Kapitel 56

1.7K 49 2
                                    

-Vanessas perspektiv-

Efter en lång fika på stan satt vi nu äntligen på bussen hem. Felix hade köpt ett par nya byxor och även en ny slips som han skulle ha imorgon. Jag hade även köpte ett par nya skor också.

Vi klev av bussen och började vandringen hem.
Det tog kanske femton minuter innan vi äntligen var hemma.

-Jag springer bara in till mig och lämnar sakerna och byter om så kommer jag sen. Sa Felix och gav mig en lätt puss innan han försvann in till sig.

Jag öppnade dörren och klev in i huset. Jag sparkade av mig skorna och släpade upp mig för trapporna till mitt rum.

Jag hängde upp klänningen och slängde skorna på golvet. Jag bytte sedan om till ett par mysbyxor och en mysig tröja.

Sedan sprang jag ner till köket igen. Jag öppnade kylskåpet och plockade fram jordgubbar och lade ner dom i en skål.

Jag ställde skålen på en bricka som också hade en skål med godis, två glas med Redbull i och en chokladkaka på sig.

Jag bar upp brickan till mitt rum och startade sedan datorn.

-Hallå? Hörde jag någon ropa från undervåningen.

-Här uppe! Ropade jag tillbaka då jag hörde att det var Felix fina röst som ropat.

Jag hörde hur stegen i trappan kom närmre. Och plötsligt stod Felix i min dörröppning.

Han var klädd i ett par mjukisbyxor och även sin superman hoodie.

-Ohh vad mys. Sa Felix när han fick syn på brickan som stod på mitt sängbord.

Jag log nöjt och kröp sedan under täckte.
Felix gjorde mig snart sällskap.

-Vad vill du kolla på då? Frågade Felix och gick in på dreamfilm.

-Jag vet inte bestäm du. Svarade jag och kollade vad Felix skrev in.

-Blir det bra? Frågade Felix och pekade på datorskärmen som visade PLL.

Jag nickade och sjönk ner mer under täcket.

Vi hade nu kollat på x antal av PLL och vi båda var ganska trötta.

-Jag kanske ska gå hem nu. Mumlade Felix och gav mig en snabb puss.

-Kan du inte sova här istället. Mumlade jag tillbaka och kramade om honom.

-Okej då. Bara för att du är så mysig. Mumlade Felix och kramade tillbaka.

Inte långt efter det så somnade vi båda i varandras armar.

[heey inte så kul kapitel jag vet men aja behövde ju avsluta denna dag på något sätt. Kommentera om ni nu skulle vilja ha fler kapitel. Hoppas ni tycker om novellen:) TACK för över 3K läsningar det betyder såååååå mycket för mig att ni vill läsa min lilla novell❤️]

I TriedDonde viven las historias. Descúbrelo ahora