Bab 27

7K 207 6
                                    

"Atiqah, Atiqah. May I borrow your car?" Kata Farah sambil berjalan ke arah dapur. Atiqah yang sedang membasuh pinggan itu cepat-cepat membasuh tangannya dan memalingkan badan untuk menghadap Farah.

"Amboi amboi, pakai baju cantik-cantik ni nak ke mana?" Atiqah memandang Farah dari atas ke bawah.

"Interview keje."

”Ok, pergilah. Hati-hati. Awak tu baru je belajar kereta, lesen pun tak ada lagi. Kalau ada polis pandai-pandailah lari. Haha." Atiqah memberikan kunci kereta Myvi nya kepada Farah. Farah menyambutnya dengan muka yang ceria.

"Iye lah. Wish me luck okey. Sayang awak ! Hati-hati duduk kat umah ni sorang-sorang. Hihi."

"Ok, ok. Saya always doakan yang terbaik untuk awak. Good luck." Farah lantas berlalu dari situ selepas bersalaman dengan Atiqah. Atiqah menghantarnya dengan pandangan. Senyumannya dilebarkan.

Atiqah sebenarnya dah dapat tawaran kerja. Cuma tarikhnya tak sampai lagi. Ieka dan Faqihah dah start kerja harini. Kerja yang diorang dapat bukannya calang-calang. Besar jugak gajinya. Walaupun sekarang ni ramai lepasan Universiti ni kebanyakkannya menganggur, tapi tidak bagi diorang. Rezeki datang melimpah ruah. Nak tau tak ? 2 bulan akan datang Farah akan bertunang dengan Adryan. Sebab tak nak kahwin terus? Tak sedia lagi katanya. Biasalah remaja zaman sekarang. Lagipun umur terbaik untuk berkahwin 24 ke bawah, diorang baru 23. Tua ke tu? Hehe, biasa je kan? Adryan pun dah bekerja dekat syarikat papa dia. So, bolehlah sediakan apa yang patut sebelum kahwin.

~~~~~

"Hesy, macam manalah boleh tersalah alamat ni. Tak pasal-pasal terlewat nanti." Farah mengundur semula kereta untuk keluar dari tempat parking.

Dummm !

"K, kereta dah kemik. Mampus aku kali ni, kena bebel dengan Atiqah. Sempat lagi Farah membebel yang khasnya untuk dirinya sendiri. Dia keluar dari kereta lalu menuju ke belakang kereta.

"Sorry."  Hanya satu patah perkataan keluar dari mulutnya. Farah menunduk. Dia masih belum melihat wajah lelaki yang ada di hadapannya.

"It's okey." Suara yang agak familiar. Tapi siapakah? Suara ini yang selalu membuat dirinya sentiasa mengukir senyuman pada suatu ketika dahulu. Perlahan-lahan dia mengangkat wajahnya. Terbeliak matanya selepas melihat gerangan lelaki yang berada di hadapannya. Lelaki yang segak dengan memakai T-shirt polo dan seluar jeans. Simple.

"Hakim?"

"Farah?" Serentak mereka berkata.

"Apa awak buat kat sini?" Kata Hakim ramah.

"Interview kerja. Hehe, tapi salah alamat." Farah menggarukan kepalanya yang tidak gatal.

"Meh, saya tengok alamat tu." Farah memberikan surat yang tertulis alamat itu kepada Hakim.

"Ohh, dekat je dengan sini. Kat depan tu je." Hakim menghulurkan kembali surat tadi.

"Ok." Farah mengambilnya.

"Jom pergi restoran tu. Sembang sembang. Lagipun lama dah kan kita tak jumpa?" Ajak Hakim.

"Hah? Aku lambat dah ni." Farah menolak.

"Takpe kot. Kan interview tu boleh bila-bila masa je." Sempat lagi Hakim membaca detail surat tadi.

"Oh ye ke? Tak perasan la pulak. Hehe." Sekali lagi Farah menggarukan kepalanya yang tidak gatal. Nak cover malu la tu.

"So, jomlah." Farah hanya mengangguk.

Mereka masuk semula ke dalam kereta dan mencari tempat parking untuk meletakkan kereta masing-masing lalu masuk ke dalam restoran.

"Actually aku nak ajak kau jadi partner aku. Boleh tak?" Hakim yang baru selesai membuat pesanan air itu mula bersuara.

"Partner? Partner apa?"

"Jom buka bakery? Nak tambahkan pendapatan. Hehe."

"Hurm, cadangan yang agak menarik. Tapi macam mana dengan modal?"

"Yang tu aku dah fikirkan. Nanti kita share lah apa yang patut."

"Okey, kalau macam tu aku setuju." Kata Farah seraya mengukir senyuman. Mereka berdua leka berbual sehingga tidak sedar bahawa ada sepasang mata yang sedang memerhatikan gerak geri mereka.

"Cis, bukan main mesra lagi. Jeles dowh."

*Bersambung*

Short update. Jadi tak agaknya Farah nak bertunang dengan Adryan? Apa status Hakim sekarang? Dah kahwin ke dah tunang ke or still bujang? Siapa yang perhatikan diorang berdua? Next part yaaa.. Hehe✌

P/s : Vote kalau rasa cerita ni menarik and komen kalau membosankan.

Cinta DrastikWhere stories live. Discover now