12 - kejap okay, kejap tak

3 1 2
                                    

• author's pov •

Ada lebih daripada 15 panggilan masuk daripada Jay dan 2 panggilan daripada Danielle. "Aku dah besar lah kenapa dorang ni asyik cari aku jerrrr?!!"

Jeritan itu menggemakan satu gelanggang itu. Haruto dan Taesan yang ada di sebelahnya juga terkejut. "Aku balik dulu .."

"Sebelum tu kau kena tulis nama juga." Taesan menahannya daripada pergi.

"Oh?"

"Ya."

"Ok."

Setelah Jisoo pergi dari situ, Taesan mengalihkan pandangannya kepada Haruto.

"Agak nampak seperti dia tu garang... Kan hyung?" Tanya Taesan kepada Haruto.

"Rasanya. Aku dapat aura dia macam tu lah..."

Jisoo lalu balik dan tidak mengucapkan selamat tinggal pun kepada mereka berdua sewaktu dia melalui di hadapan mereka. Jisoo terlihat dalam keadaan yang sedang marah.

"Kau nak apa hah Jay?"

"Aku call kau banyak kali kot..."

"Aku perlukan masa untuk bersendirian lah, takkan semua benda aku kena bagi tau dengan kau? Aku dah besar panjang dah pun."

"Kalau ya orang call kau, kau sambut!"

Suara Jay membuatkan Jisoo terkejut. Dia dapat merasakan yang Jay memang benar-benar marah.

"Kau ada kat mana?"

"Gelanggang bola keranjang."

"Kau tunggu sana. Aku akan ambil kau."

"Tak payah. Aku boleh balik sendiri."

"Aku nak bawa kau jumpa abang kau ni. Dia accident malam tadi, tu sebab-"

"Kau tak cakap awal-awal!"

"Dah kau yang susah nak sambut call aku..."

"Kau boleh jer kan chat?"

"Nanti aku cerita. Tunggu sana."

Jisoo berlari laju ke tempat menunggu bas. Dia sudah risau pasal Heeseung. Ditambahkan lagi dengan dia yang tidak ada nombor telefon abangnya sendiri, sudah tentu dia gelabah.

Tidak sampai dua minit, Jay sudah sampai. Jisoo laju masuk ke dalam kereta Jay dengan tidak keruan.

"Pakai tali pinggang tu-"

Baru Jay ingin capai tali pinggang daripada belakang tempat duduk Jisoo, Jisoo laju menepis tangan Jay dan memakainya sendiri.

"Kau tak bagi tau jer dalam chat. Kau nak aku gelabah macam ni ke?"

"Masa tu kita kelas... Kalau aku bagi tau kau pun, tak boleh buat apa-apa."

"Alasan jer la kau niii!"

Jay lalu memandu pergi dari situ. "Teruk tak?" Jay hanya geleng kepala.

"Heeseung memandu waktu mabuk."

EVERYTHING WILL BE FINE (II) | Park JongseongWhere stories live. Discover now