P25 : TAMPARAN

514 11 0
                                    

Fazreen mula menudukkan wajahnya ke arah lantai.Dalam masa yang sama dia meramas rambutnya yang kusut itu. Buat pertama kalinya aku melihat dia dalam tekanan ketika ini.Aku tahu dia dalam keadaan tertekan ketika ini dan aku juga yakin ini adalah kesempatan yang terbaik buatku menunaikan hajatku yang telah terpendam sekian lama.Kini aku hanya menanti sahaja jawapan darinya.

"Gambar lucah saya dengan Julia Cikgu", jawab Fazreen ringkas dengan suara yang berat.

"Kalau kau cakap dari awal kan senang. Tak payah nak cover-cover", jawabku ringkas.

"Gambar tu ada kat cikgu ke? Kalau ada tolonglah cikgu serahkan atau bakar je gambar tu.Saya taknak orang lain tahu pasal gambar tu." Kata Fazreen kepadaku dengan matanya yang berkaca.

"Apa yang aku dapat kalau aku cover kau?", Soalku kembali kepada Fazreen.

"Cikgu mintak je apa-apa.Saya janji saya akan buat cikgu.Tolonglah cikgu saya merayu." Kali ini suara Fazreen dalam keadaan serak seperti sedang menahan tangisannya.

Aku bersandar pada kerusi di hadapan katilku sambil menghembuskan asap rokok.Aku memerhatikan sahaja raut wajah Fazreen yang berada di hadapanku ketika ini.Jelas dia juga berharap aku mengatakan sesuatu.
"Kes kau ni berat sebenarnya.Kalau kena buang tu takpe lagi.Tapi maruah kau nak letak kat mana?",Kataku kepadanya.

"Saya tahu cikgu saya salah.Tolonglah saya cikgu.Saya janji saya akan buat apa yang cikgu suruh", katanya kepadaku kembali.

"Kalau aku suruh kau buat kat aku macam kau buat kat Julia boleh?", tanyaku kepadanya sambil tersenyum.

"Err cikgu.Jangan macam tu cikgu. Lagipun saya bukan gay", jawabnya lagi.Air matanya mula menitis keluar.

"Hahahaha.Kalau macam tu kenapa tadi kau kata kau boleh buat apa je?", Tanyaku kembali kepadanya.

"Saya boleh buat apa je cikgu.Tapi bukan dengan cara tu." Jawab Fazreen lagi.

"Macam ni la Fazreen.Bagi aku fikir dulu,apa-apa aku panggil kau.Kau balik je bilik kau balik dan buatlah macam takde apa-apa yang jadi", Jelasku kepadanya.
--------------------------------------------------------------
Fazreen menemui Julia di perpustakaan dan memberitahunya mengenai kehilangan gambar asmara mereka.Perkara ini mengundang kemarahan Julia dan membuatkan dia menampar wajah Fazreen.

"Saya nak awak cari balik gambar tu kat mana.Tak kisah macam mana pun saya nak jugak gambar tu dapat balik", marah Julia ketika itu.

"Ye awak saya tahu.Saya akan usaha dapatkan balik gambar tu.Saya tak sangka pulak gambar tu boleh hilang dalam locker", Jawab Fazreen.

"Apa? Awak letak dalam locker? Awak bagitahu saya betul-betul,gambar tu hilang dalam locker atau kena rampas?", Soal Julia sekali lagi.

Fazreen serba salah untuk memberitahu Julia,apatah lagi selepas wajahnya ditampar oleh kekasihnya itu.Jika dia memberitahu perkara sebenar,pasti ianya akan mengundang lagi kemarahan Julia.

"Hilang dalam locker wak", jawab Fazreen perlahan.

"Saya nak awak cari balik gambar tu. Kalau 3 hari awak masih tak jumpa, kita putuskan je hubungan kita.Sebab awak dah betul-betul jatuhkan maruah saya.Awak janji dulu awak akan simpan gambar tu baik-baik.Tengok apa jadi sekarang? 3 hari je saya bagi masa", Marah Julia sebelum berlalu pergi meninggalkan Fazreen.

Fazreen semakin tertekan apabila mendapat kata dua daripada Julia. Dia seolah olah sudah buntu untuk mendapatkan gambar yang berada dalam simpanan Cikgu Wafi itu. Tambahan pula permintaan wardennya itu melebihi kemampuannya.

GURU 2017Where stories live. Discover now