POV Sky:
Ik heb Ella vandaag nog niet gezien of gehoord. Raar... Normaal moet zij toch ook studeren? Ik besluit aan mama of papa te vragen of er iets is met Ella. Ik ga naar beneden en zie papa daar met Melle spelen. 'Hey Sky!' zegt Melle enthousiast. 'Is er iets met Ella?' vraag ik aan papa. 'Huh?' vraagt Melle. 'Eum, wel. Het is niks erg, maar Ella is nu geen klein meisje meer' Bedoelt papa dat Ella haar regels heeft gekregen? 'Ik snap het niet' 'Dat hoeft ook niet Melle. Er is niks ergs aan de hand' 'Ik ga naar boven' zegt ik. Waarschijnlijk is Ella in haar kamer. Ik klop op haar deur. 'Wie is daar?' Ella is inderdaad in haar kamer. 'Sky' 'Binnen' Ik open de deur er zie Ella in haar bed liggen terwijl ze chocolade eet. Mama heeft de woordenlijst van Frans vast. 'Ca va?' vraag ik. Ella haalt haar schouders op. 'Ga je morgen de toets meedoen?' 'Ik vrees van wel'
Nu maken we even een tijdskip tot aan de proclamatie van Ella en Sky. Ze zijn nu afgestudeerd van de lagere school. Volgende schooljaar gaan ze naar het SAS. Ella had de toets van Frans meegedaan, met hulp van wat pijnstillers.
POV Melle:
Ella en Sky zijn al op school. Ze zijn alles aan het voorbereiden. Ik kijk er al zo hard naar uit om ook weg te mogen van deze school. Want dan moet ik enkel nog het middelbaar doen en dan moet ik minder lang op school zitten. Mama, papa en ik zijn te voet op weg naar hun proclamatie. Van papa moest ik per se een hemdje aan doen. 'Omdat dat chic is' Pff. Het is vooral lelijk. En totaal niet mijn stijl. Niet dat ik echt een stijl heb. Mijn stijl is eerder: iets dat goed zit en er niet te chic uitziet. Geen hemden dus. Ik weet ook dat Sky en Ella heel hard met mijn outfit gaan lachen. En volgens mij moesten mama en papa hun lach ook inhouden. Sky en Ella zouden ook een chique outfit aan hebben. Waarschijnlijk zien zij er nog slechter uit dan ik. Ik zie de schoolpoort. De juffrouw van het zesde leerjaar (groep 8) staat ernaast om ons te begroeten. 'Hallo, ga maar naar binnen. In de turnzaal mogen jullie kiezen waar jullie gaan zitten' zegt ze. 'Ik zal de weg wel wijzen naar de turnzaal' We gaan ongeveer in het midden zitten. Hun klas heeft iets voorbereid, maar wat precies mochten we nog niet weten.
POV Sky:
Ik kan het niet geloven! Ik ben afgestudeerd van de lagere school! Na het toneel dat we hebben opgevoerd hebben we allemaal onze diploma's gekregen. Daarna was een fuif voor ons. Onze ouders stonden in een andere zaal allemaal te praten. Melle mocht niet bij de fuif, want hat was alleen voor mij en mijn klasgenoten. Dus heeft hij de hele tijd met de kleine broertjes en zusjes van mijn klasgenoten gespeeld. Maar hij vond dat niet leuk. Snap ik, want de meeste waren meisjes die wouden krijten en de jongens wouden Pokémon-kaarten uitwisselen. Kinderachtig. Het enige niet leuke aan vanavond was mijn outfit. Tijdens het toneeltje had ik casual kledij aan, maar daarna moest ik me omkleden. Een kostuum. Lelijk en oncomfortabel. Ella had een zwarte cocktailjurk aan. Lijkt me ook niet zo comfortabel maar ze stond er wel goed mee. Van ons twee heeft Ella duidelijk de looks. Ik heb de sportiviteit. De intelligentie delen we. En geen van ons heeft motivatie voor school. Net als mama en papa trouwens, dus 't is niet onze schuld. Bon, ik lig nu in mijn bed, het is half twee. Zoals altijd kan ik niet slapen. Toch ga ik een poging doen.
Heyhey!
Het volgende hoofdstuk gaan we weer een tijdssprong komen. Mijn examens zijn ondertussen afgelopen en ik heb mijn resultaten: alles boven de 70%! (nee ik ben echt geen seut! Ik doe alleen maar Grieks-Latijn en ga volgend jaar Grieks-Latijn met een extra uur wiskunde doen) Voor iedereen in België (77,419% van mijn lezers): fijne vakantie! (de eerst zonder #LikeMe zomertour *snik snik*) en voor iedereen in Nederland (22,581% van mijn lezers): nog een paar weken doorzetten en dan is het voor jullie ook vakantie! En mss een heel random vraagje: kent er iemand van jullie nog een leuk Nederlandstalig lied over ongewenst foto's doorsturen, misverstanden, gepest, gestalk, een uiteengevallen vriendschap, liefdesverdriet en juist een heel verliefd koppel? Pls drop in de comments.
Love you still after all this weeks,
PisoDeLuiaard
JE LEEST
Was dit wat we hadden verwacht? Ella, Sky en Melle
FanfictionVervolg op 'Wat als het seizoen 4 niet het laatste was?' Eerst dat lezen!