Prolog

2.6K 53 8
                                    

Song : baby by me

      'Bang! Bang! Bang!'

      "Kau ni , berapa kali aku nak kena selamatkan ?" sindir seorang lelaki yang beriak tenang di dalam situasi yang agak memberbahaya .

      "A-aduh kaki aku ! Perlahan lah sikit , kalau ganas macam tu baik tak payah tolong humph!" rungut seorang lelaki yang mempunyai kecederaan di kaki nya .

      'Buk!'

      "What the f- ah! Aariz baik aku mati je macam ni , huargh" rengek dia yang sudah terlentang di tanah akibat pegangan dia dilepaskan begitu sahaja .

     "Izz! Bawa dia keluar cepat , aku tak boleh cover lama kat sini . Musuh makin ramai !" bentak lelaki yang bernama Aariz . Dia hampir kewalahan menangani musuh yang tak henti datang menyerang nya . Dia seorang lawan lebih 20 orang itu dikira baik dia boleh handle , kalau tak mati katak sudah dia .

     "Stupido (Bodoh) , mengada gila . Kau sendiri cakap 'baik tak payah tolong' kan?" Ejek lelaki yang bernama Izz . Mengerling tajam lelaki yang terbaring di tanah  sambil bercekak pinggang . Masih sempat mereka bergaduh mulut di pertengahan kejadian tembak menembak sedang terjadi .

     "Kepala batu ! Otak udang ! Beruang kutub utara ! Ik.."

      "GET OUT NOW FU*KING B*TCH!!".

       Terbeliak mata mereka berdua sambil cepat-cepat menjauhkan earpod di telinga. Telinga diusap akibat sakit mendengar jeritan Aariz yang tiba-tiba .

    "Ergh, semua kau punya pasal . Dah cepat !" geram Izz . Tak pasal-pasal dia turut dimarahi Aariz sedangkan lelaki ini yang mula kan dulu .

     Izz memapah lelaki itu keluar dari bangunan usang sementara Aariz beri tembakan perlindungan sehingga mereka berdua berjaya keluar dari sana .

      'Skip'

      Aariz keluar dengan santai nya dari bangunan selepas semua sudah selesai . Sikit calar pun tak hinggap di tubuh nya . Dia menuju ke arah kereta dimana Izz sedang merawat kaki sahabat mereka .

"Khalish , kau okey tak ?" datar Aariz bertanya . Wajah nya tak nampak seperti risau tapi sebenarnya dia agak risau apabila dapat signal emergency dari sahabat mereka ini.

"Aku okey a-aduhh aduh . Perlahan lah sikit , kau ni tak sayang aku eh ?" rintih Khalish apabila Izz mengikat ketat kaki dia secara tiba-tiba. Lelaki ni memang takde perasaan ke macam mana?

"Kalau aku tak sayang , dah lama aku biar kau tinggal jasad je kat dalam . Kitaorang tinggal kutip je ," gurau campur sindir Izz yang agak menyakitkan hati .

Lelaki yang mereka baru selamatkan tadi ialah Muhammad Khalish Khalaf atau lebih dikenali sebagai code name Shadow . Khalish merupakan salah satu anggota Dragon Blood yang diketuai Aariz , hacker mereka Izz dan dia sebagai orang kuat Aariz .

Setiap segala urusan keluar masuk senjata , rancang strategi dan urusan orang bawahan mereka semua Khalish yang uruskan . Dia juga kadang-kadang boleh berada di posisi Izz sebagai hacker namun tak sehebat Izz . Dia berada di posisi itu misalnya Izz kena uruskan hal yang lain . Kalau Aariz arahkan dia untuk membunuh , dia akan bunuh tanpa ragu . That's why his code name is Shadow . Dia selalu nya kurang serius tapi bila dia dalam keadaan serius , dia tak jauh lebih kurang seperti Aariz .

"Dah . Dah , jom balik . Pendrive aku dah dapat ," ajak Aariz . Dia mengeluarkan pendrive yang menjadi target utama mereka dalam misi kali ini .

Mia Moglie  (C)Where stories live. Discover now