Rozdział 11

12 7 0
                                    

Około 10 lat temu...

Po kolacji Anna i Maria pomagają rodzicom posprzątać kuchnię.

"Ania, możesz umyć naczynia? - pyta mama.

"Tak, mamo - odpowiada dziewczynka .

"A ty, Maria, możesz wytrzeć stół?

"Tak, mamo - odpowiada młodzcza .

Dziewczynki sprzątają kuchnię, a następnie idą do swojego pokoju, aby się bawić.

"W co chcesz się bawić, siostra? - pyta strasza. .

"Chcę bawić się w dom! - odpowiada Maria.

"Dobrze, ja będę mamą, a ty będziesz córeczką - mówi Ania.

Dziewczynki bawią się w dom przez jakiś czas, a następnie Anna proponuje, żeby poczytać książkę.

"Chcesz posłuchać bajki, siostra? - pyta Anna.

"Tak, chcę! - odpowiada młodzcza. .

Anna bierze książkę z półki i zaczyna czytać siostrze bajkę o księżniczce i smoku. Maria słucha uważnie, a jej oczy szeroko się otwierają ze zdumienia.

"Co się stało potem? - pyta , gdy starsza siostra kończy czytać bajkę.

"Nie wiem, wymyślmy to razem! - odpowiada .

Dziewczynki wymyślają razem zakończenie bajki, a następnie idą spać.

************************************

Pewnego dnia, gdy Anna i Maria były jeszcze małe, ich rodzice zaczęli się kłócić. Kłótnie były coraz częstsze i coraz głośniejsze.

"Mamo, tato, proszę, przestańcie się kłócić! - płakała Ania.

"Nie możemy. Nie dogadujemy się już
- odpowiadała mama.

"Ale dlaczego? - pytała młodzcza. .

"Nie wiemy. Po prostu już się nie kochamy - odpowiadał tata.

Anna i Maria były przerażone. Nie chciały, żeby ich rodzice się rozwiedli.

"Nie możecie się rozwieść! - krzyczała starsza.

"Musimy. To dla naszego dobra
- odpowiadała mama.

Anna i Maria były załamane. Nie mogły uwierzyć, że ich rodzice się rozwodzą.

Anna i Maria były załamane. Nie mogły uwierzyć, że ich rodzice się rozejdą.

Separacja rodziców miał duży wpływ na Annę i Marię. Stały się bardziej wycofane i smutne. Miały problemy w szkole i trudno im było nawiązywać przyjaźnie.

Anna i Maria nigdy nie pogodziły się z rozwodem rodziców. Zawsze tęskniły za tym, żeby mieć szczęśliwą, kochającą się rodzinę.

Anna i Maria rzadko się widywały. Mieszkały w różnych miastach i miały napięte relacje z rodzicami.

Anna była zła na ojca, że zostawił rodzinę. Czuła się przez niego odrzucona i niechciana. Maria była zła na matkę, że nie walczyła o utrzymanie rodziny razem. Czuła się przez nią zdradzona i opuszczona.

Anna i Maria próbowały odbudować swoją relację, ale było to trudne. Miały różne doświadczenia i różne spojrzenia na życie.

Pewnego dnia Anna zadzwoniła do Marii.

"Siosta , musimy
porozmawiać - powiedziała Anna.

"O czym? - -zapytała Maria.

"O nas. O naszej rodzinie- odpowiedziała Anna.

Maria zgodziła się spotkać z Anną. Spotkały się w kawiarni i rozmawiały przez wiele godzin.

Spotkanie było trudne, ale też oczyszczające. Zaczęły też rozumieć swoich rodziców i to, dlaczego podjęli decyzję o separacji.

Siostry Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz