⋆˚⋆˚࿔ Bab 7𝜗𝜚˚⋆

686 25 1
                                    

Hariz masuk ke dalam rumahnya.Tadi beria ria Khadeeja suruh balik ke rumahnya apabila habis kerja.Awal awal lagi Khadeeja sudah pulang ke rumah bersama Eskandar.Katanya penat.

Hariz melangkah ke ruang tamu yang hanya disinari lampu hiasan.

"Sayang?"panggil Hariz.Kemana isterinya dia tak tahu.Dia pantas duduk di sofa.Penat rasanya bekerja seharian.

Dia memandang sekeliling rumahnya.Bersih dan kemas.Namun pandangannya tertacap pada meja kopi di hadapannya.Terdapat sekeping sampul surat.

Dia mengambil sampul surat tersebut.Lalu dibuka.

Hariz terkedu.Gambar ultrasound itu benar benar mengejutkannya.

Terdapat sekeping sticky note yang ditampal pada gambar tersebut yang tertulis,"say hi to Papa".

"Suprise!Abang suka tak?"jerit Khadeeja Amyra lalu memeluk Hariz dari belakang.Hariz menarik tangan Khadeeja supaya kedepan.

"Betul ke ni Ija?"tanya Hariz sekali lagi meminta kepastian.

"Betul lah abang!"

"Dah berapa bulan?"tanya Hariz lagi.Matanya tak jemu memandang perut Khadeeja yang masih kempis.Ada nyawa di situ.

"Dalam 3 bulan lebih."

"Abang gembira...abang suka.."terus dipeluk erat Khadeeja.Dah lama dia nantikan berita ini

"Ija akan jadi umi abang."senyum Khadeeja dalam pelukan Hariz.Perkara yang membuatkan Hariz bahagia pasti membahagiakan dia juga.

"And I will be a father again.Lepas ni abang cuba untuk ada selalu dengan Ija.Ada dengan baby kita."dikucup jari jemari runcing itu.Rasa sayang pada Khadeeja kian bertambah.

"Ija ada apa apa alahan ke sebelum ni?Macam mana Ija tahu Ija mengandung?"soal Hariz ingin tahu.

Teruja pula dia.Kali terakhir dia rasa semua ni kira kira 13 tahun lepas bersama Amyra.Ketika Amyra mengandungkan Aryan.Kesian dengan si isteri yang ulang alik pergi tandas.Kalau makan keluar balik,sudahlah Amyra masih menyambung pengajian ketika itu.Tapi isterinya itu seorang yang kuat,bukan manja.

"Period Ija dah lama tak datang.Itu Ija saja saja je cek.Tak sangka ada.So far tak ada alahan pun lepas tahu,tapi rasa nak makan macam macam."

"Ija sebut je Ija nak makan apa,abang sanggup pergi cari.Tapi jangan makanan pelik peliklah.Jenuh abang nanti."

Tawa kecil meletus di bibir Khadeeja.Kelakar melihat gelagat Hariz.

"Ija harap,abang akan selalu ada dengan Ija.Ija pertama kali nak harungi semua benda ni,Ija takut keseorangan.Lagipun abang ada pengalaman,bimbing la Ija mana yang patut."

"Abang takkan tinggal Ija.Abang akan selalu ada dan cuba untuk sentiasa ada."dielus rambut isterinya perlahan lalu bibirnya dilabuhkan pada ubun ubun isteri.Syukur tak terkata dengan pemberian Allah.

"Sekarang Ija nak makan apa?"

"Ermmm Ija rasa nak makan roti bakar yang abang selalu buat tu.Boleh tak?"matanya dikerdipkan beberapa kali.Memancing perhatian Hariz.

"Iyalah.Sayang tunggu kat sini,biar abang buat kejap ya."Hariz terus berlalu ke dapur.Lincah menyiapkan makanan yang diidamkan oleh isteri.

_____________________

Amyra memejam mata.Berdebar rasa nak tengok keputusan yang terpapar pada kit ujian kehamilan itu.Dia saja beli,mana tau ada ke kan?.Diam diam dia ikut juga cadangan Mimi tu.Dia dah usaha,selebihnya rezeki Allah.

MENDUAWhere stories live. Discover now