Prens İlyas dan
......
Bu beyin bakışları hiç hoşuma gitmemişti. Belli ki hatunun bana olan bakışları prensesin hoşuna gitmemişti ki beni sahiplenmişti. Hoşuma gitmişti, ama şuan bu bey'in kellesini almamak için zor duruyordum. Öyuzden lafa girdim.
"Ben Rino sarayın prensi İlyas."
"Bende kayı beylerden Mustafa bey oğlu Ferhat bey."
"Hayırdır Ferhat bey, bakışlarınız hoşuma gitmeyen yerlere değiyor.
Tamam, kabul ediyorum Prensesi sahipleniyorum ama herkes yerini bilecek! Prenses benim hatunum ve hiç bir bey'in gözleri değemez o kadar!
"İlyas bey bakışlarım sizi ilgilendirmez"
İlyas bey? BANA BU GÜNE KADAR HİÇ BİR ALP İLYAS BEY DEMEDİ BU BEY NASIL DER? ALIN KELLESİNİ DEMEMEK İÇİN KENDİMİ ZOR TUTUYORUM. Prenses benim sinirlendiğimi anlamıştı ki bana sakin ol diyerekten bakıyordu. Bakışlarından anlamıştım bunu derindi bakışları onun bakışları ile sakinliğimi korudum.
"Ferhat bey ben sizin gibi bir bey değilim bir prensim bana ilyas bey diye hitap etmeseniz sevinirim."
"Zaten pek beye benzeyen bir halin yoktur."
Sinirleniyordum, tam kılıcımı çıkartıp boynuna dayıyordum ki prenses lafa girdi. Prensesin bakışları benim gibi ateşten idi. Benim gibiydi disiplinli duracağı yeri biliyordu karşımdaki hatun bundan uzaktı. Sarayda büyümüştü prenses benim gibiydi.
"Ferhat bey! Şuan benim sarayım da sın bir daha prens ilyasa laf edicek olursan alırım kelleni."
İŞTE BENİM PRENSESİM BE!
Yani şey içime rahatlık verdi mutluyum şuan rahatlık verdi, gülmeye başladığım da karşımdaki bey bana sinirli bakışlar ile bakıyordu bu beni dahada mutlu etti. Tam prensesi alıp gidicek iken birşey oldu. Ferhat bey kılıcını prensesin boynuna dayanmıştı. Bu benim gülüşümu solduran şey oldu ve ben gülüşümu bozan insanları hiç sevmezdim. Özellikle benim hatunum olucak prensese bu davranış beni çileden çıkartan bir davranıştı. Beyler çekti dikkatimi buraya geliyorlardı onların karşısında birşey yapmazdım öyuzden lafa girdim."Ferhat bey, bir prensese otağında kılıç çekmek ağır cezası vardır."
Ben lafımı bitirmiş iken beyler kılıcını düşürüp iki kolundan tutmuş idi. Karşımızdaki hatun şaşkın bakışları ile kafa girdi.
"Yasmin, söyle beylere bıraksınlar ağabeyimi."
Ağabeyi gibi disiplinsiz idi Prensese Yasmin demişti ama Yasmin duruşundan ödun vermemişti. Dik bakışları ve dik duruşu herkesi etkileyebilirdi. Zarafeti ve disiplini ile tüm hatunları geçerdi.
"Beyler, Ferhat beyi zindana atasınız, atam onun cezasını verecektir."
Beyler prensesin lafı biter bitmez götürdüler Ferhat beyi. Ferhat beyin bacısı tam arkalarından gider iken prenses onun kolundan sertçe tuttu ve durdurdu.
"Sırma hatun, sarayıma destursuz girmeye çalışırsan ağabeyinin yanına gönderirim seni, sen gidip atana haber edesin. Tekfur ile konuşup abin i kurtarsın siz hainlik yapmayı çok seversiniz."
Prensesin lafı bittiğinde sırma hatun sert bakışları ile gitmişti. Lakin Prenses Yasminin sert bakışlarını hiç kimse geçemezdi. Ben gururla onu izlerken o bana bakışlarını çevirmişti ve göz göze gelmiştik. Ceylan gözlu idi bakışlarına bak bak doyamıyordu insan bir süre göz gözeydik ve sonra konuşmaya başladı.
"Kusura bakmayasın prens, senin yanında böyle birşey yaşanmasını istemezdim affola."
Ne diyor bu ya? Bu laflar prensesin değil. Neden böyle dedi anlamadım.
Biraz düşündükten sonra aklıma geldi prenses bana itaat ediyordu biz pazarı dolasicaktık ben onu rezil edicektim. Prenses itaatsizlik yapar diye düşünmüştüm ama yapmadı öyuzden bu pazar işini boşvericektim ona gülümseyerek cevap verdim."Affedildin prenses, sözlerin keskin ve güzel idi."
"Eyvallah, seninkiler de, sarayda büyüdüğün çok belli prens"
"Onlar kim idi neden disiplinsiz idiler? "
"Kayı lar, lakin tekfurla birlikteler öyuzden atam onlarla düşman idi. Sırma hatunla bir düşmanlığım vardır ve."
Neden durmuştu? Lafını durdurmuştu Ferhat bey ile aralarında birşey mi vardı.
"Sana dürüst olacağım Ferhat bey atamdan beni istemişti ama atam kabul görmemişti."
ŞİMDİ ELİME DÜŞTÜN HAİN, DEMEK PRENSESİ İSTEDİN O ZİNDANA GİRİP SENİN BURNUNDAN FİTİL FİTİL GETİRMEZ İSEM BANADA PRENS İLYAS DEMESİNLER!
"Anladım, dürüstlüğün için sağolasın şimdi n'olacak tır?"
"Sen varken benim haddime değil lakin atam sorgulasa daha iyi olur onun sarayında bana düşmez.
Prenses beni etkilersin yapmasyasin böyle, ben sana itaat et dedim bu kadar beklemiyordum ona yaklaştım çok yakındık.
"Prenses, senin bu anan dan gelen edebin çok etkileyici."
"Teşekkür ederim."
Çok yakındık nefesini hissediyordum yakından atın toymaklarının sesi geliyordu bir bey sesi yükseldi.
"UZAKLAŞ, DERHAL!"
YOU ARE READING
Rino'nun Yale'si
ActionPrenses Yasmin 10 yasindayken Moğol savaşında ölen annesi Leyla sultan'ın kızıydı. Onun gibiydi. Tüm hatunlardan iyi savaşan, herkesi zarafeti ve edebi ile etkileyen, ilmine hayran bırakan bir prensesti. günlük yaptığı şeyleri yaparken bir mucize ol...