3de jaar

75 4 7
                                    

We maken (zoals aangekondigd) een tijdssprong. Dus stap maar mee in de teletijdmachine! Nu is het het derde en dus laatste trimester van het 3de middelbaar. Ella en Sky zijn nu 14 bijna 15. De tweeling is een beetje uit elkaar gegroeid maar hoe precies, kunnen ze beter zelf uitleggen denk ik... 

POV Sky:

Ella is heel hard verandert sinds het begin van het eerste middelbaar. Eerst was ze gewoon een cool meisje met wel wat vrienden en een stoere kledingstijl. Nu hoort ze bij een vriendengroepje met allemaal leerlingen (vooral jongens) uit het 5de en 6de middelbaar en draagt ze altijd mini crop tops en superkorte shorts. Op zich niks mis mee, maar ik maak me wat zorgen. Die gasten zijn echt tot veel instaat. Veel van hen drinken, roken en/of vapen. In de klas heeft ze niet echt iemand. Bij groepswerk doet ze niks behalve als het met mij is. Voor de rest zijn haar punten wel ça va. Ik daarentegen heb veel vrienden en zit in het rugby team van de school: de Tigers. Ik heb afgelopen zomer echt een groeispurt gehad en mijn schouders zijn ook breder geworden. Gelukkig want ik zag er echt uit als een schriel kippetje. Melle ziet er veel sterker uit dan ik toen ik zijn leeftijd had. Vandaag is het maandag 31 mei 2039 zondag worden Ella en ik 15. Ik zit nu in de bus naar school. Normaal ga ik met de fiets, da's sportiever, maar ik ben gisteren met een van mijn vrienden uit de klas, Arjen, gaan mountainbiken en mijn fietsketting is toen gebroken. Ella gaat wel met de fiets. We fietsen altijd samen naar school, in de terugweg meestal niet omdat ik vaak nog rugby training heb en Ella regelmatig moet nablijven. Samen met die gasten. In dat groepje van 10 man zitten (inclusief Ella) 3 meisjes. Die andere twee meisjes zitten volgens mij in het 6de en hebben allebei een vriendje. En natuurlijk zitten die vriendjes ook in de vriendengroep. Ik wil niet weten waarover ze allemaal over praten samen. Als ik iets over hun vraag aan Ella, zegt ze dat het mijn zaken niet zijn. Thuis zit ze de hele tijd op haar gsm en zegt ze amper een woord.  Mama en papa ergeren zich er ook aan maar Ella verandert niet. Ik herken mijn eigen tweelingzus niet meer. 

POV Ella:

Sky kan echt overdrijven. Hij vindt dat ik te veel omga met Alex, Jax, Mason, Klaas, Levi, Zion, Sybe, Jinthe en Felien. En dat ze een slechte invloed op mij zouden hebben. Ik denk dat Sky gewoon diep vanbinnen jaloers is omdat ik coole vrienden heb. Want cool zijn ze echt wel. Mason heeft echt al veel meisjes gedatet en kan echt iedereen krijgen. Klaas en Jinthe zijn al vanaf het 2de middelbaar samen en iedereen van het 5de en 6de ziet hun als een soort koningspaar. Levi trekt zich echt niks aan van wat anderen van hem denken. Jax en Felien zijn nog maar een paar maanden samen. Jax spuit ook graffiti. Zion en Sybe zijn twee broers. Zion zit in het 6de en Sybe in het 5de. Zij sneaken vaak hun huis uit om naar feestjes te gaan. Ik mag spijtig genoeg daar nog niet binnen. En dan Alex, hij is zo knap. En lief en zorgzaam. Alex' ouders komen vanuit Haïti. Daardoor heeft hij een mooie donkere huid. En zijn lach is zo zo zo mooi. Hij is ook echt heel grappig. En gespierd. Ik denk dat ik misschien een heel klein beetje verliefd op hem ben... 

Heyhey! 

Vinden jullie dit leuk??  Ik ga volgende week niks plaatsen want ik ben op kamp en heb deze week geen tijd gehad om te schrijven want ik had geen tijd. Waarschijnlijk de weken daarna ook niet omdat ik dan op vakantie ga. Of mss wel ik weet het nog ni

Was dit wat we hadden verwacht? Ella, Sky en MelleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu