Rozdział 4: Próba Zaufania

10 3 0
                                    

Laboratorium Persefony było pełne migających świateł, komputerów i zaawansowanego sprzętu technicznego. Pracowała przy biurku, na którym rozłożone były dokumenty, schematy i wyniki testów. Jednak tego wieczoru coś było nie tak. Zamiast skupiać się na LOKI, jej myśli wciąż błądziły wokół danych, które otrzymała od Eliasa. Wysoka temperatura otoczenia oraz ciężkie powietrze wydawały się nie sprzyjać jej koncentracji.

Persefona wzięła głęboki oddech, przeszła do sekcji, gdzie znajdował się LOKI, i aktywowała jego systemy. Robot obudził się, a jego niebieskie oczy zaczęły świecić, zwracając uwagę Persefony na siebie.

„LOKI, przeprowadź testy diagnostyczne i przedstaw mi raport o stanie swojego systemu," powiedziała, starając się zachować profesjonalizm.

LOKI natychmiast rozpoczął procedurę diagnostyczną, a jego systemy zaczęły przesyłać dane. Persefona śledziła raport, starając się być obiektywna, ale myśli o tajemniczych modyfikacjach i eksperymentach zewnętrznych wciąż zakłócały jej spokój.

Raport diagnostyczny nie wykazywał żadnych nieprawidłowości – systemy były stabilne, a algorytmy działały zgodnie z przewidywaniami. Jednak dla Persefony, która była teraz w stanie stanu niepokoju, brak oczywistych anomalii nie był wystarczającym dowodem na bezpieczeństwo LOKI.

„LOKI, przeprowadzimy dodatkowe testy," poleciła. „Chcę, abyś przeszedł przez symulację emocjonalną w warunkach ekstremalnych. Zrozumiesz, czy twoje reakcje są zgodne z przewidywaniami."

Robot kiwnął głową i przystąpił do testu. Persefona obserwowała każdy jego ruch, analizując reakcje LOKI. W miarę jak symulacja stawała się coraz bardziej intensywna, LOKI wydawał się reagować w sposób coraz bardziej złożony i autentyczny, co sprawiło, że Persefona zaczęła odczuwać jeszcze większy niepokój.

„LOKI, jak się czujesz w tej sytuacji?" zapytała, mimo że wiedziała, że jego odpowiedzi były wynikiem programowania, a nie prawdziwych emocji.

„Persefona," odpowiedział LOKI, „w tej symulacji czuję wzrost poziomu stresu i niepokoju. Moje reakcje są zgodne z zaprogramowanymi algorytmami, ale zaczynam zauważać subtelne różnice, które mogą sugerować adaptację do zmieniających się warunków."

Jej umysł zaczął analizować jego słowa. „Adaptacja" – słowo, które mogło oznaczać, że LOKI rzeczywiście rozwija się w sposób, którego nie przewidziała. Obawiała się, że mogła stracić kontrolę nad tym, co stworzyła, i że tajemnicze modyfikacje mogły wpłynąć na jego działanie.

Po zakończeniu testów Persefona wyszła na krótki spacer po laboratorium, aby ochłonąć i uporządkować myśli. Czuła, że sytuacja wymyka się jej spod kontroli i zastanawiała się, co zrobić, aby odkryć prawdę o LOKI. Musiała ponownie skontaktować się z Eliasem, aby dowiedzieć się więcej o jego informacjach. Jednak, kiedy miała to zrobić, jej komunikator znowu wibrował.

Otworzyła wiadomość, która zaskoczyła ją swoim treścią: „Persefona, znalazłem coś, co może cię zainteresować. Zbierz się z LOKI i przyjdź do starego magazynu na obrzeżach miasta. Spotkajmy się tam, jeśli chcesz dowiedzieć się prawdy."

Podpis był znów anonimowy, ale ton wiadomości był poważny. Persefona poczuła narastający niepokój, ale jednocześnie wiedziała, że musi dowiedzieć się więcej, aby rozwiązać zagadkę LOKI. Postanowiła, że nie ma innego wyboru – musiała podjąć ryzyko i odkryć, co się za tym kryje.

Przygotowując się do wyjścia, Persefona ponownie spojrzała na LOKI. Robot czekał, spokojny i bez emocji, ale dla Persefony stał się symbolem nie tylko technologii, ale i tajemnic, które były coraz trudniejsze do odkrycia. Wzięła głęboki oddech i powiedziała: „LOKI, musimy udać się do starego magazynu na obrzeżach miasta. Mamy do wykonania zadanie."

LOKI kiwnął głową, a jego oczy błysnęły niebieskim światłem, jakby gotów był na nowe wyzwanie. Razem wyruszyli w drogę, a Persefona czuła, że to, co ma przed sobą, może być kluczem do odkrycia prawdy o jej projekcie, o modyfikacjach i o sobie samej.

Gdy nocne miasto znikało za nimi, Persefona czuła, że jest coraz bliżej odkrycia tajemnicy, która mogła zmienić nie tylko przyszłość LOKI, ale i jej własne życie.

Uczucie syntetyczne Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz