P16 : SENARAI

592 14 0
                                    

Shauki menahan rasa sakit pada punggungnya.Seminggu yang lalu apabila dia tersedar dari tidur,dia berasakan badannya begitu lemah dan punggungnya berasa amat sakit.Tiba- tiba ada seseorang yang baru keluar dari tandas,rupanya itu adalah Wafi.

"Kau okay tak? Sorry aku ada buat nakal sikit.Kau payung habislah malam tadi." Kata Wafi tanpa rasa bersalah.

"Abang buat apa? Bila abang balik?", Soal Shauki dengan nada yang lemah.

"Malam tadi masa kau tidur.Macam biasalah,dah kau payung aku hentam je la", jawab Wafi secara bersahaja sambil melucutkan tualanya di hadapan Shauki.Batang Wafi terus berjuntai ketika itu.

Shauki akhirnya sedar pada malam itu dia teruk dikerjakan oleh Wafi meskipun dia sendiri tidak sedar.
Sudah lama sebenarnya Wafi tidak menutuh punggungnya,sebab itulah kali ini dia berasa sakit sekali apatah lagi dihentam secara tiba-tiba.

Masih dia ingat lagi,3 hari pertama selepas kejadian itu dia sering ke tandas membuang air besar.Perutnya begitu sakit memulas.Setiap kali dia membuang,pasti akan ada lendir yang turut keluar.Lendir itu tidak lain dan tidak bukan adalah air mani milik Wafi yang dilepaskan ke dalam lubang punggungnya.

Amir pula meskipun tahu apa yang terjadi,dia masih meneruskan lakonannya seolah tidak mengetahui apa-apa.Dia sama seperti Shauki,
merasai kesakitan yang sama di punggungnya.Tetapi dia terpaksa bertahan agar rahsia ini tidak terbongkar.
--------------------------------------------------------------
Aku baru sahaja selesai mensyuarat dengan guru-guru yang lain berkenaan hari sukan sekolah.Sukan sekolah akan di buat pada pertengahan bulan hadapan.Sebagai guru yang di amanahkan untuk menjaga rumah biru,pastilah aku mahu pasukanku memenangi sebanyak mungkin acara ketika sukan itu berlangsung.

Aku sebenarnya juga tidak pasti siapakah di antara pelajar di sini merupakan ahli rumah biru.Mungkin aku perlu mengumpulkan mereka semua selepas cuti penggal pertama nanti agar aku dapat memilih mereka dalam acara sukan yang bersesuaian dengan kelebihan mereka.

Sedang aku berjalan menuju ke Pejabat Warden,Raimy iaitu Timbalan Ketua Asrama menemuiku di pertengahan jalan.Dia menyerahkan senarai nama pelajar yang akan pulang lewat pada minggu ini.
"Ni mesti senarai nama ni betul tak? Takkanlah ada orang nak stay.Mesti semua nak balik", Teka ku pada awalnya.

"Yang balik lewat cuma 2 orang cikgu. Sorang pelajar Tingkatan 1 dan seorang lagi pelajar Tingkatan 3", Kata Raimy kepadaku.

"Aduhh dorang ni.Dah bagi balik taknak balik.Alasan apa dorang balik lewat?", tanyaku kepada Raimy semula.

"Bob ayah dia ambik hari yang sama selepas maghrib.Syafiq pulak petang Sabtu baru dia balik sebab ayah dia baru balik dari Sarawak tengahari tu", jawab Raimy.

"Haa Syafiq?", tanyaku sekali lagi untuk mendapatkan kepastian.

"Ya Cikgu.Syafiq pelajar Tingkatan 3", jawab Raimy semula.

Rungutan yang ku luahkan tadi bertukar menjadi berita gembira buatku.Apatah lagi apabila pelajar yang menjadi sasaranku,Syafiq dari Ting 3 yang memohon untuk pulang lewat pada Jumaat ini.Cuma aku perlu memikir cara untuk mengumpan dan menarik perhatiannya terhadapku.Tentang Bob aku tidak fikirkan sangat,kerana dia akan pulang lebih awal berbanding Syafiq.

Aku berasa bulan ini cukup bertuah buat diriku.Baru sahaja pada minggu lepas aku dapat menutuh punggung Shauki dan Amir dalam 1 malam yang sama.Pada hujung minggu ini pula jika bernasib baik dapatlah aku memecahkan teruna milik Syafiq.Aku tersenyum sendirian mendapat rezeki yang tidak disangka-sangka.

GURU 2017Where stories live. Discover now