19. BÖLÜM
KARA MELEK
ALİ CİHAN
Ayak bileğimi dizimin üzerine koydum ve gergin oturuşumu gevşettim. Kolumu koltuğun yanından sallandırırken diğer elimi dizimin üzerine yerleştirdim. Cam kapıya bakıyor oluşum onları görebildiğim için değildi. Konuşmalarını net bir şekilde duyabiliyordum. Başkan sakin konuşuyordu ama aynısını deli bal için söyleyemezdim.
"Başkan düne göre sakin."
Yanımdaki masanın kenarına bir fincan kahve bırakıldığında Gupse'nin bakışlarının yüzüme kilitlendiğini fark ettim. Saçlarını boyatmıştı ve giyim tarzını değiştirmişti. O kahrolası mini etekle başka neyi amaçlıyor olabilirdi ki? Ya da onu en son bir yıl önce gördüğümde siyah olan saçlarını sarıya boyatmasının ne amacı olabilirdi? Koltukta yanıma oturdu. Kulağım hala odada olmasına rağmen az önce gevşemiş oturuşumu topladım. Bacağımı dizimin üzerinde sallarken, "Ne zaman girdi içeriye?" diye sordum. Konuşurken cam kapıya bakmayı sürdürüyordum.
"Hım, on dakikadır orada sanırım ama bana bir saat gibi geldi. Çok şey konuştular. Başkandan bir görev için izin almaya çalışıyor."
"Başkan ne dedi?" Her ne dediyse Balca'yı sinirlendiren aldığı cevap olmalıydı. Hangi görev için ısrar ediyordu ki? Yoksa şu doğu görevi mi? Sıçarlar böyle işe. Eğer o Doğu görevine kabul alırsa benim Romanya görevi yanardı. Onu oraya yalnız gönderemezdim.
"Dün de bu konuda bayağı tartışmışlardı. Tabii ki kabul etmedi."
Söylediği şeyle bakışlarımı ona çevirdim. "Dün Balca başkanla mı tartıştı?" Limandaki öfkeli hali bu yüzden miydi?
Gupse başını salladı. "Hem de nasıl. Başkan neredeyse onu görevden alacaktı. Ben yan odada olmama rağmen seslerini net bir şekilde duyabildim." Bacağımın üzerindeki elim yumruk olurken çenemi sıktım. Gupse'nin bakışları oraya kaydı. "Yalvaç'ın kardeşiymiş. O yüzden mi endişelisin?"
"Bu seni ilgilendirmez."
"Bir yıl önce de restoranda karşılaşmışız. Beni şu an sarı olan saçlarıma rağmen tanıdı. Abisi ile olduğumu sanıyordu," derken gülüyordu. "Olur şey değil. Seninle aşkımız Çanakkale'nin dilindeydi. Duymamış olabilir mi?"
Elimdeki bakışları gözlerime çıktı. "Saçlarımı fark etmedin mi? Seneler sonra seninle çalışacağım için çok heyecanlıyım."
Burnumdan güldüm. Gerçekten komikti. "Seneler önce dediğin neredeyse on yıl önceydi. Üstelik aşık da değildik. Sen etrafındaki herkesle yatarken ben işimle ilgileniyordum."
"Kırılıyorum," derken dudaklarını büktü. Bu hareketi iticiydi. O farklı bir amaçla yapıyordu ama bende tesiri olmuyordu. Ona karşı sıfır duyguya sahiptim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KIZIL GERDAN (Tamamlandı)
RomanceÇevresi tarafından kaptan olarak tanınan Ali Cihan Gencer aslında kod adı Kavur olan bir Milli İstihbaratçıdır. Yedi yıldır Kod adı Çaykara olan Balca ile yazışmaktadır. Mesleklerinin gizlilik ilkesi yüzünden özel hayatlarına, fiziki görünüşlerine y...