Bloody mood

72 5 4
                                    

POV Scott:

'Mijn kleine meid wordt zo groot' was mijn laatste gedachte voor ik gisteravond in slaap viel. Het is vandaag zondag. Morgen hebben Ella en Sky grote toets van Frans. Ik kijk naar de klok. Bijna acht uur. Melle zal nu ongeveer wakker worden. Plots hoor ik voetstappen in de gang. Ja, Melle is wakker. Nu gaat de voetstappen de trap af. Waarschijnlijk gaat Melle gamen op zijn tablet. Sky zal nog slapen en Ella misschien ook, anders zit ze op TikTok of Instagram te kijken. Nog een halfuur en ze moeten opstaan om te beginnen leren. Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe Ella eruit gaat zien in Emma's oude kleren. Ik hoor geklop. 'Ja?' vraag ik. 'Is mama wakker?' vraagt Ella. Ik por Emma waardoor ze wakker schiet. 'Wat is er?' vraagt Emma. Ik haal mijn schouders op. 'Er is iets en ik wil dat eerst aan mama zeggen' zegt Ella. Emma knikt en staat op. 'Ik denk dat ik het al snap' zegt ze. Ik niet. Emma gaat de slaapkamer uit. Ik breekt mijn hoofd over wat er zou zijn. Zou Ella misschien haar regels hebben gekregen? Na een tijdje komt Emma terug de slaapkamer binnen. 'Wat was er nu eigenlijk aan de hand?' 'Kleine meisjes worden op een dag vrouwen hé Scott' 'Heeft Ella haar regels gekregen?' 'No shit Sherlock' 'En is alles nu oké?' 'Ja, ik heb alles geregeld' Wow. Nu wordt ze echt groot. Nu wordt mijn kleine meid heel groot. Ik besluit op te staan. Ik kleed me aan en zeg nog tegen Emma: 'Ik ga even iets in de winkel halen voor Ella' 'Wat?' vraagt ze nieuwsgierig. 'Dat zie je straks wel. Maar het gaat goed zijn hoor' 'En niks gênant alsjeblieft' 'Nee' Ik ga naar de winkel om chocolade te kopen, niet origineel, I know, maar Emma wordt er altijd vrolijker van dus Ella hopelijk ook.  

POV Ella:

Dit kan niet. Dit kan niet. Het kan niet zijn dat ik net mijn regels heb gekregen. Het kan niet zijn dat ik in principe een kind zou kunnen krijgen. Ik lig in mijn bed, dat mama net heeft verschoont omdat alles vol hing met bloed. Of allee, alles is veel gezegd, maar toch veel bloed. Ik kan morgen echt niet naar school. Ik heb buikpijn. Ik ga proberen nog een beetje te slapen, maar dat gaat niet lukken. 

POV Sky: 

Wanneer ik wakker word, kijk ik op mijn gsm om te zien hoe laat het is. 4 voor 9. Ik moet opstaan. Ook al heb ik er absoluut geen zin in, ik doe het. Ik kleed me aan. Gewoon een jeansbroek en een T-shirt. Ik ga naar beneden. daar tref ik Melle gamend aan. Hij speelt op zijn tablet. Ik neem een bord en een mes uit de kast, daarna neem ik een boterham en de choco. Nadat ik heb gegeten ga ik terug naar boven om te studeren. Hoera! (sarcasme). 

POV Scott:

Ik ben terug van de winkel. Ik heb ook ineens wat andere boodschappen meegenomen. Op de eettafel zie ik een gebruikt bord staan. 'Hey papa!' Melle komt naar mij en knuffelt mij. 'Heb jij al iets gegeten?' 'Nog niet! Maar Sky al wel' zegt hij terwijl hij naar het bord wijst. 'Zal ik een boterham voor jou maken?' 'Ja, een met kaas' 'Kom eraan' Nadat ik die boterham voor Melle heb gemaakt ga ik de chocolade naar Ella brengen. Eerst passer ik nog langs Sky's kamer. Hij is flink aan het leren. Ik sta voor Ella's slaapkamerdeur. Ik klop zachtjes. 'Binnen' 'Hey Ella, ik heb iets mee voor jou' Ella zucht luid. Ik leg de chocolade op haar bureau. Zij lig in haar bed, met haar hoofd weggedraaid van mij. Ik ga terug naar de gang. Daarna ga ik naar de slaapkamer van Emma en mij. 'Wat is nu dat wat je ging halen?' vraagt ze. 'Chocolade' 'Slim, heb je het haar al geven?' 'Ja, maar ze lag in haar bed en wou er niet direct uitkomen' 'Snap ik' 'Gaat ze morgen die toets van Frans kunnen doen?' 'Ik hoop het. Ik zal straks wel even met haar praten' 'Goed idee, want ik heb echt geen idee wat ik kan doen' 'Voor de jongens zorgen. Ik ontferm me wel over Ella'  

Was dit wat we hadden verwacht? Ella, Sky en MelleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu