1.8

118 11 15
                                    

 Artık 10.kez çalan alarmla gözlerimi açtığımda gram kalkmak istemesemde uyanıp elimi yüzümü yıkadım.Ardından mutfağa geçip sahur için kendime bir şeyler hazırladım.Hazırladıklarımı yedikten sonra dişlerimi fırçalayıp son kez 1 bardak su içtim.Ardından abdest alıp niyet ettim oruç için.Sonra da elime kuran- kerim'imi alıp okumaya başladım.Bir kaç sayfa okuduktan sonra ezan okununca namazımı kıldım ve yattım.

...

Sabah gözlerimi açtığımda bayağı uyuduğumu farkederek kalktım ve rutin işlerimi hallettim.Ardından biraz taktik çalıştım ve ezan okununca öğle namazımı kıldım.Namazın ardından bir kaç sayfa kuran okudum.Sonra da akşamki iftar için yemek yapmaya başladım.Topluca iftar yapacağımız için herkes kendince bir şeyler getirecekti.Mutfağa geçip gruba atılan listeye baktım.Herkes ne yapacağını yazmıştı.Ben de önceden söylediğim yemeği unuttuğum için listeye baktım.Kadayıf ve et sote yazmıştım.Kalabalık olacağımız için evdeki malzemelerin yetmeyeceğini biliyordum.Bu yüzden markete gitmeye karar verdim.Üzerime düzgün bir şeyler geçirip markete gittim.İhtiyacım olan şeyleri market sepetine koyup biraz da abur cubur aldım.

Ardından kasaya geldiğimde kasiyer kız gülerek "Hoşgeldiniz efendim." dedi.

Ben de gülümseyerek "Hoşbuldum." dedim.

Malzemeleri geçirdikten sonra ücreti söyledi.Ben de gerekli parayı verdim.Bana fişi uzatırken "Hayırlı ramazanlar." dedi.

Ben de "Size de,kolay gelsin." diyerek çıktım marketten.Böyle güleryüzlü insanları seviyordum.Poşetlerle beraber eve döndüğümde direkt mutfağa girmiştim.Üzerimdekilerden kurtulup işe koyuldum.Güzel olacaktı inşallah.

...

Ezan sesini duymamla mutfağa kısa bir göz atıp işlerin hallolduğuna emin olup abdest aldım ve namaz kıldım.Namazın ardından bir kaç sayfa daha kuran okudum.Bu ramazanda hatmetmeyi düşünüyordum.Kuran okumanın ardından mutfağa geçip hazırladığım yemekleri düzgün bir poşete koydum.Ardından odama geçip üzerime yeşil bir sweatshirt,siyah bir etek,sweatshirtle aynı tonda yeşil bir hırka,siyah bir spor ayakkabı ve siyah şal giymiştim.Ardından mutfağa geçip zorlukla da olsa poşetlere koyduğum yemekleri alarak arabaya bindim.Kerem'in evinde yapacaktık iftarı.Kısa bir yolculuğun ardından Kerem'in evine varmıştım.En önünde 3 araba daha vardı benimki dışında.Biri Muslera'nın -müslüman olmasalarda beraber bir etkinlik yaptığımız için onlarda geliyordu-,biri Kerem abilerin ve biri de Barış'ınkiydi.Poşetleri elime alarak en zorda olsa kapıyı çalmıştım.Kapıyı gülerek Halil açtığında onunla selamlaşmıştık.Büyük ihtimal dün burada kalmıştı maçının ardından.Arkadan tanıdık bir erkek sesi gelmişti.Halille içeri girdiğimizde bu sesin Yunus Akgün'e ait olduğunu anlamıştım.Onunla kısaca tanıştıktan sonra isyan ederek "Halil artık al şu poşetleri elimden canım çıktı." dedim.

Halil gülerek poşetleri elimden aldıktan sonra "Tamam tamam aldım kızma." dedi.Halil poşetleri götürürken ben de içeri geçmiş ve herkesle selamlaşmıştım.Biraz sohbet ettikten sonra hep beraber dışarıdaki sofrayı kurmak için ayağa kalmıştık.O sırada yavaş yavaş takımın tamamı da gelmişti.Ezana 5 dakika kala sofraya oturmuştuk.Sağ tarafımda İkra-evet o da gelmişti- sol tarafımda ise kerem vardı.İkra'nın diğer yanındaki Halil gözlerini ondan alamıyordu.O sırada Ziyech Kerem'e iftar duası yapmasını söylediği için ben de Kerem'e döndüm.Kerem dua yapmak için ellerini açtığında müslüman olanlarda elini açtmıştı.Diğer dindekiler ise saygıyla bakıyordu.Kerem'in yaptığı iftar duasının ardından ezan okunmuştu.Elime aldığım hurmayla besmele çekip niyet ederek orucumu açmıştım.Bol hayırlı bol Keremli Ramazanlara.

...

Yemeğin ardından bir kaç kişiyle beraber sofrayı toplamıştık.Müslüman olanlar akşam namazını kılarken diğerleri de o sırada çay hazırlıyordu.Namazın ardından çay içtik.Sonra da herkes eve geçerken bir kaç kişiyle beraber teravih namazına gittik.

Kerry PotterHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin