Oare când se va încheia totul... toată această șaradă? Când va înceta mamma să fie toată un zâmbet larg si fericită că fiica ei se căsătorește cu un bărbat rău, tata să fie indiferent si să bolborosească încontinuu despre afaceri la nuntă, frații mei să caute scandal oriunde pășesc, invitații să se prefacă atât de fericiți având un zâmbet fals pe față. Totul e o aiureală, m-am săturat de prefăcătorii .
Petrecerea de la restaurant a urmat la câteva ore după ceremonie. Nu mă așteptam ca cineva să vrea să vorbească cu mine, dar m-am înșelat. Mia cugino, Rosa mi-a ținut companie pe tot parcursul ceremoniei . Ea nu m-a judecat si nici nu m-a întrebat de ce am facut ce-am facut . S-a comportat normal , exact aceeași persoană pe care o cunosc de cand eram mica , cu o pereche de ochi caprui ca lemnul si un zâmbet larg si stralucitor , cu parul ei lung șaten si mătăsos, alături de niște gropițe în obraji si purtând aceeași rochie ca mine . O rochie lungă tăiată pe picior , strâmtă pe talie si cu un decolteu sănătos . I-am stat amandoua in dreapta Mariei impreuna cu alte doua fete care imi aruncau priviri pe ascuns si susoteau . Am facut contact vizual cu Angelo fără sa intentionez asta , dar am primit niste priviri pline de dezgust . Sincer , îmi simt o piatra luată de pe inimă când mă privește asa , prefer asta , decat ce voia el sa faca si modul in care mana lui incerca mereu sa alunece in locuri nepotrivite cand era in vizita la tata sau la vreo petrecere . Il uram din toata inima si inca il urasc . Acum imi va fi cognato , sper sa nu trebuiasca sa il vad în afara de sarbatori .
•
And now that you
don't have to be
perfect ,
you can be good .
-John SteinbeckPășesc in sala uriasa a restaurantului . Nu e prima oara cand sunt aici , nimic nu s-a schimbat . În afara de decorațiunile pentru nuntă . Mesele întinse pe toată lungimea lui sunt pline ochi de oameni importanti , mirii stând intr-o parte si avand o discutie aprinsa in soapta . Maria stie ca cel mai bine e sa nu isi spele rufele in public , dar nu o condamn , daca as fi in locul ei ... defapt trebuia sa fiu in locul ei. Eu trebuia sa sufar soarta asta . Imi simt stomacul strangandu-se imaginându-mi o cum ar fi fost , oribil ...
Pot vedea că sora mea e gata să plângă , iar Angelo arată cu degetul arătător spre ea, spunând tot felul de cuvinte spurcate . Ma îndepărtez de Rosa si Frede si mă îndrept spre Maria . Angelo nu ar trebui sa o trateze asa . Fac o mare greseala intervenind , casnicia lor e doar a lor , iar pe mine nu ar trebui sa ma preocupe relatia lor , dar tinand cont ca nu e chiar o relatie reala , regulile nu se aplica. La cât de mult le pasa tuturor , Angelo ar putea chiar sa o abuzeze fizic sau psihic pentru ca e sotia lui ... asta suntem noi in lumea asta . Niste proprietati , date la schimb pentru afacerea cea mai buna . Nu avem nici un cuvânt de spus , nu putem comenta , tot ce putem face e sa înghițim ... să înghițim otrava si sa ne scaldam in ea pana nu o mai simtim arzandu-ne pe interior si exterior .— Maria ... esti bine? zic cu nesimtire ignorandu-l pe Angelo care vorbea
— Eram intr-o discutie cu sotia mea , spune accentuand ultimele doua cuvinte . Nu-mi spune ca acum ai regrete ca nu esti tu in locul ei , spune pufnind Angelo .
— Esti nebun .. zic privindu-l fix in ochi apoi intorcandu-ma la Maria . Vrei sa mergem sa luam niste aer ?
— D..a , spune dar nu apuca sa deschida iar gura ca ma simt trasa de mana cu asprime spre Angelo .
— Ar trebui sa imi arati respect , spune printre dinti
— Respectul se castiga . Tu nu meriti asa ceva , zic încercând sa imi trag mana din stransoarea lui .
CITEȘTI
Viciul meu ( needitata )
RomanceL-am cunoscut pe diavol. Un bărbat elegant, șarmant și cu sânge rece, care-și petrece eternitatea inspirând frică în stânga și-n dreapta, întruchipând un zeu, bântuind pământul. Nu credeam că voi fi capabilă să mă îndrăgostesc... mai ales de el, u...