på det här så vet han att det är ni två som har anmält. Förklarade hon.
-Jadå det gör inget. Sa jag och ställde mig upp.
-Förresten vad är hela ditt namn? Frågade hon och kollade på mig.
-Felix Sandman. Svarade jag.
-Okej tack för att ni kom. Sa hon och skakade hand med både mig och Vanessa.
-Tack för hjälpen. Sa jag och drog med mig Vanessa ut till bilen som vi skulle åka tillbaka med.
Vi satte oss i bilen och sedan körde polisen tillbaka oss.
[Tråkigt kapitel jag vet men det behövs det också:) haha men det blir bättre;) Hoppas ni gillar det ändå och kommentera om ni vill ha fler kapitel:D ]
YOU ARE READING
I Tried
FanfictionJag heter Vanessa och går sista året i grundskolan. Det är bara två veckor kvar tills jag äntligen får sommarlov. Problemet är bara att det är en tradition att varje 9a ska åka på ett två veckors läger. Man kan väl säga att här börjar min berättels...