34.
'Bedankt dat je mij wou komen ophalen van het station.' Dankbaar keek Daniëlle de Amerikaanse tiener aan. 'Geen probleem. Ik vind het leuk om auto te rijden.' Antwoordde Addy zonder op te kijken van de weg. 'Ja? Vind je het niet eng zo door de drukke stad?'
'Nee. Niet echt. Ik zie het meer als een uitdaging.' Gniffelde Addy. 'Gelukkig maar. Ik ben blij dat ik even de deur uit ben. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de hulp van mijn ouders maar ik voel mij soms zo opgesloten. Zonder hulp kan ik bijna niks.' Legde Daniëlle uit. 'Ik begrijp het. Gelukkig ben ik er om je dit weekend te helpen! Morgen moeten we wel even kijken hoe we dat met de wedstrijd gaan doen maar er is vast wel iemand anders die jou dan kan helpen.'
'Dat komt vast wel goed. Waar is Sier eigenlijk? Wou ze niet mee?'
'Sira is naar de gym. Sinds de winterstop is afgelopen is ze weer continu aan het trainen.' Vertelde Addy. 'Oh.' Daniëlle fronste.
'Ze is net weg dus ik denk dat ze rond een uur of vijf weer terug is.'
Daniëlle keek naar de tijd op haar telefoon. Het was tien voor twee.
'Traint ze drie uur lang?'
'Ja. Ze wil sterker en fitter worden. Ik heb al zo vaak tegen der gezegd dat drie uur lang trainen overdreven is maar ze wil er niks van weten.' Vertelde Addy.
Ze kwamen aan bij het appartementencomplex waar Sira en Addy woonden. Addy stopte de auto voor de deur en daarna hielp ze Daniëlle uit de auto. Stuntelend liep met haar krukken richting de deur.
'Ik ga de auto even op de parkeerplaats zetten. Ik ben zo terug.' Addy stapte in de auto en ze reed weg.
Nog geen minuut later kwam ze met Daniëlle haar tas aangelopen.
'Wat heb je allemaal meegenomen? Het lijkt wel alsof je voor een week komt.' Grapte Addy. Daniëlle grijnsde. 'Niks bijzonders. Gewoon wat kleding en een toilettasje.'
'Het is maar goed dat er een lift staat, want anders werd het nog lastig om de trappen op te lopen.'
Addy en Daniëlle liepen het appartementencomplex binnen. Addy drukte op het liftknopje en de deuren gingen open. 'Gaat u voor.' Addy stak haar hand uit en Daniëlle stapte als eerste de lift in. Addy volgde haar.
Toen ze aankwamen in het appartement liet Daniëlle zich meteen vallen op de bank. 'Ik zal je tas in de kamer van Sira zetten.' Zei Addy. 'Je bent een topper. Bedankt.' Antwoordde Daniëlle terwijl ze haar telefoon uit haar zak pakte. Ze opende Whatsapp en ze zag dat ze van verschillende mensen berichtjes had ontvangen. Ze opende haar chat met Sira.
Daniëlle van de Donk
Hey! Addy heeft mij net opgehaald van het station. Kom je zo naar huis? 😊'Wil je wat drinken?' Addy kwam de woonkamer weer binnengelopen. 'Nee, bedankt. Lief dat je het aanbied. Zou ik de televisie aan mogen zetten?'
'Sure. Ga je gang.'
Daniëlle pakte de afstandsbediening en ze zette de televisie aan. Addy plofte naast Daniëlle op de bank neer. 'Wat ga je kijken?' Vroeg Addy. 'Geen idee. Weet jij iets leuks?'
'Ik zag van de week een leuke voetbalfilm op Netflix voorbij komen. Ik heb nog geen tijd gehad om hem te kijken. Misschien kunnen we die samen kijken?'
'Ja, leuk! Zet maar aan.' Daniëlle gaf Addy de afstandsbediening. Addy zette de film 'Bend it like Beckham' aan en al snel zat het tweetal helemaal in het verhaal.
⊱ ────── {.⋅ ✯ ⋅.} ────── ⊰
'Ik ben er weer!' Riep Sira. Ze trok haar schoenen uit en ze hing haar jas op de kapstok. Haar tas gooide ze op de grond en ze liep de woonkamer binnen. In de woonkamer trof ze Daniëlle aan op de bank. Addy stond in de keuken drinken in te schenken.
'Hey! Je bent er!' Sira liep naar haar zus toe en onhandig gaf ze Daniëlle een knuffel. 'Ja, al een tijdje! Hoe was het in de gym?' Vroeg Daniëlle. 'Wel prima.' Antwoordde Sira. 'Lekker getraind?'
'Mwah. Het was druk. Blijkbaar hadden meerdere meiden hetzelfde idee.'
'Naja. Je bent nu weer thuis. Addy en ik waren een film aan het kijken. Kijk je mee?'
'Wat kijken jullie?'
'Bend it like Beckham.'
'Klinkt leuk. Waar gaat het over?' Sira ging naast haar zus op de bank zitten. 'Een meisje die stiekem voetbalt zonder dat haar ouders het weten. Haar ouders zijn heel streng gelovig en vinden dat meisjes absoluut niet mogen voetballen.' Legde Daniëlle uit. 'Klinkt interessant.'
'Hey, je bent terug! Wil je ook wat drinken?' Addy kwam met twee glazen aangelopen. Ze zette de twee glazen op tafel. 'Nee hoor. Ik pak zo zelf wel wat. Daan vertelde dat jullie een film aan het kijken waren.'
'Ja klopt. Het is zo'n leuke film Sier! Ik weet zeker dat jij hem ook leuk vind.' Addy ging naast Sira op de bank zitten. 'Hoelaat was jij hier? Hebben jullie heel de middag film gekeken?' Vragend keek Sira naar haar zus en daarna naar Addy. 'Rond een uur of twee.'
Sira keek naar de klok en er ging een vervelend gevoel door haar buik. Ze kon er niks aan doen maar toch was ze een beetje jaloers op Addy dat ze zoveel tijd had doorbracht met Daniëlle. Het liefst had Sira ook heel de middag op de bank film zitten kijken, maar dat kon niet. Ze wou nou eenmaal de beste voetbalster van de wereld worden en daar had ze alles voor over..
JE LEEST
Overwinnaar
Fanfiction'Ik heb één doel in mijn leven en het maakt mij niet uit hoe ik er kom zolang ik er maar kom. Ik wil profvoetbalster worden. Ik wil de beste voetbalster van de wereld worden.' ©AjaxLady 2023