Yazarın ağzından
Sabah 4.30'da herkes uyanmıştı. Hazırlanmış, askeriyenin bahçesinde komutanlarını bekliyorlardı. Savaş komutan gelince herkes hazır ola geçti. Komutan "ESKER" dedi.
"Emredin komutanım" dedi Gökçe.
"Bu operasyonu sen yöneteceksin. Ben operasyon bölgesine gelmeyeceğim. Buradan yöneteceğim. Kolay gelsin."
Hep bir ağızdan "SAĞ OL" dediler.
Komutan içeri gidince Gökçe sıradan çıktı ve askerlerin önüne geçti. Sonra konuşmaya başladı. "Ölmenizi yasaklıyorum asker, şehit olmanızı yasaklıyorum. Anlaşıldı mı?" dedi.
Tim hep bir ağızdan "ANLAŞILDI KOMUTANIM" dediler. Daha sonra operasyon bölgesine gitmek için tanka bindiler. Tankta Gökçe ilk önce anne tarafının bulunduğu gruba girdi ve mesaj attı.
"Sayın ailem. Ben operasyona gidiyorum. Hepiniz Allah'a emanetsiniz. Dönmek nasip olursa yazarım."
Anında cevaplar gelmeye başladı.
Annemm
Tamam kızım dikkatli ol sen de Allah'a emanetsin.Dayışkom
Dayısının gülü dikkatli ol. Allah kolaylık versin sen de Allah'a emanetsin. Bizi merak etme. Dönünce de yazmayı ihmal etme.Teyzemm
Dikkatli ol kuzum. Sen de Allah'a emanetsin. Öptüm.Dedemm
Allah'a emanet ol güzel torunum. Anneannenin de selamı var.Gökçe tek tek cevap verdikten sonra baba tarafının olduğu gruba aynılarını yazdı.
Babaannem
Dikkatli ol kızım. Deden selam söylüyor.Halamm
Dikkatli ol güzelim. Sağ salim bekliyoruz. Haber vermeyi unutma.Esma Yengem
Dikkatli ol canım benim. Halanın dediği gibi sağ salim bekliyoruz.Kuzen Almila
Kolay gelsin abla. Allah'a emanetsin.Bu grupta yazılanlara da cevap verdikten sonra telefonunu kapattı. Görev bölgesine gidince herkes yerini aldı. Gökçe bir dağın yamacına pusu kurdu. Gökalp tam onun karşısında bulunan bir kayalığın üstüne pusu kurdu. Geri kalanlar da kayaların arasına girip pusu kurdular. Şu an baktıkları yer bir terörist üssüydü. Haşim'de buradaydı. 2 saat bekledikten sonra gün aydı. Gökçe "IŞIK TİMİ komut gelince ateşe başlayacağız. Haşim'i bana bırakın gerisini de halledin." dedi.
Hepsi "Emredersiniz komutanım" dediler sessizce.
* * *Gökçe'nin ağzından
Buradaki 4. saatimizdi. Haşim'e bakıyordum. Bende unutulmaz bir yara açan Haşim'e. Babamın ve amcamın katili Haşim'e. Beni ve Almila'yı babasız bırakan Haşim'e. Annemi ve Esma Yengemi gözü yaşlı bırakan Haşim'e. Bunları düşünürken kulaklığımdan bir ses geldi. "Bozkurt'tan Asena'ya." dedi Gökalp.
"Asena dinlemede."
"Komutanım adama biraz daha öyle bakarsanız kurşuna gerek kalmayacak."
"Neden?"
"Roketatar gibi bakıyorsunuz da ondan."
"Neden acaba?" diyen Hilal'in sesi geldi bu sefer. Sonra herkes sustu.
Yeşil gözlerimi tam karşımda duran mavi gözlere çevirdim. Gökalp'in gök mavisi gözlerine. Ona bakınca nedensizce sakinleştim. Sonra mavi gözlerin bana döndüğünü gördüm. Yeniden silahıma döndüm. Haşim'e dönünce yeniden nefretle doldum. 4 saat sonra kulaklığıma yeniden ses geldi. "Yuva'dan Asena'ya. " dedi komutanımız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASKER
RandomOrtaokul arkadaşı olan 4 kişi yıllar sonra asker olarak aynı time düşüyor.