POV Sky:
Vandaag gaan we met mama, papa, Ella, Fem, Diede, Tante Pien en Oom Thijmen naar een dierenpark. Ik kijk er naar uit want ze hebben daar ook olifanten. En ik hou van olifanten! 'Ella! Ben je al wakker?' fluister ik in Ella's oor. 'Nu wel' is haar antwoord. 'Zijn jullie al wakker?' vraagt papa. 'Ja!' roepen Ella en ik tegelijk. 'Dan kunnen we opstaan!' Dat doen we. We kleden ons aan en ontbijten. Daarna rijden we naar het dierenpark. Wanneer we daar aankomen, zijn Tante Pien, Oom Thijmen, Fem en Diede er al. Ella en ik springen de mobilehome uit en gaan naar hun. 'Hey!' zegt Diede terwijl ze Ella een knuffel geeft. Ella houdt van knuffels geven en krijgen, ik niet.
POV Scott:
Wanneer ik uit de mobilehome stap, zie ik Ella en Diede een knuffel geven. 'Ik snap toch niet van ze die liefde voor knuffels heeft' zegt ik tegens Emma. 'Ik ook niet' Ik begroet mijn tante, oom en nichtjes. 'Gaan we dan maar binnen?' stelt Fem voor. 'Sure' De rest stemt ook in. Emma had online al tickets bestelt, net al Tante Pien, dus we geraken snel binnen. 'Wat willen graag al eerste zien?' vraagt Oom Thijmen aan zijn achterneef en achternicht. 'Olifanten!' schreeuwt Sky. 'Da's duidelijk. De olifanten zijn langs daar' We volgen hem terwijl we luisteren naar de verhalen die Tante Pien vertelt over hoe vaak ze daar vroeger kwamen. En dan komen we bij de olifanten. Ik tilt Sky op en zet hem in mijn nek zodat hij beter kan kijken. 'Cool!' Sky is gefascineerd aan het kijken naar de olifanten. 'Volgens mij zijn het Aziatische olifanten, want ze hebben kleine oren' 'Dat klopt Sky' Ik had hem ooit het verschil tussen Aziatische en Afrikaanse olifanten uitgelegd en ben heel blij dat hij dat heeft onthouden. Sky wilt heel lang naar de olifanten kijken en de rest heeft daar geen probleem mee, maar Ella begint zich te vervelen. 'Daar is een parkour door het hyenaverblijf, misschien kan ze dat doen' stelt Tante Pien voor. 'Goed idee' zegt Emma. 'Ik wil ook wel meegaan!' stelt Diede voor. 'Ja! Diede moet mee!' 'Oké, moet ik dan nog mee?' vraagt Emma aan Diede en Ella tegelijk. 'Nee!' zeggen ze mooi in koor. 'Oké, dan gaan we' Na een paar keer het parkour gedaan te hebben, is Ella het wat beu en is Sky ondertussen ook uitgekeken op de olifanten. 'Gaan we verder gaan?' vraagt Fem. Ze doet alsof ze het niet leuk vindt, maar ik weet dat ze het stiekem wel leuk vindt. Als we al de helft van het park doorkruist hebben, gaan we een hamburger eten aan het kraampje genaamd: 'OERtijd' Nadat we gegeten hadden, gaan we naar het 'Nacht' gedeelte. Dit is een reeks donkere zaaltjes waarin onder andere luiaards en agoetis in zitten. Onderweg naar daar stelt Ella een vraag: 'Zitten hier koala's?' Natuurlijk moest die vraag komen. 'Nee, maar ze hebben wel luiaards' antwoordt Oom Thijmen. Ella zucht. In de Zoo van Antwerpen hebben ze wel koala's. 'Maar een dierentuin kan toch ook leuk zijn zonder koala's' Ella knikt zwakjes. 'Kom, we gaan naar binnen' zegt Diede wanneer we aan de 'Nacht' aankomen. Wanneer we binnen de eerste luiaard tegenkomen is Ella betoverd. 'Dat is kei cool en chill!' zegt Ella. Sky draait met zijn ogen. Als we uiteindelijk uit de 'Nacht' zijn is Ella helemaal fan van luiaards. 'Heb je een nieuw lievelingsdier?' vraagt Emma. 'Ik vind luiaards en koala's even leuk!' Emma en ik lachen naar elkaar.
POV Emma:
Na een vermoeiende maar leuke dag zijn we terug in de mobilehome met ons gevieren. Ik wil eigenlijk heek graag weten of Ella en Sky een broertje of zusje leuk zouden vinden, dus ik vraag het hen. 'Tuurlijk! Dan ben ik niet meer de jongste!' zegt Sky enthousiast. 'Ik zou dat ook wel leuk vinden' is Ella's antwoord. Scott en ik glimlachen tevreden naar elkaar.
Enkele weken later...
POV Emma nog steeds:
De grote vakantie zit er bij op. Ella en Sky moeten bijna terug naar school na een heftige zomervakantie. Naast Ella's ziekte hebben we ook nog de afgelopen weken doorheen Nederland en een deel van Duitsland gereisd. En nu zijn we al een paar dagen terug thuis, omdat Ella nog op controle moest. We hebben net Sky en Ella in bed gestopt. 'Scott, ik heb mijn regels nog niet gekregen. Dus ik denk dat ik best een zwangerschapstest moet doen' Scott glimlacht. 'Het is wel te laat om er een te gaan halen, de winkels zijn al toe' 'Denk jij echt dat ik daar nog niet eerder aan had gedacht? Ik ben daarnet toch naar de winkel geweest?' 'Slimme meid' 'Zo ben ik hé!' Ik sta op uit de zetel, neem de test uit een schuif en ga naar de badkamer. 'Ik ben zo terug' zegt ik met een beetje spanning in mijn stem. Ik vind het namelijk wel spannend. Na ik de test heb gedaan ga ik terug naar de woonkamer waar Scott zit. 'En?' 'Ik heb nog niet gekeken' Ik leg hem op de tafel. Scott komt naast me staan en na nog even te wachten tellen we af. 3, 2, 1... Samen draaien we hem om...
Heyyy!
Gaat er nu al een kindje komen of toch nog niet? Ik weet trouwens al de naam voor het kindje dat er *spoiler alert* ooit gaat komen. Maar die hou ik nog even geheim. Ik hoop dat jullie het een leuk deel vonden. Luiaards zijn btw mn lievelingsdier dus vandaar de naam van mn account.
Love you,
PisoDeLuiaard
JE LEEST
Was dit wat we hadden verwacht? Ella, Sky en Melle
FanfictionVervolg op 'Wat als het seizoen 4 niet het laatste was?' Eerst dat lezen!