Bölüm 62: Sadece el ele tutuşup uyuyacağız. Bana güveniyorsun, değil mi? (1)

123 7 0
                                    

"Ne dedin?!"

Kraliçe, saray hanımının raporunu duyunca masayı çarptı.

"Tarkan düğün törenini nasıl başarıyla bitirebilir!"

Araba göndermek yerine zamanı oyalamak için çeşitli bahaneler kullanmıştı. Ama tamamen boşunaydı.

Aksine, yalnızca Kral'ın hoşnutsuzluğunu kazandı.

"Bilmeliydim; o aşağılık şey ota benzer, kolay kolay ölmeyi reddeder." (Dük)

Kraliçe'nin babası Dük Skiela çenesini ovalarken mırıldandı.

"Hah! At bindiler! Katliam için hazırlanmış bir savaş atı nasıl bir düğün töreninde kullanılabilir?" (Kraliçe)

"Tam olarak söylediğim şey bu. Bu da barış için yapılan bir evlilik, savaş atı kesinlikle uygun değil."

"Evet, dediğin gibi, Duke. Elbette halk buna çok olumsuz tepki vermiş olmalı. Sonuçta barışı o kadar çok istiyorlar ki. Öyle değil mi?"

Kraliçe bu bilgiyi bildiren saray hanımına sordu.

Soru olarak ifade edilmişti ama gerçekte hizmetçiye evet demesini istemekten farklı değildi. Ama yalan söylerse aldatmanın öfkesiyle karşı karşıya kalacaktı.

Saray hanımı yutkundu ve yere secde etti.

"Konuşmaya cesaret edebilirsem Majesteleri."

Bu yanıt üzerine Kraliçe'nin kaşları kalktı.

"...tepki, arabadayken olduğundan daha iyiydi. Arabada yan yana oturmak yerine at üzerinde birlikte oldukları için..."

Kaza-!

Kraliçe bir çay fincanını fırlattı ve fincan ametistle süslenmiş bir sütuna çarpınca parçalara ayrıldı.

"Majesteleri."

"Majesteleri, lütfen öfkenizi bastırın."

Bütün saray görevlileri dizlerinin üzerine çöküp alınlarını yere vurdular.

"İnsanlar doğası gereği cahildir."

"Eğer Majesteleri Kraliçe onlara doğru yolu gösterirse, hemen geri dönerler."

Başka bir deyişle kamuoyunu manipüle etmek.

Kalabalığa sözcükleri yaymak kolaydı. Dolayısıyla paranız ve gücünüz olduğu sürece olayların yayılacağı yöne rehberlik etmek pek de zor bir iş değildi.

Kraliçe bu cevaptan memnun kaldı ve kanepeye yaslanırken sakinleşti.

'Kamuoyu diyorsunuz ki...'

Dük Skiela bir an bunun üzerinde düşündü, sonra yüzünde ağır bir ifadeyle ağzını açtı.

"Majesteleri, Tarkan'ın savaş atı oldukça sembolik bir at. Eğer ona normal bir savaş atı muamelesi yapar ve bir anlatı örmeye çalışırsak bunun yerine tepkiyle karşılaşabiliriz."

Skiela Dükü haklıydı.

Tarkan nasıl bir kahraman olarak saygı görüyorsa, her zaman yanında savaşan atı da bir efsane olarak değerlendiriliyordu. Böyle bir varlık katliamcı ya da barışı bozucu olarak etiketlenseydi insanların tepkisi ne olurdu?

Her ne kadar halkın cahil olduğu söylense de bu onların aptal olduğu anlamına gelmiyordu. Rastgele insanlar birdenbire aynı anda bu tür iddialarda bulunmaya başlasa şüphelenirlerdi.

"...Haklısın."

Kraliçe de onunla aynı fikirdeydi.

Daha önce o kadar öfkeliydi ki Tarkan'ı kınayacak bir şey aradı ama savaş atına binmek asla eleştiri getiremezdi.

Forget My Husband, I'll Go Make MoneyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin