POV Emma:
Ik ben zo blij dat Ella beter is en alles terug normaal is. Ik heb tijdens Ella's ziekte beseft hoeveel ik van m'n gezinnetje hou. Ik zou misschien nog een kindje willen. Omdat ik er zeker van ben dat Ella en Sky fantastische oudere broer en zus gaan zijn. En omdat ik denk dat als ik nu zwanger zou zijn, ik veel minder gespannen zou zijn tegenover toen met Ella en Sky. Scott en ik liggen in bed. We slapen beide nog niet. Morgen gaan we verder op vakantie. 'Zou jij nog een kindje willen?' vraag ik. Scott reageert niet. Ik por hem. 'Ben je nog wakker?' 'Ja, maar mag ik even denken?' 'Tuurlijk' Scott denkt nog even na. 'Wil jij er nog een?' vraagt hij uiteindelijk. 'Eigenlijk wel' 'Ik eigenlijk ook wel' 'Gaan we nog nadenken of gaan we nu...?' 'We kunnen de komende tijd niet proberen. Tenzij je Ella en Sky wilt traumatiseren' 'We kunnen proberen, als het niet is, is het niet' 'Top idee' Het word nog een leuke avond...
POV Ella:
Ik word wakker en besef al snel wat we vandaag gaan doen. We gaan eindelijk terug verder reizen met onze mobilehome! Ik spring uit mijn bed en loop naar Sky's bed in de andere hoek van de kamer. 'Sky, wakker worden!' zegt ik. Hij springt ook uit zijn bed en we gaan samen naar de kamer van mama en papa. Ik klop. 'Ella en Sky, het is nog geen 7 uur! Als er iets aan de hand is, kom er vertel het dan, als jullie gewoon al wakker zijn, jullie mogen stilletjes spelen in jullie kamer' krijgen we als antwoord van papa. 'Scott, ik zal wel opstaan' We horen mama opstaan en ze komt de deur uit. 'Goedemorgen. Ga je maar aankleden. Dat ga ik ook doen' In de ochtend is mama nooit heel vrolijk. Een ochtendhumeur noemt dat blijkbaar. Ik snap dat niet, ochtend betekent toch een hele dag met leuke dingen die te wachten staan. Dat zal wel iets zijn dat alleen grote mensen hebben. Sky en ik kleden ons aan en gaan dan al naar de woonkamer. Na een paar seconden komt mama ook al binnen. 'Wat willen jullie als ontbijt?' vraagt ze vrolijk. Haar ochtendhumeur is al weg. 'Cornflakes!' zegt Sky. 'Boterham met choco!' zeg ik daarna. 'Oké, choco en cornflakes. Welke cornflakes Sky?' 'Zo die coco pops!' 'Oké, komt eraan. Ga al maar aan tafel zitten' We doen wat mama vraagt en genieten daarna van een heerlijk ontbijt.
POV Scott:
We zitten allemaal klaar in onze mobilehome. Hopelijk kunnen we nu voor de rest van de vakantie op reis blijven. 'Alles bij?' 'Ja!' Deze keer maakt Sky geen flauwe grap over olifanten. 'Oké, we gaan dus op bezoek bij jullie achtertante en achteroom in Utrecht' 'Tante Pien en oom Thijmen heten ze' 'En ze hadden ook kinderen zeker?' 'Ja, Fem van 16 en Diede van 13. Oom Thijmen is de broer van oma Katie' Mijn moeder noemen we nu dus oma Katie en de ouders van Emma zijn opa Dries en oma Lili. Ik vind het wel schattig, zo die bijnamen. Na 1,5 uur rijden komen we aan in Utrecht. We parkeren onze mobilehome een beetje buiten het centrum van de stad en gaan dan naar het huis van mijn tante, oom en nichtjes.
POV Fem:
Vandaag zou mijn oudste en enige neef Scott met zijn vriendin Emma en hun kindjes langskomen. Ik heb hem echt al lang niet meer gezien. En ik heb hun kindjes nog nooit gezien. En Emma ook nog nooit. Ik ben wel benieuwd. 'Ik heb Scott echt al zo lang niet meer gezien! Ik kan me hem amper herinneren' 'Diede, jij was 7 toen je hem voor het laatst zag, tuurlijk weet je daar niet meer veel van' Diede rolt met haar ogen. 'Meisjes, gedraag jullie een beetje hé!' 'Tuurlijk papa' 'Vind je mijn outfit mooi?' vraagt Diede aan mij. Ze heeft een zwarte cargo joggingsbroek aan met daarop een groene crop-top. Het staat heel goed bij haar groene ogen. 'Zusje, al stond jij hier in een vuilniszak, dan nog zie jij er prachtig uit' 'Jij zit er ook supermooi uit!' zegt Diede nog. Ik draag een jeansshort met daarop een T-shirt van Billie Eilish, mijn grote idool. We zitten allemaal in de zetel te wachten tot de bel gaat. Lang moeten we niet wachten, want hij gaat nu al. Wie gaat opendoen? 'Fem, Thijmen gaan jullie?' vraagt mama. Papa en ik springen uit de zetel en gaan door de hal naar de voordeur. 'Hallo!' 'Hey, kom er in!' Dat doen ze. Papa zegt nog even waar ze hun schoenen kunnen zetten en dan gaan we samen naar de woonkamer. De twee superschattige kindjes gaan direct in de zetel zitten, hun ouders schudden eerst iedereen de hand. 'Ik ben Ella en dit is Sky' De dochter van Emma en Scott, Ella blijkbaar, stelt zichzelf en haar broertje voor. 'Ik ben Diede' zegt mijn zusje. 'Hey Ella en Sky, ik ben Fem en ik ben 16 jaar, hoe oud zijn jullie?' Trots laten ze 4 vingers zien. 'Wow, dan zijn jullie echt al grote kindjes hoor!' Ze glimlachen. Zo schattig. Mama en papa stellen zich ook even voor. Daarna Emma en Scott. 'Zeg Fem, ben jij fan van Billie Eilish?' 'Nee, ze is geobsedeerd' zegt Diede voordat ik kan antwoorden. Ik rol met m'n ogen. 'Ja, ik ben een grote fan' 'Ik ben ook fan' 'Nice, wat is je favoriete lied?' 'Vroeger was dat TV en No time to die maar nu LUNCH' 'Van HIT ME HARD AND SOFT is LUNCH ook mijn favoriet. Van de rest everything i wanted' 'Da's ook een goed nummer' Nu pas valt het mij op dat de rest van het gezelschap niet kan volgen met ons gesprek. We praten nog lang en Diede en ik hebben ook even met Ella en Sky gespeeld. Daarna gaan we samen eten in een gezellig restaurantje en toen gingen Scott, Emma, Ella en Sky naar hun mobilehome. We hebben afgesproken dat we morgen samen naar een dierentuin gaan gaan. Het noemt Dierenpark Amersfoort. Diede en ik gingen daar heel graag naartoe toen we kleiner waren. IK denk echt dat het superleuk gaat worden!
Opbiechting: Da ene bericht over da een vriendin die een verhaal zou schrijven, is een leugen. Ik had inspiratie nodig voor een naam van een nieuwe Scemmababy die er ooit nog gaat komen. Moesten jullie nog ideeën hebben, laat ze dan pls weten in de comments. Meisjesnamen of jongensnamen mogen allebei, ik ben er nog niet uit wat het geslacht gaat zijn. Ik wil gwn een naam die er supergoed bij past en dan pas het geslacht bepalen a d h v de naam.
Love you still,
PisoDeLuiaard
JE LEEST
Was dit wat we hadden verwacht? Ella, Sky en Melle
FanfictionVervolg op 'Wat als het seizoen 4 niet het laatste was?' Eerst dat lezen!