"Jomlah pergi ambik borang. Nanti tak pasal-pasal penyertaan penuh. Jom jom." Ieka memulakan langkah.
Faqihah,Atiqah dan Farah mengikut Ieka dari belakang. Adryan dan Zizan juga mengikuti mereka.
"Haa, you yang dekat belakang sekali tu tak payah join." Hakim bersuara.
"Aku kah?" Farah berkata dalam hati sambil menoleh ke belakang. "Eh, aku yang duk kat belakang sekali ni. Hishh pak cik nih, saje je nak cari pasal dengan aku." Farah membuat muka kesal.
"Sibuk je, suke hati aku la nak join ke tak. Duit aku, bukan kau!" Farah menjelir lidah. "Werkkkkkk"
"Erghh, budak ni. Aku bagi penumbuk baru tau." Hakim menunjukkan buku limanya.
"Alamakkk, takutnya." Farah menutup mulut seolah-olah takut dengan ugutan Hakim.
"Heshhh, dah dahlah bergaduh korang ni. Saya cepuk baru tau." Faqihah yang baru selesai menulis nama dan mengambil borang duduk di tempat duduknya.
"Bluerkkss, padan muka. Kan dah kena marah,werkkkk". Sekali lagi Farah menjelir lidah. Ahli kelab yang lain hanya menjadi penonton setia pergaduhan mereka. Setiap kali mereka bertemu mesti akan ada pergaduhan yang akan berlaku. Hurmm, macam kucing dan tikus.
"Hello Farah, saya cakap kat korang berdua. Bukan Hakim sorang je." Faqihah berkata dengan nada sinis. Hakim tergelak terbahak-bahak. Farah hanya mendiamkan diri.
Setelah menulis nama, Farah kembali ke tempat duduknya. Dia menjeling Hakim dengan pandangan yang tajam."Ape kau? Nak cari gaduh lagi. Meh sini laaa."
Hakim membuat lagak macho."Hurmm, whatever la. Kalau aku gaduh dengan kau, sampai esok tak habis." Farah tersenyum sinis. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan membuka aplikasi WeChat. Dia mengemaskini statusnya 'Pak cik nyah ni kalau dalam sehari tak cari pasal dengan aku memang tak sah. #Mohon terasa'. "Nah, ambik kau. Baru puas hati aku. Harap kau baca" Entah apa la yang puas sangat. Tulis status je pun. Ermm, Farah Farah.
"Okey semua. List barang-barang yang kena bawak semua dah ada kat dalam borang tu. Then, esok uolls kena hantar borang tu dekat sini tepat pada pukul 11 pagi. Kalau lewat, aku cancel nama korang." Kata Hakim. Fuhh, berlagak gila kot. Mentang mentanglah jadi pengerusi.
"What? Mana boleh macam ni." Kedengaran salah seorang daripada mahasiswa membantah.
"Ahh, tak boleh, tak boleh. Keputusan aku muktamad. Kalau ada yang lewat, good bye lah. Harap maklum, Assalamualaikum." Hilang habis kelembutannya yang ditonjolkan masa mula-mula masuk ke dalam dewan. Dia berlalu keluar melalui pintu depan.
Tiba-tiba, Awar a.k.a minah gedik yang dari tadi menjeling datang mendekati Adryan dan menyapa dengan suara yang menggoda."Hai Ad, tak sangka you pergi jugak perkhemahan ni. Mesti lepas you nampak i tulis nama, you terus tergerak hati nak ikut sekali kan?" Gediknya minah ni. Perasan pulak tu!
"Hey Awar, you boleh tak jangan perasan sangat. I menyampah giler kot dengan you. Baik you berambus sekarang." Marah Adryan. Terkejut Awar dibuatnya. Mana tak terkejut, dia dah buat suara yang menggoda. Badan pula melentok-lentok macam cacing kepanasan. Dia ingatkan Adryan tergoda. Tapi nampaknya tidak. Padan muka. Zizan yang hanya menjadi penonton setia tergelak kecil.
"Okey sebelum aku terlupa, aku nak kenalkan ni girlfriend aku, Ieka." Adryan mengenalkan Ieka kepada Awar. Terkejut beruk Ieka dibuatkanya apabila Adryan berkata begitu. Dia cakap macam tu pun sebab masa tu Dia dengan Ieka sedang bertentang mata. Ieka tersenyum sendirian. Berbunga-bunga hatinya. Lagipun Ieka memang ada perasaan kat Adryan. Oh, bahagianya.
Adryan, Zizan dan geng Farah berlalu pergi meninggalkan dewan itu.
Awar menghentakkan kakinya kuat. Dah macam kawad kaki. Nafasnya turun naik. Pantas dia mengekori mereka berenam.
"Ermm, Adryan. Boleh tak saya nak cakap something kat awak? Tapi kita berdua je" Ieka bersuara.
"Boleh je. Pergi lah bagitau diorang dulu."
"Ok."
"Korang, saya nak bincang benda dengan Adryan ni. Korang tunggu saya kat kafe boleh tak?"
"Ok, tapi nak bincang apa?" Farah menginginkan kepastian.
"Ermm, adalah. Hal kitorang. Hehe."
"Ok, cepat sikit tau. Nanti kita pergi shopping makanan. Huhu" Laju je Faqihah menjawab. Kalau bab-bab makan memang dialah nombor satu.
"Ok."
"Ieka, jomlah kita pergi dekat kerusi batu tu. Penat la kalau nak bersembang sambil berdiri je." Kata Adryan. Ieka hanya mengangguk tanda setuju. Mereka beriringan menuju ke situ.
Selang beberapa saat, tiba-tiba Ieka terdorong ke hadapan. Nasib baik tak tercium lantai je. Terkejut Adryan dibuatnya. Adryan menoleh ke belakang untuk melihat siapakah gerangan orang yang sesuka hati je menolak makwe olok-oloknya. Hahaha. Makwe ke ?
*Bersambung*
YOU ARE READING
Cinta Drastik
Fiksi RemajaFARAH WARDA dan ADRYAN KASHFI, dua orang insan yang saling jatuh cinta pada pandangan pertama. Tetapi disebabkan Adryan yang terlalu mudah untuk jatuh cinta, dia ter'suka' rakan baik Farah sendiri. Tetapi Farah tidak terlalu menonjolkan perasaan cem...