We maken nu even een tijdsprong van 3 jaar en 5 maanden. Ella en Sky zitten nu in de 2de kleuterklas (groep 1 in Nederland). De zomervakantie staat voor de deur. Maar belangrijker: Ella en Sky worden over drie dagen 4. Scott en Emma willen hen als cadeau onvergetelijke herinneren geven. Ze hadden altijd al een droom om de wereld rond te reizen maar door Ella en Sky gaat dat niet. Of toch niet gewoon vertrekken en we zien wel waar we uitkomen. Maar ze willen graag reizen. De trein of vliegtuig is geen goede match met kleine kinderen, dus zullen ze een andere oplossing moeten zoeken.
POV Scott:
Mijn Klijnentjes worden al 4. Natuurlijk hebben we als echte cadeaus als een knikkerbaan, gezelschapsspelletjes en stappenplannetjes voor tekeningen. Maar Emma en ik willen zelf ook kunnen reizen en ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. 'Seg, en een mobilehome? Heb je daar al eens over nagedacht?' 'Nee, jij wel?' 'Ja, ik dacht: Dat is gezellig en na een tijdje zullen de kindjes zich daar ook thuis voelen. Het enige nadeel is dat we moeilijk heel ver weg kunnen gaan' 'Dat kan nog steeds als ze ouder zijn hé' 'Ja, dat dacht ik dus ook' 'Dan denken wij hetzelfde' 'Hoe laat is het?' '5 voor half 4' 'Shit, ik moet gaan!' 'Waarheen?' 'Onze kinderen ophalen op school!' 'Ah ja, vergeten. Ga maar snel' En dus ga ik maar. Ik ben net op tijd. 'Papa! We hebben vandaag getekend!' begroet Sky mij. 'En dit is mijn tekening' vult zijn zusje aan. 'Wauw, Ella. Mooi hoor. Je bent echt een geboren tekenares. Maar we moeten naar huis. 'Ja, kom Sky' 'Ella, ik moet niet altijd naar jou luisteren!' 'Ik ben de oudste' Hier gaan we weer. Typisch Ella en Sky. Altijd bekvechten. 'Ella, jij bent 3 minuten ouder. Dus dat wil niets zeggen. Maar Sky, je zus heeft gelijk, we moeten door' 'Oké dan' 'En wat hebben jullie nog gedaan? Of hebben jullie de hele dag getekend?' 'Nee papa, we hebben geturnd. We mochten met ballen spelen' zegt Sky enthousiast. 'Ik vond dat niet leuk' moppert Ella. 'Ik wel' 'Mama vond vroeger turnen ook niet leuk, maar ik wel' We praten nog wat en komen dan thuis. We wonen nu in een appartementje. Al 3 jaar en 4 maanden. Ella en Sky delen een grote slaapkamer, maar een kast verdeeld die een beetje in 2. Ze gaan direct naar hun kamer eens we thuis zijn. Ella gaat waarschijnlijk tekenen en Sky spelen met zijn lego ofzo. Ella lijkt meer op mij qua interesses behalve sport. Sky gaat naar een vereniging voor kleuters die graag sporten. Later kan hij dan veel sporten doen. Eigenlijk hoop ik dat hij rugby gaat doen. Maar ik wil hem niet pushen. Ella en Sky moeten vooral doen wat ze willen doen. En zelfs als dat misschien niet mag. Het was niet dat Emma en ik zo'n brave kinderen waren. Ik ben benieuwd of een van die twee Emma's record van nota's kan verbreken. Daarvoor zijn 17 nota's op twee weken nodig. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze daar nog in slagen. Bon, ik ben aan het afdwalen. 'Wat hebben ze gedaan?' 'Geturnd, wat Ella niet leuk vond maar Sky wel' 'Valt te verwachten' 'En getekend, en dat was net omgekeerd' 'Niets uitgespookt?' 'Nee, of toch niet dat ze mij hebben gezegd' 'Of die kinderen zijn te braaf, of die verzwijgen alles' 'Ik vermoed het eerste' 'Hoe kunnen we ze stouter maken?' 'Dat hoeft niet, Emma. Ze zullen al te veel doen als te tieners zijn' Good point' Er valt een stilte. 'Ik heb by the way al nagedacht over je voorstel. Ik vind het geniaal' 'Zo ben ik hé. Geniaal' 'Haha. Ik heb er zelfs al een gevonden. Te koop voor een schappelijke prijs' 'Laat eens zien' 'Oké' Het is een geweldige mobilehome. Groot genoeg voor ons vieren en eventueel ook vrienden van ons of de kindjes, maar toch nog compact. We besluiten hem morgen te gaan bekeken en misschien zelfs al te kopen.
Ik hoop dat jullie dit verhaal even leuk vinden als 'Wat als seizoen 4 niet het laatste was?' Ik ga nu verder vertellen in deze periode. Als er nog iemand ideeën heeft, laat het me please weten.
Love you 🫶🫶🫶
PisoDeLuiaard
JE LEEST
Was dit wat we hadden verwacht? Ella, Sky en Melle
FanfictionVervolg op 'Wat als het seizoen 4 niet het laatste was?' Eerst dat lezen!