POV Emma:
Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat er niks supererg aan de hand is met Ella. We zitten samen in de wachtkamer van de dokter. 'Ella Klijnen?' De verpleegster komt ons halen. Terwijl we naar het kamer waar de dokter is gaan, neemt Ella mijn hand vast en knijpt er hard in. 'Alles komt goed meisje' zegt ik geruststellend, in hoop dat ik de waarheid spreek. We gaan zitten bij de dokter en vertellen kort wat er aan de hand is. 'Dus Ella had ineens rode ogen, uitslag, rode plekken en hoofdpijn?' vraagt hij ter controle na onze uitleg. 'Ja' De dokter onderzoekt Ella even. 'Ik zou graag bloed afnemen' zegt de dokter na zijn controle. 'Waarom?' 'Wel, er is geen zichtbare reden voor de symptomen. Maar misschien kunnen iets vinden in haar bloed' 'Gaat dat pijn doen?' vraagt Ella met een bang stemmetje. 'Het gaat eventjes prikken' 'Zal ik misschien even je hand vasthouden?' vraag ik. Ella knikt. De dokter maakt haar en zichzelf klaar. 'Oké, 1, 2, 3' Ella knijpt in mijn hand. Hard. Heel hard. Na eentje is de dokter klaar. 'Dat heb je supergoed gedaan, ik ben trots op jou' fluister ik in Ella's oor. 'De resultaten zullen morgen geweten zijn. Ondertussen kunnen Ella en Sky best niet te veel lichamelijk contact hebben. Jullie mogen gaan' En dat doen we.
POV Ella:
Ik snap het niet helemaal. Ik heb hoofdpijn en rode plekken en dan ga ik naar de dokter, maar die doet mij dan pijn en neemt mijn bloed. En ik mag niet met Sky knuffelen! 'Waarom mag ik niet knuffelen met Sky?' vraag ik aan mama en papa. 'Omdat het kan zijn dat Sky dan ook ziek kan worden' 'Ah, dan ga ik Sky niet knuffelen want ziek zijn is niet leuk' Nu snap ik het. Of toch een deel van alles. Als we thuis komen van bij de dokter, mag ik TV kijken! Ik kijk naar de K3-vlogs. Sky gaat samen met papa naar het pleintje om te rugbyen. Mama zit op haar gsm te kijken. 'Ella, wil jij wat fruit?' vraagt ze na een tijdje. 'Ja!' roep ik blij. 'Zal ik een fruitslaatje maken?' 'Ja! Met banaan en aardbei!' 'Oké, speciaal voor mijn flinke en dappere meisje een fruitsla met banaan en aardbei' Mama gaat naar de keuken. Niet zo veel later komt ze terug met de fruitsla in een kommetje en een vork. 'Smakelijk!' De fruitsla is SUPERlekker. 'Is er nog?' vraag ik nadat ik mijn kommetje leeg heb gesmuld. 'Tuurlijk! Maar we gaan nog wat voor Sky en papa overlaten voor als ze terugkomen' Ik eet nog een kommetje en kijk nog naar Samson en Marie. Dan komen Scott en Sky terug. Sky gaat met zijn kommetje fruitsla aan de andere kant van de zetel zitten. 'Kunnen we naar iets anders kijken?' vraagt Sky. Ik vraag aan mama of ze iets anders wil opzetten. Ze kiest voor ROX. Sky vind dat heel leuk, maar ik niet. Ik ben een beetje moe, maar het is nog dag. 'Mama, ik ben moe. Mag ik gaan slapen?' 'Tuurlijk meisje, ik zal je wel naar je bed brengen' Als ik in mijn bed lig, val ik heel snel in slaap.
POV Scott:
Ik ben terug van te gaan rugbyen met Sky. Of allee, rugbyen... Het was meer de bal naar elkaar gooien, ook leuk. Na een tijdje zegt Ella dat ze moe is en brengt Emma haar naar haar bed. Wanneer Emma terug komt, kijkt ze een beetje bezorgd. 'Cava?' 'Ja nee hé! Onze dochter is ziek en we weten niet wat er aan de hand is' zegt ze overstuur. 'Emma, we hebben het juiste gedaan en wat er ook aan de hand zou zijn met Ella, het is niet onze schuld. Jij bent een fantastisch mama. Alles komt goed' probeer ik haar gerust te stellen. 'Ik hoop het'
Sorry dat ik zo laat plaats, ik had deze week eerst geen zin om te schrijven en daarna niet genoeg tijd en vandaag had ik ook niet veel tijd. Ik hoop dat jullie het nog leuk vinden. Byee
JE LEEST
Was dit wat we hadden verwacht? Ella, Sky en Melle
FanfictionVervolg op 'Wat als het seizoen 4 niet het laatste was?' Eerst dat lezen!