Heips!
Elikkäs siirrän Haavoitetut vähintäänkin hetkeksi syrjään (samalla kun pohdin koko sarjan jatkamisen mielekkyyttä) ja aloitan uuden kirjan. Tän pitäis olla suhteellisen matalan kynnyksen kirja lukea, koska suurin osa luvuista tulee varmaankin olemaan melko lyhyitä, ja tää ei liity tohon Haavoitetut-sarjaan kuin ihan löyhästi, joten tuota sarjaa ei tarvii lukea, ennen kuin lukee tän. Pari Haavoitetut-hahmoa sieltä täältä vierailee tässä, mm. Oskari, Edi ja Leo. Heidän tuntemisensa ei oo välttämätöntä eikä edes tarpeellista tän kirjan kannalta.
Mutta tää kirja siis keskittyy neljään niin hiton "onnelliseen" veljekseen nimeltään Onni, Riemu, Ilo ja Auvo, heidän elämänpolkuunsa ja sen kiemuroihin. Noista neljästä veljeksestä Ilo on piipahtanut Haavoitetuissa ja on tuttu myös Pakkasen puolella-kokoelmasta, jonka pari lukua päätyy tähänkin kirjaan Ilon luvuiksi. Veljekset esittelevät itsensä tän kirjan ekassa varsinaisessa luvussa nimeltään "Niin hiton onnelliset veljekset", jonka jälkeen jokainen luku on nimetty sen päähenkilön mukaisesti, jonka näkökulmasta kukin luku on. Esim. "Ilo - Vain Ilo".
Teemoina tässä kirjassa on mm. ystävyys, yksinäisyys, rakkaus, ihmissuhteet, perhe ja perhesuhteet, veljeys, erilaisuus, hyväksyntä, seksuaalisuus, sukupuoli, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, mielenterveysongelmat, tunteet, osallisuus ja vertaiset.
Kantena toimii tosiaankin kirjoitusversiooni tekemäni kansi, jossa on kullekin veljekselle valitsemani "näyttelijän" kuva! Näistä "näyttelijöistä" olen selittänyt Mutta entäs me?-spin-offin "Haavoitettujen fun facts" -osiossa!
PS. Lyhensin tän kirjan nimeksi "Niin hiton onnelliset veljekset" täällä Wattpadissa, kun tän virallinen nimi ei mahtunut kunnolla siihen tekstikenttään, jossa kirjan nimet lukee! Mutta tän kirjan nimi on siis oikeesti "Onni, Riemu, Ilo & Auvo - Niin hiton onnelliset veljekset". Kertokaa toki mielipiteenne, että pitäiskö mun kuitenkin käyttää täälläkin tuota kokonimeä? 😊
YOU ARE READING
Niin hiton onnelliset veljekset
RandomOnni, Riemu, Ilo & Auvo - Niin hiton onnelliset veljekset . ''Tää on meidän neljän tarina. Tai ei tää eheä tarina ole, vaan sekalainen sakki eripituisia pätkiä meidän elämän varrelta. Meidän neljän niin hiton onnellisen veljeksen. Jotka ei oo oikees...