Pagi itu meriah kembali rumah Sofiyah dan Arian apabila mereka dapat berkumpul bersama anak menantu tambah lagi dengan kedatangan Aryssa dan Ku Adlee yang datang secara mengejut.
Tidak sangka pula mereka apabila melihat Myvi hitam milik adiknya turut berada di hadapan rumah.
"Lea! Han! Tak tahu pula korang balik rumah umi minggu ni?! Kalau tahu, aku ajak Ad tidur sini tau." Mencebik Aryssa.
"Balik emergency lah Aara, tak plan pun," balas Aihan lalu meraih tangan Aryssa dan mencium hormat. Dipeluk tubuh kecil Aryssa itu.
"Mana Lea?"
"Ada tu dekat dapur menempel dengan umi," balas Aihan tersengih. Berjabat pula dia dengan abang ipar di belakang Aryssa.
Terkejut Eleanor apabila terasa dirinya dipeluk dari belakang.
"Buncit buncit ni tak lain tak bukan mesti Aryssa kan umi?" Tanya Eleanor pada Sofiyah yang berdiri di sebelahnya sedang membancuh air teh.
"Lea! Sedap je cakap aku buncit!" Marah Aryssa.
"Alolo, sorry... hai baby Assalamualaikum! Mummy Lea ni!" Membongkok Eleanor ingin melekapkan telinga di perut besar Aryssa. Terbuntang mata Eleanor apabila terasa telinganya ditendang dari dalam perut. Tangan menekup mulut menunjuk rasa teruja.
"Ryss, dia tendang telinga aku!"
"Yelah, dia marah kau cakap ibu dia buncit," berpeluk tubuh Aryssa masih marah.
"Ala, sorry Ryss. Gurau je lah," ucap Eleanor dan kembali menegakkan kembali tubuhnya berdiri. Terasa berpinar sekejap pandangannya ketika itu.
"Ahh." Pantas Eleanor berpaut pada kaunter sinki dapur itu untuk mengimbangkan badannya.
"Manja! Kau okay tak ni? Duduk lah, dari tadi aku suruh duduk. Kenapa keras betul kepala ni?" bebel Aihan sambil menarik tangan isterinya untuk duduk di kerusi makan.
"Lea, kau kenapa? Tak sihat ke?" Tanya Aryssa risau. Semua memandang Eleanor dengan wajah kerisauan.
"Pening pening sikit. Okay je ni," balas Eleanor tersengih.
"Lea duduk lah, ayah tengok lama sangat Lea berdiri sebelah umi tadi tu. Doktor ada bagi ubat tak?" Tanya Arian. Risau juga dia melihat menantunya itu masih belum sihat sepenuhnya.
"Tak ada ayah, pening ni tak ada ubat. Nanti dia elok sendiri kot. Harapnya lah kan manja?"
Tersipu-sipu Eleanor mengangguk. Wajah masing-masing sudah memandang keliru.
"Dah berapa lama sakit kepala tu? Kena buat check up tu Lea. Bukan nak expect something worse, cuma nak berjaga-jaga je," ujar Ku Adlee pula.
"Dia terkena buatan aku Ad– Awww! Sakitlah manja!" Mengaduh Aihan dicubit Eleanor segan.
Terdiam semua di meja makan. Aryssa yang sedang ingin menyenduk nasi goreng juga terhenti memandang adik lelakinya.
"Umi dah agak dah! Lea pregnant kan?!" Teruja Sofiyah bangun dari kerusi.
Tersipu-sipu Eleanor mengangguk malu.
YOU ARE READING
HAN'S: HIS SHINING LIGHT | C | ✔️
Romance2nd HIS Series Arif Aihan x Eleanor Nadra *Kindly read Lee's: His Saviour dulu untuk lebih faham dan feel 😘 Eleanor Nadra seorang gadis ceria dan nakal di luaran tetapi hidup penuh luka dan duka. Dikongkong oleh bapanya tanpa sebab munasabah. Dibia...